Ga naar inhoud

Booten van DVD-rom lukt niet


Aanbevolen berichten

Onze DELL computer willen we op zijn gat leggen en windows XP opnieuw installeren met de bijgeleverde besturingscd-rom. We hebben alleen een onder windows correct werkende DVD-romspeler, we hebben ook een cd-rom speler, maar die doet het niet. Als ik via de setup de boot volgorde wil aanpassen naar de DVD-rom speler, dan staat die er niet eens tussen. De cd-romspeler staat er wel tussen, maar met (not installed) erachter. De dvd-speler doet het dus wel als windows is opgestart.\r\n\r\nHoe krijg ik de computer zover dat hij de DVD-rom speler a) herkent in de bios en b) vanaf deze speler kan booten.\r\n\r\nOf kan ik evt. via een USB booten (ik neem aan de cd kopieren naar de USB)? Maar hoe krijg ik deze dan zichtbaar in de bios?\r\n\r\nWe hopen via deze forum een oplossing te vinden, dus als iemand ons wil helpen heel graag!
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nMaar even weer wat zaken helder proberen te krijgen:\r\n\r\n- [B]Beide [/B]spelers zijn intern, dus niet gelinkt via [B]USB[/B]?\r\n- Over welke [B]Dell [/B]gaat het (i.v.m. de BIOS - AMI/AWARD)?\r\n\r\nMisschien heb je iets aan deze site:\r\nLink: [url]http://www.hiren.info/pages/bios-boot-cdrom[/url]\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Vreemd verhaal inderdaad. Als de DVD-speler onder Windows werkt, is ie ook zichtbaar in het BIOS en kan je hem ook als eerste bootapparaat selecteren.\n\n[QUOTE]Als ik via de setup de boot volgorde wil aanpassen[/QUOTE]\nHoezo \"setup\"? Je bedoelt toch wel \"BIOS\"?\n\nMisschien is er iets mis met Master/Slave jumpers? Haal die CD-rom er gewoon eens helemaal uit en kijk of de DVD-rom dan wel alles doet wat je wilt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...