Ga naar inhoud

Geel driehoekje met uitroepteken?


Aanbevolen berichten

Ik krijg sinds kort rechtsonder in mijn beeld een geel driehoekje met een uitroepteken. Als ik m\'n muis erop houd, dan gebeurt er meestal niets, maar vanmiddag kreeg ik een popupje met \'Systeemfout\'. Als ik klik op de driehoek verdwijnt hij weer. \r\nZo net kreeg ik hem weer (door de speakers hoor ik ook een plop geluidje), en toen kreeg ik geen melding erbij. Ik klik erop, en het is weg..... \r\n\r\nIk houd mijn systeem altijd erg schoon en heb van het weekend nog Malwarebytes gerund. \r\n\r\nWie weet wat dit betekent, moet ik me zorgen maken? M\'n pc draait normaal als altijd, maar het idee dat er iets niet goed zit, zit niet lekker bij me. \r\n\r\nWie kan me een tip geven?
Link naar reactie
Ik neem aan dat het in de [I]system tray[/I] verschijnt, rechts-onderin de taakbalk.\n\nKijk in je logboeken na verschijning wat daar voor melding omschreven wordt.\n(eventvwr.msc, of rechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - logboeken[/I]\'. \nDe tekst kun je daar naar het klembord brengen met de button met de twee velletjes.)\n\nHet kan wel met je netwerk te maken hebben.
Link naar reactie
Ik neem aan dat het in de [I]system tray[/I] verschijnt, rechts-onderin de taakbalk.\n\nKijk in je logboeken na verschijning wat daar voor melding omschreven wordt.\n(eventvwr.msc, of rechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - logboeken[/I]\'. \nDe tekst kun je daar naar het klembord brengen met de button met de twee velletjes.)\n\nOok kan je tijdens het verschijnen in je apparaatbeheer kijken (ook onder \'[I]Beheren[/I]\') of daar meldingen zijn met gele uitroeptekens of rode kruizen.
Link naar reactie
Helaas is het toch nog niet opgelost... vanmiddag kreeg ik weer het driehoekje en nu verscheen er een melding op m\'n scherm toen ik was afgemeld \r\n\r\n\'Er is een IPadres conflict met een ander systeem op het netwerk gevonden.\'\r\n\r\nIk heb hierop gegoogled, maar kan geen oplossing vinden. \r\n\r\nHet is mij een raadsel, want ik heb geen netwerk, alleen een draadloos router met 2 andere pc\'s, die vandaag overigens uit staan.....\r\n\r\nVreemd, toch?
Link naar reactie
Ik denk dat Tommie bedoelt dat er op het moment van de fout maar één PC met het netwerkje van de TS verbonden staat, en er dus geen sprake kan zijn dat er twee PC\'s met hetzelfde IP aan die router hangen.\n\nHet zou dus waarschijnlijker zijn dat er een \'vreemde\' in het spel is. Ook al omdat het zo af en toe gebeurt i.p.v altijd.\n\n(Het kan misschien zelfs zijn dat yolandal zelf de vreemde is op een ander onbeschermd netwerk ?)
Link naar reactie
[QUOTE=yolandal;534199]Het is mij een raadsel, want ik heb geen netwerk, alleen een draadloos router met 2 andere pc\'s, die vandaag overigens uit staan.....\r\n\r\nVreemd, toch?[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij is dat dus een netwerk (zo wie zo al een draadloos netwerk) , zeker als het XP pc\'s zijn.\r\nMaar als ze zonder spanning staan, mogen er geen ip conflicten zijn.\r\nAls ze alleen uitgeschakeld zijn, staat je moederbord nog onder spanning en de (geintegreerde) netwerkkaart dus ook.\r\nZet ze eens echt zonder spanning en kijk dan weer.\r\n\r\nMocht de melding over een ip conflict weer voorkomen, dan zal er mogelijk toch iemand meesurfen op je netwerkje.\r\nIs je draadloze netwerk beveiligd met een sleutel/wachtwoord?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;534502]\nAls ze alleen uitgeschakeld zijn, staat je moederbord nog onder spanning en de (geintegreerde) netwerkkaart dus ook.\nZet ze eens echt zonder spanning en kijk dan weer.[/QUOTE]\nJa, dat zal heel misschien ook nog wel mogelijk zijn, maar... het TCP/IP protocol (dat wat het IP regelt) zit helemaal in Windows, niet in de netwerkadapter. \n\nHet contact tussen netwerkadapter en router (in standby, of als deze uit staat zoals jij bedoelt) wordt denk ik alleen onderhouden d.m.v. het MAC-adress.\n\n(Nooit over nagedacht, maar dit lijkt mij logischer.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...