Ga naar inhoud

Problemen firefox na SP installatie


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\nNadat ik vanmorgen op aanbeveling van mijn laptop mijn service pack heb geupdate, heb ik problemen met Firefox.\r\nOp facebook vooral. Ik kan hier niets meer publiceren. In IE8 kan dit wel \r\n\r\nIk heb firefox al geupdate, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleeem blijft. Adobe loopt al op de nieuwste versie. \r\n\r\nWat kan ik doen?
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nIs \'n meer voorkomend probleem.\r\n\r\nLink: [url]http://www.facebook.com/topic.php?uid=14696440021&topic=5132[/url]\r\n\r\nSchijnt dat [B]Adblock [/B]in veel gevallen de boosdoener is.\r\nAls je die hebt \'aan staan\', schakel hem dan eens uit en kijk of je verder komt.\r\n\r\nGa in [B]FireFox [/B]naar [B]Extra [/B]>> [B]Add-ons[/B]. Zoek in het lijstje naar [B]Adblock Plus[/B] en schakel hem uit. (Deïnstalleren kun je later).\r\n\r\nJeep;)\r\n\r\n[B][SIZE=\"1\"][COLOR=\"blue\"]P.S. Laat maar even weten. Kunnen anderen misschien ook hun voordeel mee doen.\r\nEn blijkt het nog [COLOR=\"red\"]niet [/COLOR]opgelost, dan zoeken we even verder.[/COLOR][/SIZE][/B]
Link naar reactie
Dus.... ? Een add-on in Firefox is waarschijnlijk niet compatible (meer).\n\nJe kan add-ons selectief uitschakelen, en je weet hoe. (\'[I]Extra - Add-ons[/I]\')\nSchakel ze één voor één uit, en na opnieuw starten van Firefox weer aan, om te vinden welke de fout veroorzaakt.\n\nSchakel die dan definitief uit, of laat Firefox voor updates zoeken, misschien is dat nog niet gebeurd.
Link naar reactie
Dus.... ? Niet AdBlock, maar een andere add-on in Firefox is waarschijnlijk niet compatible (meer).\n\n\nJe kan add-ons selectief uitschakelen , en je weet nu hoe. (\'[I]Extra - Add-ons[/I]\', [I]eerst[/I] de extensies proberen, dan pas de plug-in\'s)\nSchakel ze één voor één uit, en na testen weer aan, om te vinden welke de fout veroorzaakt.\n\nSchakel die dan definitief uit, of laat Firefox voor updates zoeken, misschien is dat nog niet gebeurd. (Rechtsklik er op als het op een extensie gaat voor updating)
Link naar reactie
Wat die Java [i]console[/i] precies doet weet ik niet, bij mij heb ik hem geloof ik nog nooit gestart gekregen (in menu \'Extra\'), maar het is niet Java zelf die daarmee uitgeschakeld hebt, die Java add-ons zie je apart geïnstalleerd staan van de console.\n\nOh, maar dat het bij mij niet werkt blijkt te kloppen nu ik deze tekst lees:\n[url=http://kb.mozillazine.org/Java]\"[I]Note: Starting with Java 6 Update 10, [B]the Java Console menu item [/B]in Firefox (\"Tools -> Java Console\") and SeaMonkey 2 (\"Tools -> Web Development -> Java Console\") [B]is nonfunctional and no longer opens the Java Console[/B]. This is by design. [36] [37] If you don\'t use the Java Console, there is no need to do anything. The Java article How do I enable and view the Java Console? explains how to open the Java Console, if you need to use it.[/I]\"[/url]\n\nInfo over wat Java doet: [url]http://java.com/nl/download/index.jsp[/url]\n\nKijk eens in je Software scherm of er oude versies van Java zijn blijven staan ?\n( 6 Update 21 is de laatste, maar die heb je denk ik al.)\nOf dubbele versies of oudere versienummers bij de add-ons of extensies voor Java ?\n\n\nKan je ook iets beter omschrijven wat de symptomen waren van het probleem ?
Link naar reactie
Bij mijn software staan de volgende 2:\n\n-java (TM) 6 update 21\n-java (TM) SE Runtime Enviroment 6\n\nBij plug-ins staan de volgende 2:\n\n-java deployment toolkit 6.0.210.6\n-java (TM) platform SE 6 U21\n\nBij de add-ons extenties:\n\n-java console 6.0.20 (nu dus uitgeschakeld)\n-java console 6.0.21 (ingeschakeld)\n\n\nDe problemen zover ontdekt:\n\nOp facebook niets kunnen plaatsen van berichten. Noch vanuit een spel noch vanaf mijn profiel. Geen uitklapbare opties (lijstjes) kunnen openklappen. \n\nEn aangezien ik veel op facebook zit, irriteert dit.
