Ga naar inhoud

Problematische Zoekfunctie


Aanbevolen berichten

Ik heb net bij Zoeken (in Windows 7) *.tib ingevuld omdat ik een gemaakte image van Acronis True Image aan het zoeken was. Resultaat: niets. En dat terwijl er een aantal tib-bestanden gewoon te zien zijn op mijn pc en externe harde schijf (die ook aangesloten was).\r\nHoe kan dat nou? \r\nIk weet niet of er meer mensen hier Acronis True Image 2010 hebben, maar ik wilde even het One-Click systeem uitproberen. Had ik niet moeten doen, want hij ging gelijk een image maken, maar waar die naar toe is gevlogen? Joost mag het weten. Vandaar dat ik hem op wilde zoeken met *.tib.
Link naar reactie
Ik heb de image intussen gevonden. Blijkbaar had Acronis hem zelf een naam gegeven en in een mapje MyBackups gestopt. Deze map vond ik zo maar ergens op mijn externe harde schijf. Handmatig gevonden dus. Maar ... ik ben er ook achter dat de zoekfunctie van Windows 7 BIJzonder krakkemikkig werkt.\nAls ik *.zip in tik of *.doc krijg ik niks te zien, terwijl er wel honderden zip of doc-bestanden op mijn pc staan. Ook losse bestanden waarvan ik weet dat ze op mijn computer staan: screenshot5 bijvoorbeeld kan hij niet vinden. Waar lijkt dat nou naar? Moet ik een ander programma installeren?Er bestaat een heel goed zoekprogramma, maar ik kan niet meer op de naam komen. \nWat is jullie advies?
Link naar reactie
Ik weet niet wat je met \'zoekterm\' bedoelt. Als ik op de Startknop (in Windows 7) klik krijg ik onderaan een vakje te zien waarin ik iets kan typen. In XP was de zoekfunctie veel uitgebreider. Daar kon je rustig *.tib intikken en dan kreeg ik alle images te zien (om maar een dwarsstraat te noemen). Zelfs als ik een exacte omschrijving geef van een bestand, zeg maar: screenshot5.gif kan hij het niet vinden. Ook niet als ik alleen screenshot intik. Wat is dit voor een waardeloze functie? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt eigenlijk. Ik weet dat er een veel beter zoekprogramma bestaat. Was dat niet Copernic? Kent iemand dat?
Link naar reactie
[quote=foureyes;531319]Ik weet niet wat je met \'zoekterm\' bedoelt. Als ik op de Startknop (in Windows 7) klik krijg ik onderaan een vakje te zien waarin ik iets kan typen. In XP was de zoekfunctie veel uitgebreider. Daar kon je rustig *.tib intikken en dan kreeg ik alle images te zien (om maar een dwarsstraat te noemen). Zelfs als ik een exacte omschrijving geef van een bestand, zeg maar: screenshot5.gif kan hij het niet vinden. Ook niet als ik alleen screenshot intik. Wat is dit voor een waardeloze functie? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt eigenlijk. Ik weet dat er een veel beter zoekprogramma bestaat. Was dat niet Copernic? Kent iemand dat?[/quote]\nHeb je de indexeer functie wel aanstaan, zo niet kan windows idd niets vinden.
Link naar reactie
Als ik dit zo lees heb ik sterk de indruk dat de schijf niet wordt gescand. Of dat dit heel lang duurt? Kun je misschien zien onder taakbeheer > processen.\r\n\r\nEen heel prettige zoekmachine zonder extra\'s is Everything (freeware). Ik heb deze altijd geminimaliseerd op het bureaublad staan en als ik wat zoek, gaat dat supersnel.
Link naar reactie
Ik heb er niet zo veel verstand van. \nBij SearchIndex... huppeldepup staat dat-ie zo\'n 12 MB van het geheugen gebruikt of zoiets ???\nHet zegt me helemaal niks.\n\n[IMG]http://i31.tinypic.com/2pr7ndx.jpg[/IMG]\n\nMaar die Everything ga ik beslist downloaden. Heel hartelijk bedankt voor de tip.\n\nIk werk nu een maand met Windows 7, maar ben er beslist niet happy mee. Er zijn nog veel meer dingen die niet behoorlijk werken. Zo kan ik een flink aantal grafische filters niet gebruiken onder Paint Shop Pro. \nVerder werk ik nu noodgedwongen met e-mailprogramma Windows Live Mail. Daar zitten ook behoorlijk veel \"flaws\" in. Ik kan ook niet meer in de bron kijken van een e-mailbericht, wat wel kon met Outlook Express.\nAfijn. Ik denk met weemoed aan XP terug.
Link naar reactie
