Ga naar inhoud

W7 opnieuw instaalleren op de laptop.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb nu 2 jaar een acer laptop. Toen ik hem kochte stond daar widows vista erop en later heb ik de upgrade W7 erop gezet. Nu heb ik de volledige W7 home premium N gekocht en die wil ik nu op mijn laptop zetten en dat lukt ook wel, maar hij installeert hem gewoon over die andere heen.\r\n\r\nIk heb een schijf van 640gb. Maar is +/- door 3 gedeeld. Ik heb C, D en een E. C is groter als die andere 2.\r\n\r\nIk doe als volgt: Ik heb in de bios de volgorde veranderd zodat hij vanaf de dvd kan starten. Ik zet de laptop aan en druk op een toets en vervolgens de stappen die hij aangeeft en op een gegeven moment op geavanceerd klikken zodat hij de volledige installatie maakt.\r\n\r\nHoe moet ik hem instellen zodat hij ook de c schijf formateert?\r\nOf moet ik dat voor de installatie doen? Maar hoe?\r\n\r\nOp de pc lukt me dat wel, maar daar heb ik ook nog een A drive.\r\n\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nChristian Rocks.
Link naar reactie
Is het dan niet de bedoeling dat \'ie over de oude installatie heen gaat?\n\nJe kunt eventueel handmatig formatteren door na het opstarten vanaf de dvd er voor te kiezen om de schijf opnieuw in te delen. Die optie wordt dus gewoon via de dvd gegeven. Kies voor snelformatteren, anders ben je een paar uur verder, en uiteraard als bestandssysteem NTFS.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;531740]Is het dan niet de bedoeling dat \'ie over de oude installatie heen gaat?\r\n\r\nJe kunt eventueel handmatig formatteren door na het opstarten vanaf de dvd er voor te kiezen om de schijf opnieuw in te delen. Die optie wordt dus gewoon via de dvd gegeven. Kies voor snelformatteren, anders ben je een paar uur verder, en uiteraard als bestandssysteem NTFS.[/QUOTE]\r\n\r\nHet is inderdaad niet te bedoeling dat hij over de oude installatie heen gaat.\r\nWant ik wil nu met een schone laptop beginnen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;531742]Dan goed tijdens het opstarten via DVD de mogelijkheden bekijken.\r\n\r\neventueel kun je ook later nog partities maken , o.a. door de C partitie via schijfbeheer te verkleinen en die partitie kun je dan ook gewoon weer aanpassen\r\n\r\nDus gewoon in het menu voor snel formatteren kiezen , en dan installeren[/QUOTE]\r\n\r\nOkee... Dan ga ik vanavond nog eens de dvd bekijken bij het opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...