Ga naar inhoud

Thumbnails


Aanbevolen berichten

Wat gebeurd er als je met Tweak UI voor Windows XP de thumbnails vergroot. Is daar een rekenmethode voor om deze evenredig te maken met de resolutie? Staan nu op 96. \r\n\r\nWat verstaat men exact onder thumbnails? Zijn dit ook de normale pictogrammen van snelkoppelingen in mappen en bureaublad e.d.\r\n\r\nIs er veel meer geheugen en vaste schijfruimte nodig? Staat aangegeven (zie screenshot). Ik ben van 800x600 naar 1280x720 gegaan.
Link naar reactie
De thumbnail is een \"voorproefje\" van een plaatje of een filmpje. In Windows Verkenner kun je die aanzetten, dan zie je zonder de bestanden te hoeven openen wat voor afbeelding het is. Met die instelling in TweakUI maak je die afbeelding groter. Dit zal inderdaad wel meer geheugen kosten - als je in een map zit te kijken die thumbnails bevat - omdat grotere plaatjes meer ruimte in beslag nemen. Ook worden de plaatjes opgeslagen in een verborgen bestand in die map - en dat bestand zal dus ook groter worden.\n\nWat die verhoging van je schermresolutie - dat kost meer geheugen, maar niet meer schijfruimte.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;533717]Ook worden de plaatjes opgeslagen in een verborgen bestand in die map - en dat bestand zal dus ook groter worden[/QUOTE]\r\nKun je ook uitschakelen. Kost het geen schijfruimte meer, maar duurt het wel langer om de voorbeelden weer te geven omdat ze iedere keer bij het maken van een map opnieuw gegenereerd moeten worden.
Link naar reactie
Zijn de snelkoppelingen, pictogrammen, opgeslagen webpagina\'s bij miniatuurweergave ook thumbnails en worden deze dan ook vergroot. Lijkt mij wel, want deze zijn dezelfde afmeting 96x96.\r\n\r\nDe site van Computer Idee komt goed over. Goede lettergrootte, goed contrast. De blauwe letters aan de rechterkant van de index zijn zwak blauw (niet goed dus, kan beter).
Link naar reactie
In principe zijn snelkoppelingen en pictogrammen geen thumbnails. Dat ze dezelfde afmetingen hebben heeft er mee te maken dat Microsoft daar vooraf over na heeft gedacht en die dingen maar meteen dezelfde afmetingen heeft gegeven.\n\nVooral proberen zou ik zeggen, dan kom je er vanzelf achter en bevalt het niet dan staat het zo weer terug.\nWat ik wel kan zeggen is dat de kwaliteit van de pictogrammen er niet beter op zal worden. Als je toch wil vergroten is 128x128 denk ik de beste optie met het oog op kwaliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...