Ga naar inhoud

Thuisgroepen Windows 7


Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nwij zijn al geruime tijd aan het klooien met de thuisgroepen van windows 7.\r\n\r\nWij hebben \r\n- 2 Pc\'s 64 bits (die beiden Norton 360 erop hebben staan, en zijn beiden via LAN aangesloten)\r\n- Een laptop 64 bits (heeft ook Norton 360 erop, is via draadloos netwerk aangesloten)\r\n- Een Printer (Canon MP540, die aangesloten zit op de hoofdcomputer)\r\n\r\ntevens hebben wij een Linksys WRT54GC Router die altijd netjes heeft gewerkt en waar niets in is veranderd.\r\n\r\nWij hebben voorheen 2 pc\'s gehad met windows XP waarvan de printer aangesloten zat op de hoofdcomputer (PC 1) (printer heeft geen LAN poort) heeft altijd netjes gewerkt.\r\nNu hebben wij 2 nieuwe pc\'s aangeschaft met windows 7, maar dat thuisnetwerk krijgen wij maar niet.\r\n\r\nOp PC 1 is PC 2 zichtbaar bij netwerkcentrum. PC 1 maakt een thuisgroep aan en zodra we op PC 2 naar de optie thuisgroepen gaan bij het configuratie scherm dan kun je alleen maar een thuisgroep aanmaken, en dus niet lid worden van de thuisgroep die PC 1 net heeft aangemaakt. De laptop is precies hetzelfde geval ook alleen maar een thuisgroep maken als optie. \r\n\r\nUiteindelijk moet het de bedoeling zijn dat PC 1 samen met de printer beschikbaar is voor zowel PC 2 als voor de laptop. \r\n\r\niemand enig idee wat we eraan kunnen doen? Ik heb al gezocht op soort gelijke topics maar niets werkt :(\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Ik heb het instellen van een thuisgroep overgeslagen, ook al omdat ik ook WinXP en WinServer2003 computers in het netwerk heb. Als je zorgt dat alle computers in dezelfde werkgroep zitten, kunnen ze elkaar zien en van elkaars faciliteiten, zoals HDD, DVD-station, printer, gebruik maken. \r\nJe kunt de werkgroep instellen via Deze computer > Eigenschappen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...