Link naar reactie
Daar zit het probleem....\nDeze kan je verwijderen, dat zijn oudere versies:\n * Bij je software: -- java (TM) SE Runtime Environment 6\n * Bij de add-ons: -[B] java console 6.0.20[/B] (nu dus uitgeschakeld)\n\nDe laatste zal zeker met het probleem te maken hebben, ook misschien vanwege eerdere mankementen in Mozilla browsers met [url=https://www.mozilla.com/en-US/blocklist/][U]Java Deployment Toolkit, versions 6.0.200.0[/U][/url] en ouder (zie onderaan de lijst geblokte add-ons).\nNormaal heeft Java niet echt een probleem als er meerdere versies blijven staan na updates, maar deze keer is het dus bingo...\nMaar al zowiezo is deze versie oud én als add-on dubbel, dus door verwijdering zal het opgelost zijn.\n\nEn:\n-java (TM) SE Runtime Environment 6\n-java (TM) 6 update 21\nzijn dezelfde software, alleen de laatste is 21 updates verder.....\n\nSinds Java 6 Update 10 hoort Java zelf de oudere versies uit je softwareschermweg te halen, maar zo te zien is dat bij de add-on\'s in Firefox nog niet goed geregeld, en de SE Runtime Environment 6 is blijkbaar ook bij je software blijven staan.\n\nAangezien die versies [I]onbedoeld[/I] zijn blijven staan, en lekken in Java regelmatig gebruikt worden door- of voor malware-infecties, kan je beter wel je ogen openhouden voor de aanwezigheid van malware op je PC ;)\n\n(Vóór verwijdering van die twee zorgen dat je een recent herstelpunt hebt kan natuurlijk geen kwaad)
Link naar reactie
Oke, ik heb de software kunnen verwijderen, maar de add-on krijg ik niet weg. \r\n\r\nOp deze site: [url]http://support.mozilla.com/nl/kb/Kan+een+add-on+niet+de-installeren[/url] staat dat ik in de profielmap van extensions de bijbehorende ID moet opzoeken. Dezelfde ID staat niet in de extensie mappen. Ook niet in install. en chrome mappen.
Link naar reactie
Kijk onder \'[I]Globaal geïnstalleerde extensies[/I]\', daar wordt verwezen naar de[I] installatiemap[/I] waar ook een submap \'[I]extensions[/I]\' is.\nMaar persoonlijk denk ik niet dat het daar wel te vinden zal zijn, want bij mijn FF is daar niks van Java te vinden, of iets met het genoemde ID.\n\nWat is het probleem bij de-installeren ? Is de optie uitgegrijsd ? \nHeb je het in de Firefox \'[I]veilige modus[/I]\' geprobeerd ?
Link naar reactie
[url=http://kb.mozillazine.org/Uninstalling_add-ons][U]Hier[/U][/url] heb je een Engelstalige pagina over problemen met het verwijderen van plugins in Mozilla producten.\n\nHet toeval wil dat ik tijdens het zoeken naar Java add-ons en de gebruikte mappen op mijn eigen PC in mijn add-on lijst [I]ook[/I] een Java add-on tegenkwam van een oude versie (Java(TM) Platform SE 6 U12 6.0.120.4), en deze vervolgens ook niet verwijderd kreeg :rolleyes:\n\nNou is het niet hetzelfde type (geen console...) maar ik heb hierdoor wel moeten zoeken om te vinden hoe deze dan wel te verwijderen is. Misschien dat het bij jou ook werkt.\n\n*Je kan proberen de [I]extension-cache[/I] te wissen. Deze wordt opnieuw aangemaakt als FF start.\nOpen hiervoor de [I]profile-map[/I] van Firefox met \'[I]Help - Probleemoplossingsinformatie - Bijbehorende map openen[/I]\'.\nSluit dan FF af, ga naar de profile-map in het geopende Verkennervenster, en hernoem de volgende bestanden: [B]extensions.cache[/B], [B]extensions.ini[/B] en [B]extensions.rdf[/B].\n(zet even je initialen_ er voor zodat je over een jaar ook nog weet dat jij het hernoemd hebt)\nStart FF, en kijk of het geholpen heeft.\n\n* Deze methode is meer van mezelf omdat het voorgaande niet werkte:\nstart FF, en schakel die plugin weer even in.\nType dan in je adresbalk about[B]:[/B]plugins\nIn het volgende venster zie je alle werkende extensies met veel meer info, en zoek daar naar de (on)gewenste add-on.\nBij die add-on die ik moest verwijderen stond de naam van een [B].[/B]dll vermeld, maar ook die was in geen van de mappen van FF te vinden.\nNa het afzoeken van mijn C: schijf bleek Java een eigen map te hebben met oudere versies (:confused:), en in een verre submap stond die [B].[/B]dll.\n( C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\new_plugin\\npdeploytk[B].[/B]dll )\n\nHoe die geladen werd weet ik niet, ook in het register was de naam van de [B].[/B]dll niet te vinden, maar ik heb hem hernoemd (FF eerst afsluiten), en de add-on is nu uit de lijst verdwenen.
Link naar reactie
Werken zal die add-on niet meer :p maar waar ik benieuwd naar ben is hoe deze geladen wordt, juist omdat ik er nergens wat van in het register terugvind.\r\nDat zal Java dan zelf op de één of andere manier doen, maar ik heb daar nooit iets over gelezen, al staat Java wel toe om ook oudere versies naast nieuwere te gebruiken.\r\nMaar gezien de beveiligingsrisico\'s laat ik liever geen oudere ingeschakeld staan.\r\n\r\nWat je ook kan doen is gewoon dat bestand zijn eigen naam weer geven, en dan uitschakelen bij add-ons. Meer niet. \r\nAls je dan na een paar maanden geen problemen bent tegengekomen dan kan je het bestand alsnog verwijderen.\r\n\r\nMaar ik neem aan dat het ook ok is zoals het nu is, zolang je voor de zekerheid maar niet het bestand wist, alleen hernoemt.
Link naar reactie
In je configuratiescherm staat een [I]Java control panel[/I]. Daar kan je tegenwoordig onder de tab \'[I]Update[/I]\' instellen dat Java zelf checkt voor updates. Makkelijk, en veiliger.\r\n\r\nDoet me goed te lezen dat we een oplossing hebben gevonden, want zowaar ben ik er zelf ook een stugge extensie mee kwijt geraakt waarvan ik niet eens wist dat het er stond.\r\n\r\n(Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...