Ga naar inhoud

Windows 98 en XP samen op een pc


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk ben bezig om met Visual Basic een externe OS te maken.\r\nHet moet een herbouwde versie zijn van Windows 98.\r\nAlleen ik kom nu niet verder.\r\nIk wou nu Windows 98 SE installeren op mijn externe harddisk (\"Western Digital, 1,5 TB\").\r\nMaar nu krijg ik de volgende error:\r\n\r\n[B]Windows 98[/B]\r\n\r\nU kunt Windows 98 niet installeren terwijl deze versie van Windows \r\nactief is.\r\nStart de computer in de MS-DOS-modus en installeer vervolgens\r\nWindows 98. Raadpleeg de installatiehandleiding van Windows 98 \r\nvoor nadere instructies.\r\n\r\nHoe start ik de computer in MS-DOS-modus op om vervolgens Windows 98 te installeren?\r\nIk heb nu op de C-Schijf (\"152 GB\") Windows XP Professional SP3 staan.\r\nIk dacht er aan om Windows opnieuw op te starten en dat je dan wel zo\'n setupscherm zou krijgen net zoals bij XP.\r\n\r\nWie weet er raad?\r\n\r\n\r\n\r\nMaisjul
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nHet probleem waar je tegenaan loopt komt wel vaker voor. Je hebt namelijk zogenaamde \'Boot Disks\' nodig. Een soort schijven die, in dit geval Windows 98, helpen met de installatie starten. Je kunt ze vinden op [URL=\"http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm\"]deze site[/URL].\r\nDan selecteer je \'Windows 98 SE OEM\', waar je vervolgens een diskette van kunt maken.Je moet hiervoor wél een diskette station in je pc hebben zitten, anders zul je een andere versie van Windows 98 SE moeten vinden. Op torrent-sites zijn iso\'s te vinden die een opstartbare cd bevatten. Probeer, als de diskette methode niet lukt, de iso manier eens uit. Die iso brand je op cd met bijv [URL=\"http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm\"]Active@ ISO Burner[/URL].\r\n\r\nGroet.
Link naar reactie
Het zou me enigszins verbazen als Win98 zich op een externe schijf laat installeren. Deze windowsversie heeft immers geen usb-drivers aan boord voor externe schijven en tijdens de installatie ook geen mogelijkheid om drivers te installeren.\nAls je een beetje luxe moederbord hebt kun je aangeven om usb-schijven zicht te laten voordoen als interne schijven. Als je dat hebt, dan zou je het kunnen proberen.\n\nHet lijkt me makkelijker om een klein stukje van de C-schijf af te halen om daar Win98 op te zetten. 6 GB is al genoeg
Link naar reactie
De SE uitvoering van Windows 98 heeft wel USB drivers. Dat was daarmee de eerste. Daarnaast heb je inderdaad een bootdisk nodig om hem te kunnen installeren en dient dit op een aparte partitie te gebeuren waarna je een bootmanager nodig hebt om bij het starten van de PC te kunnen kiezen of je Windows 98 of Windows XP wilt starten.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;535622]De SE uitvoering van Windows 98 heeft wel USB drivers. Dat was daarmee de eerste.[/QUOTE]\r\n\r\nIs niet geheel en al waar: W95 OEM had ook ondersteuning voor USB vanaf SR 2.1, maar zeer basaal.\r\nW98se heeft inderdaad ondersteuning voor USB. Voor specifieke apparaten heb je een apart stuurprogramma nodig, zeker wanneer dit nieuwer is dan het OS (lijkt me in dit geval wel van toepassing). In bovenstaand geval loop je tegen het probleem aan dat je bij W98 eerst de drivers voor het USB-apparaat moet installeren voordat je het inplugt. Dus eerst Windows installeren en dan de drivers van de externe drive. Maar dat gaat niet lukken als je Windows op die externe drive wilt installeren. Booten van een DOS-floppy levert meteen hetzelfde probleem op: DOS heeft helemaal niks met USB......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...