Ga naar inhoud

xp niet opstarten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk probeerde gisteren tergeefs mijn computer op te starten.\r\nDat deed hij tot het windows xp logo in beeld kwam met daaronder het tijdsbalkje.\r\nNa een seconde of 20 werd het beeld zwart en gebeurde er niets meer.\r\nWat ik ook deed het beeld bleef zwart.\r\nIk heb toenm de boel gereset en in de bios de cd-rom als 1e opstart aangenmaakt.\r\nVervolgens de windows xp cd erin gedaan.\r\nAlls deed hij met de set-up, behalve het echte installeren, want de cd-rom speler gstopte met draaien.\r\nWaarschijnelijk wachtte hij ergens op.\r\nIk heb het idee dat mijn harde schijf misschien gecrasht is.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe of wat?
Link naar reactie
[QUOTE=yomel;537032][url]http://www.memtest86.com/[/url]\r\n\r\nhiervandaan memtest downloaden en branden en in de kapotte pc steken en die pc opstarten.alle tests draaien,bij vastlopers is werkgeheugen stuk.\r\nbij meerdere bankjes aan werkgeheugen ze daarna stuk voor stuk testen.[/QUOTE]\r\n\r\ndat zou ik morgen moeten doen.ben nu via de Wii op de site.maar t lijkt erop dat mijn harde schijf niet verder wil, ook al word hij door de bios herkent.
Link naar reactie
Hoho, niet zo snel. Die memtest brand je op een opstartbare CD. Lukt dat opstarten niet, dan betekent dat al \"iets\", bijv. dat je het bij je geheugen of videokaart moet zoeken. Als je twee bankjes geheugen hebt, kun je er een uithalen (en later met de ander proberen) en kijken of die dan wel opstart; dat soort grappen.\nHeb je nog de Veilige modus geprobeerd? Als dat wel lukt kan je opteren voor \"Laatst bekende juist werkende configuratie\". Gaat dat de mist in, dan kan je proberen. \"VGA-modus instellen\" om daarna op zoek te gaan naar een betere driver voor je videokaart of een nieuwe videokaart; dat soort grappen.\nJe kan ook Hirens BootCD proberen, daar staan heel veel progjes op voor geheugen en HD te testen, ook memtest.\n[url]http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.4[/url] downloaden door te klikken op \"Direct HTTP Mirror\"
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;537144]Hoho, niet zo snel. Die memtest brand je op een opstartbare CD. Lukt dat opstarten niet, dan betekent dat al \"iets\", bijv. dat je het bij je geheugen of videokaart moet zoeken. Als je twee bankjes geheugen hebt, kun je er een uithalen (en later met de ander proberen) en kijken of die dan wel opstart; dat soort grappen.\r\nHeb je nog de Veilige modus geprobeerd? Als dat wel lukt kan je opteren voor \"Laatst bekende juist werkende configuratie\". Gaat dat de mist in, dan kan je proberen. \"VGA-modus instellen\" om daarna op zoek te gaan naar een betere driver voor je videokaart of een nieuwe videokaart; dat soort grappen.\r\nJe kan ook Hirens BootCD proberen, daar staan heel veel progjes op voor geheugen en HD te testen, ook memtest.\r\n[url]http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.4[/url] downloaden door te klikken op \"Direct HTTP Mirror\"[/QUOTE]\r\n\r\nAls mijn videokaart problemen geeft zou ik in het begin toch helemaal geen beeld moeten hebben, ook gen wondows logo?\r\nWbt geheugen bankjes kan ik mij dat wel voorstellen.Ik heb daar 3 geheugen kaarten in, van ongeveer 2 gb.\r\nVeilige modus gaat niet lukken, omdat ik die keuze niet krijg, anders had ik dat wel geprobeerd, of ik moet een of andere F toets in toetsen?\r\nVGA-modus keuze krijg ik ook niet ter beschikking.\r\nIk probeer eerst die ene cd een ook de bovenstande cd.
