Ga naar inhoud

Dell backup partitie verwijderd.... wat nu?!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forummers,\r\n\r\nEen vriend van me heeft bij zn Dell laptop de backuppartitie verwijderd, hiermee kun je de laptop weer van XP voorzien. Nu is XP gecrashed, en het systeem door hem geformatteerd. Echter heeft hij de partitie ook verwijderd...\r\n\r\nHoe krijg ik hier op een legale manier weer Windows XP op? Heeft Dell hier een oplossing voor?\r\n\r\nGroet, Dick
Link naar reactie
Op de onderzijde van de laptop zit een sticker van Windows XP met een serial nummer van 5 x 5 tekens. Leen ergens een cd van de gelijke versie van XP (dus HOME of Mediacenter etc.) en laat de laptop via de bios opstarten vanaf de cd.\r\nAls er geen harde schijf wordt gevonden, zal het ding voorzien van een SATA harde schijf. Dan moet je naar de site van de fabrikant (Dell) dus, naar de afdeling DRIVERS en zoeken naar het type laptop en het besturings systeem XP. Voor die laptop download je alle drivers zowiezo om de hardware goed werkend te krijgen.\r\nAls je bij Dell XP als besturings systeem kan kiezen bij de drivers, dan zal daar ergens tussen een SATA driver staan. (Soms in de map met RAID) Die sata driver zet je op een usb stick en tijdens de installatie van XP geef je F6 om drivers van een andere fabrikant te laden. \r\n\r\nVoer tijdens de installatie, als daarom gevraagd wordt het serial van XP in en je draait legaal XP, als dat van origine op de laptop stond.\r\n\r\nKan je niet voor het best. systeem XP kiezen bij Dell, dan heb je een probleem als de laptop is voorzien van een SATA harde schijf.\r\n\r\nNiek\r\n\r\n(en dat in 7 minuten uit m\'n hoofd...)
Link naar reactie
Het serial zal dan ook voor een Franse XP zijn. Wie weet wat Dell nog wil en kan doen. Niet geschoten is altijd mis. Vraag wel om een Franse versie, want aan een anderstalige heb je in combinatie met het serial weinig volgens mij.\r\n\r\nWat kan je ook doen.: Heb je nog een oude pc met XP staan erengs voor de vuilniswagen. Lees daar het serial van en gebruik dat bij een gelijke versie (ook wat taal betreft)\r\nVolgen smij mag je XP 3 keer op een andere machiene zetten, alleen niet tegelijk op meerdere pc\'s hebben draaien. (Dat lukt trouwens legaal niet).\r\n\r\nNiek.\r\n\r\n(in 5 minuten ik ga vooruit
Link naar reactie
bedankt allen voor de reacties! Ik heb ook wat speurwerk gedaan hier en daar maar het is niet makkelijk dit op een legale manier op te lossen... \n-een illegale gekraakte versie wil ik niet\n-een NL of UK versie werkt niet samen met het serialnr\n-een Franse XP HOME heeft ook niemand die ik ken toevallig liggen \n\nm.a.w. nog ff flink zeuren bij Dell, en anders Windows 7 aanschaffen of Ubuntu...\n\nJammer dat dit toch altijd zo\'n gezeik is bij die computers met backuppartitie....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...