Ga naar inhoud

Bij opstarten onvoldoende geheugen


Aanbevolen berichten

Vreemd, als ik een andere XP pro versie erop zet krijg ik na een herstart steeds de melding: \n--\n \nEr is onvoldoende beschikbaar voor deze taak.\nSluit een of meer toepassingen af en probeer het opnieuw.\n \n--\nOver welk geheugen hebben ze het hier?\n \nIk heb 8 gb in de computer zitten dus dat is ruim voldoende.\nBij deze Computer Virtueel geheugen staat de bovenste op 2045 en de onderste op 4092 moet genoeg zijn zou je denken.\nDe bovenste op 4091 gezet, maar de melding blijft.\n \nIk ben het al eerder tegengekomen, maar nu vraag ik het maar eens, misschien krijg ik weer een oplossing hier. ;)
Link naar reactie
[quote=dutch-online;530800]Ik heb 8 gb in de computer zitten \n \nals je XP pro 32 bits is heb je niets aan 8 GB dan is 2 GB ruim voldoende[/quote]\n ja, dat weet ik ook natuurlijk :D\nIk heb ook Win7 erbij staan wat ik soms gbruik.\nIk gaf het alleen maar aan om aan te geven dat het niet aan het geheugen kán liggen. (ook een van de snelse)
Link naar reactie
Dan moet er toch bij boot een programma laden waarbij de melding optreedt.\n\nStaat er iets in je \'[I]Opstarten[/I]\' map ?\n\n(Trouwens, ik heb die melding ook wel een aantal keren gekregen, bij één of andere Microsoft editor (ik meen Write.exe) misschien uit een oudere Windows versie.)
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;530968]Dan moet er toch bij boot een programma laden waarbij de melding optreedt.\n \nStaat er iets in je \'[I]Opstarten[/I]\' map ?\n \n(Trouwens, ik heb die melding ook wel een aantal keren gekregen, bij één of andere Microsoft editor (ik meen Write.exe) misschien uit een oudere Windows versie.)[/quote]\nIk moesthem er even opzetten, was al gewist.\n \nDe map Opstarten is helemaal leeg.:confused:
Link naar reactie
[quote=dutch-online;530997]Ergens kan het natuurlijk niet goed gaan ?? als je steeds weer probeert software aan te passen, en ook de hardware naar je hand wil zetten .\n \nAlles heeft natuurlijk beperkingen, en als [ amateur ] kom je dan toch steeds weer in de problemen.\n \nDus zet de Computer eens helemaal nieuw op , zoals de sofware bedoelt is.;):D:rolleyes:[/quote]\nIn dit geval verander ik zelf niets, dat zie je pas na installatie.\nTerwijl ik dus nog niets heb gedaan.\nEn aangezien ik meerdere versies heb is het geen probleem.\nMaar als iets herhaaldelijk terug komt, dan wel. :p\nEn wat zit je eigenlijk te kletsen, het is toch juist \"leuk\" om hier gezamelijk naar oplossingen te zoeken?\nWat heb je nu aan een forum als alles goed werkt??\nTrouwens de Faqman van Computeridee en op andere plekken in het blad wordt herhaaldelijk gewezen op mogelijkheden om je computer naar je hand te zetten, oa. door dingen te veranderen, óók in het register\nDus dat is onzin. (proud)
Link naar reactie
[quote=dutch-online;531089]door dingen te veranderen, óók in het register???\n \ndat is dan voor eigen risico ;) , dus niet zeuren als het niet lukt.:D:D:rolleyes::p\n \n \nOplossingen voor problemen die jezelf grootdeels veroorzaakt, of je daar tevreden mee moet zijn .\n \nHeb hier op dit moment 7 Machines aan het draaien zonder enig probleem. \n \n \nMet O.A .\n \nXP , XP pro, Vista Home premium, Windows 7 , Ubuntu ,[/quote]\n \nAls je geen problemen hebt is het mooi voor je.\nMaar ik mag nogal eens wat dingen uitproberen.\nWant stom de computer aanzetten en bijv. je mail ophalen kan (bijna) iedereen.\nEn een spelletje installeren ook, dat zijn de gewone dingen.\nIk wil nogal eens wat uitvogelen en dan kom je soms dingen tegen waar je niet mee verder komt.\nNou dat is de gein toch.\nIk heb hem juist om er iets meer mee te kunnen doen. ;)\nEn ik geef niemand de schuld als iets niet lukt. :D\nHeb niet voor niets een dure upgrade van het systeem gemaakt. :)
