Ga naar inhoud

installeren ubuntu 10.04


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb even een vraagje.\r\n\r\nIk heb hier een PC staan met xp en ubuntu 8.04 als dual boot.\r\nNu wil ik ubuntu 8.04 er af gooien, schijf her indelen en dan ubuntu 10.04 installeren.\r\nKan ik de nieuwen ubuntu versie gewoon over de oude heen zetten. Of moet ik eerst de windows boot loader herstellen en dan de nieuwe versie van ubuntu installeren.\r\nWant het moet wel weer een dualboot worden.
Link naar reactie
Ik vraag me af of je dan geen 2 Ubuntu installaties op de pc krijgt.\r\nHeb je al geprobeert om je 8.04 versie gewoon te updaten binnen ubuntu?\r\nIk weet niet of die keuze er is overigens maar probeer gewoon een idee te opperen.\r\n\r\nSorry verkeerd gelezen. Je (Couch) stelt voor de oude Ubuntu partitie eerst te formateren. Dus 2 krijg je er niet.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;532570]Hoe groot is de partitie nu? [/QUOTE]\r\n\r\n16 Gb en wil hem met 50% verkleinen.\r\n\r\n@eugene,\r\nDat is ook de bedoeling. Alleen wil ik even zeker weten dat hij mijn windows partitie weer opneemt in mijn boot menu. Zo dat ik weer kan kiezen tussen ubuntu of windows.\r\nEn niet dat ik straks ubuntu opnieuw heb geinstalleerd en dat ik windows niet meer kan opstarten.\r\nWant als dat gebeurt heb ik er straks een probleem bij. En daar heb ik het op het moment niet zo veel tijd voor om dat naderhand uit te zoeken.\r\n\r\nVan daar dat ik dat eerst even zeker wil weten, voor dat ik er aan begin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...