Ga naar inhoud

laptop opnieuw instaleren.


Aanbevolen berichten

goedemorgen,\r\n\r\nik heb een vraagje over het opnieuw instaleren van mijn laptop. die wil ik dus opnieuw instaleren, er zit windows vista home premium op maar heb nooit een cd erbij gekregen van windows vista. nu heb ik een windows vista home premium service pack 2 kunnen bemachtigen, alleen is nu de vraag.. kan ik die gewoon gebruiken?? want ik weet niet wat voor SP ik heb en of dat uberhaupt iets uitmaakt?? misschien weet hier iemand dat?? en als het niet uitmaakt, kan ik dan gewoon me eigen code gebruiken die onder op me laptop geplakt zit?? \r\n\r\nMvg. ricardo
Link naar reactie
Er zit waarschijnlijk een verborgen partitie op je laptop om je laptop te herstellen.\r\nWelk merk is het, dit geeft (meestal) aan hoe je de restore kan beginnen bv F11\r\nbij het opstarten of soms ook vanuit windows zelf.\r\nIk zou het via deze weg proberen want alle drivers zijn aanwezig en je laptop zou na de\r\nhersteloperatie goed moeten werken zodat je alle updates erop kan zetten.\r\nMaar, het zou ook moeten gaan via een Vista DVD en je licencie code.
Link naar reactie
het is een acer aspire 5630, \r\n\r\nik zou niet weten hoe dat precies meot met die verborgen partitie, en als je dat op jou manier doet blijven dan de troep die er nu op staat eropstaan? of is ie dan helemaal leeg, met alleen de drivers over?? want ik heb het liefst dat gewoon alles eraf is aan speller, en programmatjes die ik niet meer gebruik, want hij is nu veels te langzaam...\r\n\r\ngrtz
Link naar reactie
[QUOTE=bloodkill;533088]het is een acer aspire 5630, \r\n\r\nik zou niet weten hoe dat precies meot met die verborgen partitie, en als je dat op jou manier doet blijven dan de troep die er nu op staat eropstaan? of is ie dan helemaal leeg, met alleen de drivers over?? want ik heb het liefst dat gewoon alles eraf is aan speller, en programmatjes die ik niet meer gebruik, want hij is nu veels te langzaam...\r\n\r\ngrtz[/QUOTE]\r\n\r\nBij een Acer kan je hem opnieuw installeren door ALT-F10 in te drukken tijdens het opstarten. De laptop wordt dan teruggezet naar de \'fabrieksinstellingen\', oftewel zoals hij de eerste keer opstartte toen je hem kocht. Alle drivers zijn dan al geinstalleerd, dus hoef je daarna alleen nog maar alle updates binnen te halen en eventueel de software te verwijderen die je niet wil hebben.
Link naar reactie
Hier is een deel uit de handleiding van je laptop:\r\n\r\n[I]Herstellen en terughalen\r\nMet de herstelfunctie kunt u het systeem herstellen vanaf een standaard\r\nfabrieksimage, vanaf een eigen image, of van eerder gemaakte backups op CD\r\nof DVD. U kunt ook toepassingen en stuurprogramma’s van het Acer-systeem\r\nopnieuw installeren.\r\n1 Druk op + of kies Acer eRecovery Management op de\r\nwerkbalk van Empowering Technology om de Acer eRecovery\r\nManagement te starten.\r\n2 Schakel naar de pagina voor herstel en terughalen via de knop Restore.\r\n3 Selecteer het herstelpunt waarvan moet worden hersteld. U kunt ook het\r\nsysteem herstellen vanaf een standaard fabrieksimage, herstellen vanaf\r\neen eerder gemaakte CD/DVD of toepassingen en stuurprogramma’s\r\nopnieuw installeren.\r\n4 Volg de instructies op het scherm om het proces te voltooien[/I].\r\n\r\nAls dit lukt dan worden alle programmas en ook ongewilde probeer versies weer terug gezet maar dit kan je altijd verwijderen. Er zijn zelfs gratis programma\'s maar de naam ontschiet mij.....\r\nAls het gelukt is zou ik zeker een backup DVD maken voor het geval dat!
Link naar reactie
hey bedankt voor de hulp die jullie aanbieden,\r\n\r\nalleen helaas vreesde ik er al voor, ik deed alt + f10, kwam bij het menutje uit en doe dan \"terugzetten naar standaard instellingen\" en dan vraagt ie om een wachtwoord, helaas heb ik dat wachtwoord niet, omdat ik het nooit heb hoeven instellen...:S \r\n\r\nwat nu?? iemand enig idee..?\r\n\r\ngrtz
Link naar reactie
Staat in de BIOS dit goed:\r\n\r\n[I]Disk naar disk herstel inschakelen\r\nOm disk naar disk herstel (herstellen van harde schijf) in te schakelen, activeert\r\nu de BIOS utility, en selecteer vervolgens Main in de categorieën aan de\r\nbovenkant van het scherm. Zoek D2D Recovery aan de onderkant van het\r\nscherm en gebruik de toetsen en om deze waarde op Enabled te\r\nschakelen.[/I]\r\n\r\nIs er in het menu na \"Alt+F10\" geen optie Fabrieks instellingen?
Link naar reactie
