Ga naar inhoud

Vraagje over schermresolutie


Aanbevolen berichten

Mijn computer was kapot. Die heb ik vandaag teruggekregen, gerepareerd door een vriend van mijn broer. Op zich werkt hij prima, alleen is er wat met de schermresolutie niet in orde. Heb windows XP Home erop zitten en mijn schermresolutie was 1440*900 en nu komt de schermresolutie niet verder dan 1280*1024. Dat is gewoon geen gezicht. Weet iemand een oplossing?
Link naar reactie
1440x900 zit mogelijk voor 1280x1024. Die laatste is immers groter.\n\nIn ieder geval dienen sowieso de correcte drivers voor de grafische kaart te zijn geinstalleerd, dus controleer dat eerst (geen vraagtekens in apparaatbeheer).\n\nEDIT:\nNaar aanleiding van je tweede bericht: dan heeft je klusjesman waarschijnlijk alleen Windows opnieuw geinstalleerd zonder zich iets aan te trekken van de benodigde drivers. Installeer de juiste drivers en je problemen zullen verdwijnen.
Link naar reactie
Je kan met een programma zien wat je aan onderdelen in je computer hebt zitten. Zo kan je ook kijken wekle videokaart je hebt en welke geluidskaart je hebt. Aan de hand van die informatie kan je gemakkelijk drivers downloaden.\r\n\r\nDit is het programma: [url]www.gtopala.com/siw-download[/url]\r\nOp deze pagina is het meest gemakkelijke om dit te downloaden: SIW Without Installer (English-Only)
Link naar reactie
Ten eerste moet je zorgen dat je de drivers voor jouw videokaart er op zet.\r\nDaarna kijk je bij de eigenschappen van de monitor en zorg je ervoor dat ie op Plug&Play monitor komt te staan.\r\nDit komt namelijk heel vaak voor als de monitor op \'standaardmonitor\' staat en dit wordt (ook) veroorzaakt door het ontbreken van de videokaart driver.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...