Ga naar inhoud

Microfoons werken niet Windows7 Home premium


Aanbevolen berichten

Hoi, \r\n\r\nVandaag heb ik een nieuwe computer gekocht.\r\nIk gebruik vaak Skype maar toen ik het gedownload had belde ik mijn kameraad op maar die kon mij niet horen.\r\n\r\nOok heb ik het geprobeert met Programma\'s > Bureau Accesoires > Geluidsrecorder.\r\nMaar dan kan ik mezelf ook niet horen nadat ik iets 30 seconden heb opgenomen.\r\n\r\nIk heb het met 3 verschillende microfoons geprobeerd maar geen enkele lijkt te werken.\r\n\r\nIk vind het jammer maar ik hoop toch dat er een simpele manier is om het op te lossen.\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Probeer is eigenschappen - Spraak, geluid en geluidsapparaten - Geluiden en audioapparaten - Spraak\r\n\r\nDaar zie je SPRAAK OPNEMEN staan en STANDAARDAPPARAAT. Daar een gegeven veranderen kan het probleem oplossen.\r\n\r\nDaarna kan je dit nakijken via Geluidsrecorder (bureauaccesoires). Als je dan iets spreekt dan zou je golven moeten zien.
Link naar reactie
[QUOTE=Vorenus;531161]Daarna kan je dit nakijken via Geluidsrecorder (bureauaccesoires). Als je dan iets spreekt dan zou je golven moeten zien.[/QUOTE]\n\'Golven\' is veel gezegd.... :p\nAls microfoon versterking ([I]microphone boost[/I]) niet aanstaat moet je flink schreeuwen om wat lijntjes te zien, en staat microfoon versterking wel aan dan nog....\n\nMaar dit kan best afhankelijk zijn van de soort geluidsadapter.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;531182]\'Golven\' is veel gezegd.... :p\r\nAls microfoon versterking ([I]microphone boost[/I]) niet aanstaat moet je flink schreeuwen om wat lijntjes te zien, en staat microfoon versterking wel aan dan nog....\r\n\r\nMaar dit kan best afhankelijk zijn van de soort geluidsadapter.[/QUOTE]\r\n\r\nGeluid wat luider zetten helpt wat maar je kan wel zien of je microfoon werkt.
Link naar reactie
Ja, ik ken dit probleem... had ik zelf ook...\r\nben er een tijdje mee bezig geweest...\r\n\r\nDit is vaak op te lossen met een andere driver, en de instellingen moeten echt goed staan.\r\n\r\nIk zit nu niet thuis, maar als ik strax thuis kom zal ik even alles nalopen waar je op kan letten en dan zet ik het hiet weg.\r\n\r\nJe zou zelf alvast kunnen uitvogelen welke geluidskaart je hebt, het kan staan op de sticker van de PC of op de bon van de winkel en er zijn programma`s die dit kunnen zien zoals SIW en Everest.
Link naar reactie
Eerst via het configuratiescherm naar \'geluid\' gaan.\r\nDan bij in dat scherm op het tabblad \'opnemen\' klikken.\r\nAls het goed is zie je daar 1 of meerdere apparaten staan.\r\nKlik het apparaat aan waar jouw microfoon op zit.\r\nBij 80% van de moderne pc\'s is dit de \'Realtek High Definition Audio\'\r\nKlik dan op de knop \'als standaard installeren\'.\r\nKlik daarna op de knop \'eigenschappen\' en ga naar het tabblad \'niveaus\'.\r\nZorg dat de schuifregelaar ongeveer tussen de 80 en 90 staat.\r\n\r\nAls dit allemaal gedaan is, dan ben je klaar met het instellen van de microfoon.\r\n\r\nNu open je Skype en klik je bovenin op \'extra\' en dan \'instellingen\'.\r\n\r\nGa in de linker kolom naar \'geluidsinstellingen\'.\r\nZorg dat je microfoon op \'Realtek\' ingesteld staat.\r\nHaal het vinkje weg bij \'pas automatisch microfooninstellingen aan\'.\r\nZorg er voor dat de luidsprekers ook op \'Realtek\' staan.\r\n\r\nNu moet je een testgesprek gaan voeren.\r\nIndien het nu nog niet werkt, dan zal je even moeten laten weten welke geluidskaart/moederbord je hebt en welke headset.
Link naar reactie
Ik kan de knop \" als standaard instellen\" niet indrukken.\r\n\r\nIk weet alleen dat ik een Logitech headset/microfoon heb en nog 2 van Trust de precieze gegevens van die microfoons weet ik niet meer want heb de doos weg gedaan tijd terug.\r\n(Microfoons zijn van 6 maanden tot 1 jaar oud maar functioneren nog wel op andere computer / laptops)
Link naar reactie
[QUOTE=TumTum;531288]Ik kan de knop \" als standaard instellen\" niet indrukken.\r\n\r\nIk weet alleen dat ik een Logitech headset/microfoon heb en nog 2 van Trust de precieze gegevens van die microfoons weet ik niet meer want heb de doos weg gedaan tijd terug.\r\n(Microfoons zijn van 6 maanden tot 1 jaar oud maar functioneren nog wel op andere computer / laptops)[/QUOTE]\r\n\r\nJe hebt het toch niet over USB headsets he?\r\nDe microfoon van de headset moet wel aangesloten zijn aan de pc, anders kan je inderdaad niet de knop \'als standaard instellen\' aanklikken.\r\nVertel eens meer over het moederbord of de geluidskaart? Je moet toch kunnen zien wat voor geluidskaart je in de pc hebt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...