Ik heb indexeren in windows 7 uitgeschakeld op alle schijven. (Geeft een behoorlijke snelheids winst de eerste dagen na een nieuwe installatie)\r\nAls ik bij START > \"programma\'s of bestanden zoeken\" gewoon intik DOC zonder sterren, punten of andere romslomp en ik klik op \"meer resultaten weergeven\" krijg ik al mijn 9285 documenten in beeld.\r\nHet is al jaren niet meer nodig om bij zoek acties in Windows sterretjes mee te geven rond de zoekterm.\r\n\r\nEn bij Windows Live Mail zie je rechts bovenaan wat kleine \"driehoekjes\" in beeld. Als je daar even zoekt, kan je het klassieke menu zichtbaar maken, waardoor het op de kleuren na nagenoeg gelijk is aan Outlook Express.\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;531852].....Verder werk ik nu noodgedwongen met e-mailprogramma Windows Live Mail. Daar zitten ook behoorlijk veel \"flaws\" in. Ik kan ook niet meer in de bron kijken van een e-mailbericht, wat wel kon met Outlook Express.....[/QUOTE]\r\n\r\n( [url=http://email.about.com/od/outlookexpresssourceview/qt/View_a_Message_s_Source_in_Windows_Live_Mail_or_Outlook_Expr.htm]Ctrl+F3[/url] bij een geopende mail ? )
Link naar reactie
[QUOTE=foureyes;531852].....Verder werk ik nu noodgedwongen met e-mailprogramma Windows Live Mail. Daar zitten ook behoorlijk veel \"flaws\" in. Ik kan ook niet meer in de bron kijken van een e-mailbericht, wat wel kon met Outlook Express.....[/QUOTE]\n\n( Off topic, maar snel even: \n[url=http://email.about.com/od/outlookexpresssourceview/qt/View_a_Message_s_Source_in_Windows_Live_Mail_or_Outlook_Expr.htm][U]Ctrl+F3[/U][/url] bij een geopende mail ? )
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;531875]( Off topic, maar snel even: \r\n[url=http://email.about.com/od/outlookexpresssourceview/qt/View_a_Message_s_Source_in_Windows_Live_Mail_or_Outlook_Expr.htm][U]Ctrl+F3[/U][/url] bij een geopende mail ? )[/QUOTE]\r\n\r\nOf rechtsklik op het bericht en \"eigenschappen\" kiezen, net als ik Outlook Express.\r\nNiek
Link naar reactie
Sorry, jullie bedoelen een andere bron dan ik.\nIn Outlook Express had je de mogelijkheid bij menu Beeld > Bron aan te klikken.\nDan verschenen er onderaan het bericht 3 extra knoppen, waardoor je de HTML-codes kon zien - EN veranderen! Dat mis ik bij Windows Live Mail. Met Control-F3 kun je niks veranderen.\nNog iets: het gaat mij niet om het uiterlijk van Windows Live Mail. Daar hoef ik OE niet voor terug.\nHet zijn andere dingen die me irriteren. Ik merk gewoon dat als je b.v. een bewegende smiley binnenin het bericht zet, die niet altijd bewegend uitgestuurd wordt. Soms doet-ie het wel en soms niet. Er valt geen peil op te trekken.\nMaar inderdaad dit is off-topic.\n\nTerug naar die vermadedijde zoekfunctie van Windows 7.\nIk las in een ComputerIdee (ik weet niet meer welke) dat mensen die XP hebben graag de zoekfunctie van Vista of Windows 7 wilden hebben. Hoe is het mogelijk???? Nou ja ...\n\nHier lees ik ook zeer conflicterende dingen:\n1) ik moet de indexeerfunctie aan laten staan en\n 2) ik moet hem uitzetten. \nAls ik nou Everything ga installeren, moet ik die indexeerfunctie van W 7 dan aan- of uitdoen?
Link naar reactie
Volgens mij heeft Everything niets met de indexeerfunctie van Windows te maken. Ik gebruik zelf Windows XP HE en heb de indexeerfunctie onder Eigenschappen wel aanstaan en Windows Search uitgeschakeld. Kan nog wel de zoekfunctie Search Compagnion (hondje) gebruiken.\r\n\r\n[URL=\"http://www.voidtools.com/faq.php\"]FAQ[/URL]
Link naar reactie
Ik heb Search Everything geïnstalleerd. Wat een opluchting! Dat programma is geweldig.\r\nHartelijk dank voor de tip.\r\nMicrosoft moet zich schamen dat ze zo\'n krakkemikkige zoekfunctie in Windows 7 hebben gezet. Ik heb er gewoon geen woorden voor! Gelukkig dat het forum van ComputerIdee er is. Anders zat ik mooi in zak en as.
Link naar reactie
In XP kregen we een jaartje of zo geleden ook zo\'n soort functie via de updates....\nIk moest de volgende dag ff snel een bestandje vinden, en het leek wel of MS niet wilde dat ik het vond. Elke map weer kreeg ik de melding dat de map niet geïndexeerd was, en het vertelde daarbij niet hoe ik dat dan voor elkaar kreeg. En ik had niet echt de tijd om dat eens gezond uit te zoeken ook :rolleyes:. \nOp een gegeven moment was ik drie keer zo lang aan het indexeren dan ik de map waar het om ging met de hand doorzocht, en het irriteerde mij de eerstvolgende keer zo mateloos dat ik nog een keer dat proces door moest, dat ik dat programma er af geflikkerd heb, en de oude zoekfunctie weer gebruik.\n\nOverigens kreeg ik wel onderin het scherm (dacht ik) de optie om met twee klikken ergens toch de \'oude vertrouwde\' [I]search assistant[/I] te gebruiken, dus helemaal onthand ben je dan niet, maar dat zijn wel weer een paar klikken extra bij elke zoektocht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...