Ga naar inhoud

Bibliotheken in Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Kom, dacht ik vanmorgen, laat ik een nieuwe bibliotheek aan gaan maken (in Windows 7) waar ik al mijn favoriete mappen in stop. Heb ik dus gedaan. Bij nader inzien zag ik een paar mappen die ik er niet in wilde hebben. Die heb ik verwijderd - in de bibliotheek dus. Ik dacht dat het wat bibliotheken betreft, om links gaat naar de oorspronkelijke locatie van de mappen. Dat het dus virtueel was. Tot mijn verbazing zag ik echter dat de mappen niet alleen uit de nieuwe bibliotheek waren verwijderd, maar ook van de oorspronkelijke locatie. Hoe kan dat nou? \nDat wil ik natuurlijk niet.
Link naar reactie
Ja, de mappen stonden in de prullenbak. Dus die heb ik weer terug kunnen zetten naar de oorspronkelijke locatie. Er is verder niks desastreus gebeurd. Maar ik vind het een onprettig idee dat als ik mappen in de bibliotheek verwijder die ook op de oorspronkelijke locatie verwijderd worden. De oorspronkelijke locatie is bij mij op een andere partitie. Dat heb ik met opzet gedaan. Al mijn documenten en weet ik wat staan niet op de C:. Dit voor het geval er iets gebeurt met de C:. Dan heb ik ze nog altijd ergens anders staan. Maar als ze daar ook worden verwijderd ...
Link naar reactie
Dit is het principe van de bibliotheken.\nAls je een bestand verwijderd uit een bibliotheek dan verwacht je toch ook dat het weg is?\n\nPersoonlijk gebruik ik de bibliotheken niet. Het leek een interessante functie, maar ik hou er niet van als ik niet kan zien waar een bestand opgeslagen staat. De bibliotheken verhullen de daadwerkelijke locatie
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;536977]Dit is het principe van de bibliotheken.\r\nAls je een bestand verwijderd uit een bibliotheek dan verwacht je toch ook dat het weg is?\r\n\r\nPersoonlijk gebruik ik de bibliotheken niet. Het leek een interessante functie, maar ik hou er niet van als ik niet kan zien waar een bestand opgeslagen staat. De bibliotheken verhullen de daadwerkelijke locatie[/QUOTE]\r\n\r\nLevensgevaarlijk die dingen. Je denk dat de bibliotheken virtueel zijn, maar het wegmikken gebeurt wel.\r\nHetzelfde geldt bijvoorbeeld voor gedeelde bestanden in MSN (nu heet het WLM) Je denkt dat je ze alleen in de gedeelde (virtuele) map weggooid, maar ze worden dus, als je niet goed uitkijkt ook van je schijf afgekiepert.\r\n\r\nIk werd zo achterdochtig naar Bill Gates toe, dat ik eerst heb onderzocht, of je muziek ook weggemieterd werd als je een \"playlist\" verwijderde uit W. Media Player. \r\nTot op heden is dat nog goed gegaan, maar je weet nooit met een volgende update.......:-)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...