Ga naar inhoud

XP start niet op en geeft melding


Aanbevolen berichten

Bij opstarten van windows krijg ik na 5-10 sec direct de volgende melding op mijn scherm:\r\nWarning!! The previous performance of overclocking is failed and the system is restored to the default setting.\r\nPlease press any key to continue...\r\n\r\nGeen idee hoe dit is gekomen, want ik heb verder niets bijzonders met de computer gedaan. \r\nHet vervelendste is dat de copmputer helemaal niet meer reageert op welke toets dan ook. CTRL-ALT-Del doet het ook niet. \r\nWindows opstart-cd pakt de computer ook niet. Voordat deze gelezen kan worden staat de melding al op het scherm.\r\n\r\nHet enige wat ik vervolgens kan doen is de computer weer uitzetten, de uitknop van de computer reageert nog wel.\r\n\r\nIemand enig idee hoe ik de computer toch weer op kan starten??\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
Oke als je eenmaal in het Bios bent. Kies dan de \"Default \" instellingen laden en druk F10 om te saven en af te sluiten.\r\nVraag Liep je systeem klok nog goed.? Want dit probleem wordt vaak veroorzaakt door een lege bios batterij.\r\nDat is in de regel een knoopcel van het type 2032 die een euro of 4 kost en wat je zelf kan vervangen op het moederbord. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Het is XP, dus een wat oudere machine, dan denk ik ook als eerste aan een lege BIOS batterij op het moederbord.\n\nAlleen wel vreemd dat je geen mogelijkheid krijgt het BIOS in te komen :rolleyes: Gebruik je misschien een USB keyboard ?\n\nNieuwe batterij, en een BIOS reset (hardware [I]Clear CMOS[/I] met de jumper dicht bij de batterij, zie je manual) is het eerste wat ik ook zou doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...