Ga naar inhoud

W-XP installeren na W7


Aanbevolen berichten

Ik heb op de c-schijf 2 partities; op de ene W7 (werkt naar behoren).\r\nNu wil ik op de 2e (lege) partitie W-XP installeren, maar dat \"mag\" niet, of ik krijg dat blauwe scherm dat zegt de installatie afgebroken is om mijn computer te \'beschermen\'.\r\nHoe krijg ik:\r\n1) xp er tòch op\r\n2) w7 eraf en dan eerst xp installeren en daarna pas w7\r\n\r\nWie kan mij helpen?
Link naar reactie
XP heeft geen drivers voor de SATA disk-controller aan boord, en dat zal de rede van dat BSOD zijn. \nXP verlangt dat jij die driver toevoegt op een floppy via F6 bij de installatie.\nOf je intergreert de SATA controller driver d.m.v. nlite en de oude installatie CD van XP tot een nieuwe installatie CD.\n\nDriver moet je halen op de site van de fabrikant van je moederbord.\n\nMaar eerst XP, en dan pas W7 is ook noodzakelijk, al heb ik het vermoeden dat er misschien wel een methode is om de boot later met W7 te \'repareren\' wanneer je in omgedraaide volgorde installeert.
Link naar reactie
Quote : \" Maar eerst XP, en dan pas W7 is ook noodzakelijk, al heb ik het vermoeden dat er misschien wel een methode is om de boot later met W7 te \'repareren\' wanneer je in omgedraaide volgorde installeert. \" \r\n\r\nJa hoor..., met EasyBCD.... fluitje v/1cnt..., heb hier verschillende keren XP geherïnstalleerd met reeds bestaande dualboot met W7...., [url]http://download.chip.eu/nl/EasyBCD-1.72-div-br-_div-_807440.html[/url] \r\n\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie
Hallo allemaal,\r\n\r\nIk wil mijn pc opnieuw installeren, maar dan met dualboot zodat kan ik kiezen tussen windows xp en 7. Nu heb ik al gelezen dat je eerst windows xp moet installeren en daarna windows 7. Het is alleen zo dat ik de upgrade versie hebt. Dus in mijn geval moet ik eerst windows xp, windows vista en daarna upgrade windows 7 installeren? Werkt dat ook allemaal zo?\r\n\r\nIk wil namelijk xp erop hebben omdat ik nog een oude usb midi keyboard hebt voor muziek te maken en die drivers werken alleen onder xp. Dus ik wil alle muziek programma\'s onder xp draaien en de rest onder 7. Werkt dat zoals ik dat wil?\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reacties.\r\n\r\nChristian Rocks.
Link naar reactie
Ik denk dat het handiger is om hiervoor een nieuw topic te starten, nu breek je in op die van een ander.\n\nAfhankelijk van je Windows 7 uitvoering kun je daarvoor bij Microsoft gratis XP mode voor Windows 7 downloaden. Dit is een virtuele machine die met XP draait, zo vanuit je Windows 7. Ik zou eerst proberen of die programmatuur daar goed op draait.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;535752]Ik denk dat het handiger is om hiervoor een nieuw topic te starten, nu breek je in op die van een ander.\r\n\r\nAfhankelijk van je Windows 7 uitvoering kun je daarvoor bij Microsoft gratis XP mode voor Windows 7 downloaden. Dit is een virtuele machine die met XP draait, zo vanuit je Windows 7. Ik zou eerst proberen of die programmatuur daar goed op draait.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een nieuwe post aangemaakt en hier verwijderd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...