[QUOTE=bloodkill;533209]hey bedankt voor de hulp die jullie aanbieden,\r\n\r\nalleen helaas vreesde ik er al voor, ik deed alt + f10, kwam bij het menutje uit en doe dan \"terugzetten naar standaard instellingen\" en dan vraagt ie om een wachtwoord, helaas heb ik dat wachtwoord niet, omdat ik het nooit heb hoeven instellen...:S \r\n\r\nwat nu?? iemand enig idee..?\r\n\r\ngrtz[/QUOTE]\r\n\r\nVul eens in : administrator
Link naar reactie
eugene, wat jij zegt, heb ik daar dan een cd voor nodig ofzo?? en jah alt f10 heb ik gedaan, en dan terugzetten naar standaardinstellingen alleen daar heb ik dan een WW voor nodig en die heb ik niet.\r\n\r\nadministator intikken geprobeert en helpt niet, en alleen enter drukken ook niey, zegt alleen fout wachtwoord. \r\n\r\nik heb trouwens iets op internet gevonden om het wachtwoord te krijgen, als jullie graag zouden willen kijken naar dit filmpje: [URL=\"http://www.youtube.com/watch?v=nruMb9EwePQ\"]http://www.youtube.com/watch?v=nruMb9EwePQ[/URL]\r\n\r\nik moet dat programmatje hebben en op cd branden, maar ik heb gezocht op internet maar is zoveel verschillende dingen dat ik niet weet welke :S , en ik snap niet precies hoe je het op cd moet branden, moet ik het dan uitpakken enz enz...\r\n\r\ngrtz
Link naar reactie
Neen, als je de BIOS in wilt moet je bij het opstarten van je laptop op F2 of ESC drukken, meestal verschijnet er kort een tekstregel onderaan je scherm in de trent \"BIOS setup: F2\" of een andere \r\nknop. Je moet wel snel zijn anders start de laptop gewoon door....\r\nVolg de aanwijzingen die ik post #6 heb geplakt en dan zou het moeten lukken. Heb je de handleiding die je ontvangen hebt bij de aankoop van de laptop nog? Hier staat het ook in.\r\nVwb dat programma geen idee. Als wachtwoord probeer \"admin\" eens zonder aanhalingstekens.
Link naar reactie
ik heb gekeken in de BIOS, en daar stond ie al op enabled, dus ik snap niet wat je daar precies mee wilt.. en admin werkt helaas niet...\r\n\r\ndat filmpje wat ik gaf zou wss wel moeten werken alleen weet ik niet precies hoe dat werkt bij het begin.. welke linux cd ik meot hebben enz...\r\n\r\ngrtz
Link naar reactie
Probeer 000000 dus 6 nullen eens als password zou de standaard password zijn door Acer ingegeven.\r\n\r\nMocht dit niet lukken dan moet je een bootable CD hebben bv Ubuntu en opstarten vanaf de cd en volg onderstaande instructies:\r\n\r\n[I]Booted with Ubuntu 7.10 Live Cd.\r\nBrowsed to PQSERVICE hidden partition.\r\nOpened \"aimsdrs.dat\" with text editor. (in root folder not \"tools\")\r\nand \"password\" PD= \"____\" and \"hint\" HD=\"____\"\r\nare given and can be edited.[/I]
Link naar reactie
Inderdaad, volg onderstaande link:\r\n\r\n[url]http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download[/url]\r\n\r\nDownload de juiste versie (32bits neem ik aan) en brand de file mbv bijvoorbeeld Nero op een DVD.\r\nLet wel, niet copieeren maar branden van een ISO bestand, dan worden er files uitgepakt die ervoor\r\nzorgen dat je vanaf de DVD kan opstarten.\r\nAls dit gelukt is dan je laptop opstarten vanaf DVD (normaal gesproken F12 voor de bootvolgorde) en dan Ubuntu 10.04 draaien vanaf de DVD. Volg daarna de instructies van vorige post
Link naar reactie
hey eugene, ik ben eindelijk klaar met die ubuntu, en heb nu me laptop aanstaan met ubuntu.. ik zit nu in dat programma, maar verder kom ik ook niet.. ik snap nix meer van die vorige post ? ik moet zoeken naar PQSERVICE??? ik heb een ding gevonden dan kan je zoeken in ubuntu, en tik ik PQSERVICE in maar dan vind ik nix?? kun je het mij alsjeblieft duidelijker uitleggen :S?? ik ben niet zo een techneut :P\r\nhopelijk kan je vandaag nog antwoord, dan hoef ik me pc niet af te sluiten :P\r\n\r\ngrtz
Link naar reactie
ik ben verder gaan zoeken over die pqservice ;) en heb het gevonden, ik heb de password ook weten te krijgen, achteraf HEEL erg makkelijk password die ik eigenlijk had moeten weten >.< nja de pc is nu bezig met opnieuw alles resetten, en hopelijk werkt het dan allemaal weer :D\n\neugene hartstikke bedankt voor de hulp ;)\n\nMvg. Ricardo
Link naar reactie
Top!!\r\nDat is goed nieuws!!!! Ik hoop dat je alles weer lekker draaiende krijgt, zal even wat tijd nemen want al die updates en onnodige programmas eraf gooien is even doorbijten maar het loont de moeite!!!\r\nEn je hebt een hele boel geleerd, zal in de toekomst zeker van pas komen....:-))\r\n\r\nSucces ermee en laat even weten of alles goed gaat....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...