Ga naar inhoud

Dual Boot Windows Xp en windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk wil mijn pc opnieuw installeren, maar dan met dualboot zodat kan ik kiezen tussen windows xp en 7. Nu heb ik al gelezen dat je eerst windows xp moet installeren en daarna windows 7. Het is alleen zo dat ik de upgrade versie hebt. Dus in mijn geval moet ik eerst windows xp, windows vista en daarna upgrade windows 7 installeren? Werkt dat ook allemaal zo? Op dit moment had ik vista / upgrade 7 home premium 32 erop staan.\r\n\r\nIk wil namelijk xp erop hebben omdat ik nog een oude usb midi keyboard hebt voor muziek te maken en die drivers werken alleen onder xp. Dus ik wil alle muziek programma\'s onder xp draaien en de rest onder 7. Werkt dat zoals ik dat wil?\r\n\r\nxp mode of een virtual windows werkt niet onder windows home premium.\r\n\r\nIk heb overal de originele versies van de windows.\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties.\r\n\r\nChristian Rocks.
Link naar reactie
Heb je hier al naar gekeken?\n[URL]http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2b6d5c18-1441-47ea-8309-2545b08e11dd&DisplayLang=nl[/URL]\n\nCitaat:\nWindows Virtual PC ondersteunt de volgende host- en gastbesturingssystemen: \n\n[LIST]\n[*][B]Host: [/B]Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.\n[/LIST]\n \n[LIST]\n[*][B]Gast: [/B]Windows XP Service Pack 3 (SP3) Professional, Windows Vista Enterprise Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Ultimate Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Business Service Pack 1 (SP1), Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.\n[/LIST]
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;535865]Heb je hier al naar gekeken?\r\n[URL]http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2b6d5c18-1441-47ea-8309-2545b08e11dd&DisplayLang=nl[/URL]\r\n\r\nCitaat:\r\nWindows Virtual PC ondersteunt de volgende host- en gastbesturingssystemen: \r\n\r\n[LIST]\r\n[*][B]Host: [/B]Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.\r\n[/LIST]\r\n \r\n[LIST]\r\n[*][B]Gast: [/B]Windows XP Service Pack 3 (SP3) Professional, Windows Vista Enterprise Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Ultimate Service Pack 1 (SP1), Windows Vista Business Service Pack 1 (SP1), Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 7 Enterprise.\r\n[/LIST][/QUOTE]\r\n\r\nNee hier heb ik nog niet naar gekeken. Dus als ik hem compleet opnieuw geinstalleerd hebt dus windows vista incl. upgrade windows 7 home premium. Dan kan ik Windows Virtual PC installeren. Maar moet ik dan in virtual pc windows xp installeren? Of hoe gaat dat?
Link naar reactie
[quote=Christian Rocks;535867] Maar moet ik dan in virtual pc windows xp installeren? Of hoe gaat dat?[/quote]\n\nJa, in de manager van virtual PC maak je een nieuwe virtuele machine aan en daarna kun je aangeven dat de fysieke CD/DVD speler moet worden gebruikt om van te starten. Als je dat aangeeft en de virtuele PC start terwijl de installatie schijf van Windows XP erin zit dan zal deze Windows XP installeren.\n\nStap voor stap aanwijzingen kun je vinden op [URL=\"http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/virtual_pc_installeren_en_gebruiken.html\"]deze pagina[/URL].\nQua gebruikte Operating Systemen niet helemaal jouw situatie maar de stappen blijven gelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;535877]Ja, in de manager van virtual PC maak je een nieuwe virtuele machine aan en daarna kun je aangeven dat de fysieke CD/DVD speler moet worden gebruikt om van te starten. Als je dat aangeeft en de virtuele PC start terwijl de installatie schijf van Windows XP erin zit dan zal deze Windows XP installeren.\r\n\r\nStap voor stap aanwijzingen kun je vinden op [URL=\"http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/virtual_pc_installeren_en_gebruiken.html\"]deze pagina[/URL].\r\nQua gebruikte Operating Systemen niet helemaal jouw situatie maar de stappen blijven gelijk.[/QUOTE]\r\n\r\nMag ik jou harstikke bedanken voor de tips. Ik ga er morgen vroeg mee aan de slag.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;535898]Bij deze een screenshot van mijn Windows 7 machine met Windows XP en Windows 98 als virtuele machines. Alles praat met elkaar over het netwerk en hebben onafhankelijk internet. M\'n Vista VM doet het even niet maar dat komt ook wel weer in orde.\r\n\r\n[ATTACH]15374[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\r\nDat ziet er niet slecht uit.