Link naar reactie
[quote=dutch-online;531099]Heb niet voor niets een dure upgrade van het systeem gemaakt.\n \nJa en de [ vauten ];):D die regel je dus zelf, en je vraagt hier om o.a. hulp voor problemen die jezelf veroorzaakt.:D:rolleyes::eek:\n \nOp afstand kunnen de helpende mensen toch niet zien ,wat je daar zit te verpesten.[/quote]\n Nou ja, je snapt het niet denk ik, mijn advies: Gewoon niet meer reageren, ik hoor het al, je bent niet zo van het experimenteren, meer als het goed werkt, niet meer aankomen en geen enge dingen installeren, denk ik:rolleyes:
Link naar reactie
Expwerimenteren ...\r\n\r\nEen verse installatie met zo\'n melding vind ik wel vreemd.\r\nMoeilijk ook omdat Windows in dit soort gevallen zo karig is met info over welk programma dat geheugen vraagt. \r\nHeb je in de logboeken gekeken, want ik denk dat daar wel iets over te vinden is.\r\n\r\nZo\'n melding kan ook komen als Windows niet naar de temp-map(pen) kan schrijven.\r\nAls één van je andere (latere) systemen iets stoms met de rechten op die partitie heeft gedaan kan ik mij voorstellen dat zoiets optreedt (al ben ik het er niet mee eens).\r\n\r\nJe kan zien welke mappen Windows voor temp gebruikt met deze opdrachten in een prompt:\r\n[CODE]ECHO %TEMP%\r\nECHO %TMP%[/CODE]\r\n\r\nVerder zou ik ook dat virtueel geheugen even op automatisch proberen (Windows laten beheren) als testje.\r\n\r\n\r\nAlle Windows (en programma) updates halen en installeren, heb je dat al gedaan ?\r\nWelke programma\'s heb je al geïnstalleerd ?
Link naar reactie
[quote=dutch-online;531127]Als hij nu met een oud bakkie aan het expirementeren gaat ?? okay daar kan ik me wat bij voorstellen, maar met [ nieuw ] spul daar ben je toch blij mee dat het goed werkt.:-@:rolleyes::(:confused:[/quote]\nHet is een hobby om ermee bezig te zijn, en zoals ik al zei, niet een domme brief schrijven of een spelletje doen, want dan zou hij zelden aan staan bij mij.\nAls ik iets vraag en het stoort je, moet je niet reageren en gewoon denken ík heb 7 goedwerkende systemen dus hij moet het maar uit zoeken.\nNiet dan? ;)\nIk heb máár 2 goed werkende systemen.:confused:\nEn ze werken echt prima hoor, geen probleem mee ze werken uit de kunst. Misschien ontbreekt het hier en daar aan een kleine instelling, nou en?\nVerder lees je blijkbaar niet goed want het ging hier over een XP versie die dat schermpje had bij het opstarten. 1 versie dus.\nMijn vaste versie heeft dat niet en de andere die ik heb ook niet.\nDus wilde ik gewoon weten of het eruit te krijgen was.\nHet is dan leuk om het samen op te lossen, vind ik hoor, of ben ik de enige die blijkbaar niet zo mag denken?\nMan, doe dan niet zo moeilijk verder, veel te warm :p
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;531155]Ik niet want ik schiet er niet veel mee op. :confused: heb liever serieuze antwoorden, dit is zinloos.[/QUOTE]\r\n\r\nNou, hier een serieus antwoord dan. Er van uitgaande dat je daadwerkelijk heb zitten experimenteren met Windows en/of het register, waarom a je dan niet terug naar ene herstelpunt van VOORDAT je de boel verknalde?\r\nOf gebruik je soms zo\'n illegale \'aangepaste\' versie van Windows?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...