Link naar reactie
[QUOTE=maatje68;537171]Als mijn videokaart problemen geeft zou ik in het begin toch helemaal geen beeld moeten hebben, ook gen wondows logo?\nWbt geheugen bankjes kan ik mij dat wel voorstellen.Ik heb daar 3 geheugen kaarten in, van ongeveer 2 gb.\nVeilige modus gaat niet lukken, omdat ik die keuze niet krijg, anders had ik dat wel geprobeerd, of ik moet een of andere F toets in toetsen?\nVGA-modus keuze krijg ik ook niet ter beschikking.\nIk probeer eerst die ene cd een ook de bovenstande cd.[/QUOTE]\n\nvoordat je xp überhaupt al draait heb je een soort videodriver die voor het beeld zorgt.later neemt Windows dat over.daar zou in theorie iets mis mee kunnen zijn.met de windows driver dus.\nwij proberen door handreikingen uit te vinden waar het probleem zit.\n\nnu even naar de orde van de dag.\n \nje hebt een probleem met je pc en daar willen we je graag mee helpen.\nde suggestie van mij om memtest te downloaden en te branden zal je inderdaad via een andere pc moeten doen.immers jouw pc doet het niet.\nsuggestie:laptop of pc die een cd kan branden van een huisgenoot,vriend of buurman?\ndaar je pc mee opstarten en die gaat voordat windows er maar aan kan denken om op te starten zijn werk doen.\n\neventueel veilig opstarten doe je door tijdens het opstarten en voordat het windows logo verschijnt herhaaldelijk op f8 te drukken.
Link naar reactie
nog een punt:\n\nalle handelingen die je doet in je computer moet je doen nadat je de spanning ervan af gehaald hebt.\nals je de stekker eruit gehaald hebt is het verstandig om daarna op de powerknop te drukken.je zal zien dat er nog even een ledje oplicht.\ndit betekend dat er nog spanning in je pc zat.\ndaarna pas werkzaamheden verrichten!
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;537182]Die jumper zit vlak bij het batterijtje op het moederbord.\r\nJe moet die omzetten als de Pc UIT IS en weer gelijk terug zetten[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb bij mijn batterij geen jumper zitten.\r\nmisschien op een andere plek?\r\nStaat er iets bij die jumper.\r\nIk heb een asus P5WD2-E moederbord.\r\nZou het kunnen zijn dat de HD gecrasht is?Hij word wel herkent in de bios.
Link naar reactie
Je beeld valt weg en de pc draait door begrijp ik. Met een poging een nieuwe installatie, heb je maar kort beeld? Daarna valt het weg. \r\nJe hebt wel een beeld van de bios? \r\nAls je op deze 3 vragen een ja als antwoord kan geven, gok ik gewoon dat je videokaart het heeft begeven.\r\nIk ken de 2e test van Memtest niet, dus weet niet wat het betekend, als die vast loopt.\r\nHaal de videokaart eruit. Kijk of het VGA , of PCI-E is en kijk of je een andere kan lenen en test dat uit.\r\n\r\nNiek\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;537251]Je beeld valt weg en de pc draait door begrijp ik. Met een poging een nieuwe installatie, heb je maar kort beeld? Daarna valt het weg. \r\nJe hebt wel een beeld van de bios? \r\nAls je op deze 3 vragen een ja als antwoord kan geven, gok ik gewoon dat je videokaart het heeft begeven.\r\nIk ken de 2e test van Memtest niet, dus weet niet wat het betekend, als die vast loopt.\r\nHaal de videokaart eruit. Kijk of het VGA , of PCI-E is en kijk of je een andere kan lenen en test dat uit.\r\n\r\nNiek\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHet is wel zo dat mijn scherm zwart word, maar hij gaat niet uit, zoals j3e dat vaak mee maakt als hij een tijdje niet word gebruikt.\r\nOok krijg ik geen tekst met \"No Signal\".\r\nMijn scherm licht iets op alleen na de windows xp logo krijg ik geen bureaublad, of lijkt het dat hij niet wil door starten.Geheugen probleem van de pc?
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;537144]Hoho, niet zo snel. Die memtest brand je op een opstartbare CD. Lukt dat opstarten niet, dan betekent dat al \"iets\", bijv. dat je het bij je geheugen of videokaart moet zoeken. Als je twee bankjes geheugen hebt, kun je er een uithalen (en later met de ander proberen) en kijken of die dan wel opstart; dat soort grappen.\r\nHeb je nog de Veilige modus geprobeerd? Als dat wel lukt kan je opteren voor \"Laatst bekende juist werkende configuratie\". Gaat dat de mist in, dan kan je proberen. \"VGA-modus instellen\" om daarna op zoek te gaan naar een betere driver voor je videokaart of een nieuwe videokaart; dat soort grappen.\r\nJe kan ook Hirens BootCD proberen, daar staan heel veel progjes op voor geheugen en HD te testen, ook memtest.\r\n[url]http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.4[/url] downloaden door te klikken op \"Direct HTTP Mirror\"[/QUOTE]\r\n\r\nondertussen heb ik de memtest gedaan,zonder errors. \r\nnu was ik bezig met de hirensbootcd, daar kwam met de scan ook niets uit.\r\nik kon wel naar de veilige modus en de mini windows xp.\r\nzoals een van jullie aangaf zou het de videokaart kunnen zijn.\r\ndaar heb ik een nieuwe voor besteld.\r\nheeft iemand nog suggesties?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...