Link naar reactie
Ik heb toevallig vorige week daar: [url]http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx[/url] Windows Virtual pc gedownload en geinstallerd.\r\nHij vroeg helemaal geen cd van XP, maar misschien trok hij de iso wel van m\'n xp installatie op de andere partitie.\r\nHet is wel een stuk trager dat virtuele gedoe, als een gewone boot vanaf die partitie met een koude start, maar ook wel weer erg makkelijk.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ja, dat is ook een mogelijkheid en zelfs standaard bij het maken van een nieuwe VM (Virtual Machine). Als een VM klaar is voor gebruik kun je in de instellingen aangeven dat deze bij het afsluiten niet een volledige shutdown moet doen maar in sluimerstand moet gaan. Dan is het naderhand opstarten ervan een stuk sneller.\n\nVerder kun je de snelheid mede bepalen door de hoeveelheid geheugen toe te wijzen welke nodig is. Voor het wijzigen van die instellingen dient de VM niet in sluimerstand te staan maar volledig te zijn afgesloten.\n\nDaarnaast denk ik dat je, gezien je uitvoering van Windows 7, niet de standaard Microsoft Virtual PC hebt gedownload maar de XP mode machine die je voor die uitvoering van Windows 7 gratis kunt downloaden.\nDeze is al helemaal met XP ingericht dus hoeft daarvoor verder geen installatie te doen en is ook al geactiveerd. Vandaar dat deze geen CD/DVD of ISO nodig had. Wel zou je nog even naar de instellingen ervan kunnen kijken m.b.t. de hoeveelheid toegewezen geheugen.\n\nHet voordeel van de XP Mode machine is dat de software die je erop installeert direct vanuit Windows 7 kan worden opgestart waarna deze in XP Mode loopt zonder dat je zelf eerst die VM hoeft te starten, wat uiteraard op de achtergrond wel gebeurd.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;536051]\r\n\r\nVerder kun je de snelheid mede bepalen door de hoeveelheid geheugen toe te wijzen welke nodig is. Voor het wijzigen van die instellingen dient de VM niet in sluimerstand te staan maar volledig te zijn afgesloten.\r\n\r\nDaarnaast denk ik dat je, gezien je uitvoering van Windows 7, niet de standaard Microsoft Virtual PC hebt gedownload maar de XP mode machine die je voor die uitvoering van Windows 7 gratis kunt downloaden.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad de xpmode. Ik heb het geheugen van 512 op 1024 gezet, maar het blijft merkbaar virtueel.\r\nWat vervelender is, is dat m\'n bootrecord naar de knoppen is. Bij een koude start kon ik kiezen voor 7 of xp, maar de keuze naar xp werkt dus niet meer nu.\r\nMaar ook dat fixen we wel weer.\r\n\r\nThnx voor de adviezen. Ik had er al wel eerder over gelezen, maar het nog niet gezien.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Grappemaker...:-) Heb wat dualboots betreft niet zoveel meer bij te leren. Ja, ik heb nog nooit een dualboot met een Mac systeem en Windows gehad, maar weet niet eens of dat mogelijk is. En XPmode mag dan wat trager zijn, je bent er altijd nog sneller als met een nieuwe opstart.\r\n\r\nDus ik mik die extra xp partitie eraf en repareer het opstart record.\r\nIk wordt nogal vaak gebeld met vragen over de pc (en dus vaak nog over xp) en voorheen starte ik dan opnieuw op om telefonische hulp te geven, terwijl ik thuis mee deed met de handelingen. Nu kan ik gelijk omschakelen en dat werkt handiger. \r\nVerder doe ik weinig met xp meer.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...