Ga naar inhoud

Windows 7, vanaf dvd installeren lukt niet.


Aanbevolen berichten

Beste lezer(s).\r\n\r\nIk probeer Windows 7, upgrade, 32 bits, vanaf de geleverde dvd op mijn laptop te installeren; totnutoe Windows Vista Home Premium, maar de dvd start niet uit zichzelf op en bij de Windows Verkenner, klik ik op het dvd-station, waarna de dvd wordt uitgeworpen.\r\n\r\nIk vermoed dat er een instelling moet veranderen, maar weet niet welke en hoe dit uit te voeren.\r\n\r\nWeet iemand raad hiermee?\r\n\r\nDank alvast.. groet.. franslj.
Link naar reactie
Helaas, [B]Dutch-online[/B]... dat lukt niet.\n\nJa, [B]Joman[/B], je hebt gelijk.. ik moet in de Bios zien te komen en ik ga er eens het boekje bij halen, want via F2, F8 en Del, lukt het niet, want ik kom telkens in de \'veilige modus opstarten\' uit.\n\nDank voor jullie meedenken.. groet.. franslj.
Link naar reactie
Inderdaad, [B]Joman[/B], via F2 kwam ik tijdens het opstarten in de Bios uit en dan weer eens in de \'veilige modus\'. Echter, na de diverse opstartvolgordes te hebben geprobeerd, startte windows nog steeds niet van de dvd op.\r\n\r\nDan maar eens naar mogelijke updates van Sony Vaio wezen kijken en ook hier hetzelfde liedje; updates weliswaar kunnen downloaden en installeren, maar geen verandering in het probleem.\r\n\r\nAls laatste hulpmiddel heb ik een externe dvd-lezer/brander met de usb verbonden en warempel; Hij start vanaf de dvd op en nu is hij bezig het hele verhaal van Windows Vista te upgraden naar Windows 7.\r\n\r\nHet leek een fluitje van en cent, maar dan wel eentje van zoeken, zoeken, vragen, zoeken, vinden en vooral niet opgeven.\r\n\r\nNogmaals dank voor jullie meedenken... groet.. franslj.
Link naar reactie
Dan is de opstartvolgde momenteel USB CD/DVD HD of USB HD CD/DVD\r\nJe bent dus wel in de BIOS geraakt maar er niet in geslaagd om de bootvolgorde te vinden en te veranderen. Lamaarzo maar als het nog eens nodig is moet je in de BIOS (waarschijnlijk) werken met pijltjes-toetsen, PgUp/PgDn, Esc en F10 om de gewijzigde instellingen te saven.
Link naar reactie
Ja, [B]Joman[/B], de bios \'bootinstellingen\' vanvolgorde veranderen, is me gelukt, maar ik denk dat het met Vaio, Sony, het merk van m\'n laptop, te maken heeft gehad. Ik mis waarschijnlijk een aantal updates.\r\n\r\nNadat ik een externe dvd brander had aangesloten, startte de windows7 dvd wel op en nu zit ik dan ook in dit besturingssysteem te \'stoeien\'.\r\n\r\nAl met al toch wel een 11 tot 12 uurtjes mee zitten worstelen, maar eindelijk dan toch gelukt.\r\n\r\nDank, groet.. franslj.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...