Ga naar inhoud

Installatie XPhome gaat maar tot 136gb


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nik heb vandaag een computer overgenomen een AMD Athlon 64 3700+, 2 GB intern geheugen, HDD: 500 GB, grafische kaart NVIDIA 7800 GTX. Er zat geen software meer op, dus ik heb mijn legale XP home(sp1?) cd gepakt en deze hierop geinstalleerd. Helaas wordt mijn 500gb schijf maar voor 136gb herkend en ook hierop geinstalleerd. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om de andere 350gb bruikbaar en herkenbaar te maken. Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
XP SP1 of lager kan maar om gaan met hard disks tot 128 of 137 gb geloof ik.\nVerder kan de eerste release van service pack 1 dit ook niet, hiervoor is SP1a (of hoger) nodig\nAls je dus geen SP1(a) of hoger hebt kan dat het probleem zijn.\n\nOok na een eventuele update van SP1a of hoger zal de schijf niet groter zijn, omdat de partitie al is aangemaakt.\nJe zou naar Disk management moeten gaan (eigenschappen van \'Computer\' -> Beheren) om te zien of dit het geval is.\n\nVerder kan het ook nog een oude BIOS zijn.\nEven controleren of de BIOS de hard disk ziet als 500 GB disk en op de website kijken of er een BIOS update is, en wat deze updates doen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;534258]Als je Xp legaal is kun je toch updaten via Microsoft naar service pack 2 .en later naar 3[/QUOTE]\r\n\r\nNa installatie heb ik windows geupdate naar sp3. Dit heeft niets veranderd in het herkennen van de missende 350gb op mijn schijf. Zoals -tuin- al schreef is het leed al geschied na de installatie met winHOME SP1. Hierna updaten naar sp 2 en 3 heeft helaas geen zin.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;534267]Als je in schijfbeheer kijkt staat daar de ontbrekende 350 GB als ongeformateerde schijf.\r\nMet een programma als Partion Magic kan de die laten voegen bij de partitie waar XP op staat.\r\n\r\nMaak wel vooraf een backup van je data\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nhelaas Niekie30, de missende 350gb zie ik niet, zie bijgevoegd bestand.
Link naar reactie
[QUOTE=tuin;534272]Dan kan het nog een BIOS limitatie zijn.\r\nEven kijken welk moederbord je hebt en welke BIOS versie je draait, en vervolgens op de website kijken of er updates zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de computer nu open liggen, waar moet ik kijken voor het type/merk?\r\nkan zo 123 geen type zien.
Link naar reactie
De bios update blijft aanwezig, die zit \"ingebrand\"in de chip op je moederbord en wordt vastgehouden door een klein batterijtje op dat moederbord.\r\nAlleen vrees ik, dat je met een nieuwe install, vanaf dezelfde cd, mogelijk weer met het probleem zit van de beperkte herkenning van grotere schijven. \r\nMaar normaal moet je na installatie van sp 1, 2 en 3 wel de rest kunnen zien in schijfbeheer.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
raarrrrrrrrr, heb mijn computer opnieuw opgestart, 2e keer na updaten bios.......(had een restart gegeven na wijziging in msconfig-opstarten)..................en wat denk je.. Staat nu bij schijfbeheer 337,77gb Niet toegewezen...hehe daar zijn ze.\r\n\r\nMoet ik nu een nieuw Topic starten om te vragen wat ik nu moet doen met deze 337gb......?????
Link naar reactie
Als je ze wil gebruiken die GB\'s, klik je er in schijfbeheer met rechts op en kies formatteren. Daarna heb je dus een partitie erbij, voor backups enzo. 137 GB is toch wel genoeg voor XP? \r\nAnders moet je post 6 even lezen. (uitbreiden c partitie)\r\nEr zijn ook freeware programma\'s die dat kunnen, maar weet de naam niet meer.\r\nHier: [url]http://www.paragon-software.com/home/pm-personal/?__utma=1.1960258008.1280438021.1280438021.1280438021.1&__utmb=1.1.10.1280438021&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1280438021.1.1.utmcsr=google.nl|utmccn=(referral)|utmcmd=referral|utmcct=/&__utmv=-&__utmk=254439688[/url] kan je een probeerversie uitproberen van Paragon partition magic. Denk om backups.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...