Ga naar inhoud

Aanmelden in Windows 7 lukt niet meer


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag een probleem met Windows 7 home premium op m\'n laptop. Na het intoetsen van m\'n wachtwoord+enter of klik op pijltje, komt er te staan [I]\"De service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.\"[/I]. Ik kom m\'n account dus niet meer in (zit nu achter de pc van m\'n moeder). Aan het wachtwoord en caps lock ligt het niet. Tijdens het opstarten werden wel nog de geïnstalleerde windows-updates geconfigueerd. Ik heb al wat op internet gezocht en er zijn oplossingen naar voren gebracht in het engels, maar ik twijfel eraan of het de meest handige oplossingen zijn en of ze m\'n bestanden niet verwijderen. Ik heb nog geen backup van al m\'n bestanden, dus alles moet er echt op blijven staan. Ik las onder andere dat je in veilige modus een optie hebt om terug te gaan naar de laatste configuratie die goed was. Gaan er dan bv geen recente wijzigingen in bestanden verloren?\r\n\r\n\r\nps: mijn windows heeft 1 gebruikersaccount.
Link naar reactie
Volgens mij krijg je zowieozo een waarschuwing als persoonlijke bestanden verwijdert gaan worden.\r\nIn het eerste veilige modus keuze scherm krijg je de mogelijkheid om op te starten met de laatste goed werkende configuratie. Dit zal zeker je persoonlijke bestanden niet verwijderen.\r\nIk neem aan dat je voor deze tijd geen meldingen hebt gekregen over de activering van Windows 7?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Dank voor het meedenken!\r\nIk heb inderdaad geen meldingen over de activering van Windows (Windows stond er al op bij de aankoop van de laptop). Ik zie trouwens dat ik me vergis. In het berichtje van internet over een oplossing wordt namelijk niet gesproken over een veilige modus, maar dat is wellicht ook te proberen.
Link naar reactie
De F8 blijkt toch wel te werken, heb het nog eens geprobeerd. Er zijn dan verschillende mogelijkheden aan te klikken. Ik heb maar even \"veilige modus\" gedaan om te kijken wat daar op komt. Heb gezien dat in ieder geval niet m\'n bestanden zichtbaar zijn op die optie. Ik weet verder niet wat ik moet doen met de opties, maar er stond ook een optie om terug te gaan naar de laatste goede configuratie. Denk dat ik die straks ga proberen. De laptop, een Dell Studio 1745, pakt de F8 niet zo makkelijk, heb ik gemerkt.\r\n\r\nWeet overigens niet direct wat \"bios\" is.
Link naar reactie
Weet iemand trouwens eventueel hoe ik de laatste Windows-updates (sinds 22 juni ongeveer) kan opsporen en verwijderen. Dat is misschien de makkelijkste oplossing, denk dat het daar aan ligt. En er waren dacht ik 1 of meer mensen op internet die hetzelfde probleem kregen na de installatie van een Windows-update.
Link naar reactie
Dan gewoon de Veilige modus selecteren met de pijltjes-toets en laten opstarten. Je kan dan gewoon werken in Windows en je bestanden voor de zekerheid eerst backuppen naar een externe HD. Als je kan opstarten als Administrator kun je (dacht ik) ook een nieuwe account aan maken en je bestanden kopiëren van de oude naar de nieuwe account. Later, als alles goed loopt en volledig is, kan je de oude account verwijderen.
Link naar reactie
Of in veilige modus een ander herstelpunt met systeemherstel terugzetten. Van een week geleden bijvoorbeeld.\n\nAls je het via de opdrachtprompt in veilige modus zou moeten doe dan is het: \n%systemroot%\\system32\\restore\\rstrui.exe\nof misschien alleen rstrui.exe\n(is voor XP, maar voor Vista en 7 dacht ik ook)\n\nKon je dan wel in veilige modus op diezelfde account inloggen ?
Link naar reactie
Ik kan weer in m\'n profiel komen :)\r\nIemand van een microsoft-forum over Windows 7 had het over systeemherstel. Ook had ik er wat over gelezen. Dat heb ik toen gedaan via de F8-opties. Toen het voltooid was, moest ik opnieuw starten. Na het inloggen, toen het profiel nog niet zichtbaar was, bleef het welkom-scherm hangen en liep de laptop muurvast. Heb toen de stekker eruit gehaald en de laptop vanzelf uit laten gaan (er zit een accu in). Later heb ik nog een keer geprobeerd op te starten en toen werkte hij wel weer. De keer dat hij vastliep, was er dacht ik ook geen openingsgeluid. Dat gebeurt wel eens vaker, dat het geluid het niet doet. Daarvoor ga ik later misschien eens navraag over doen. In ieder geval doet m\'n profiel het weer goed en heb ik een backup gemaakt. Trouwens, zover ik uit systeemherstel heb begrepen, lag de fout toch aan een Windows-update.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Ik heb ook bovenstaand probleem. De oplossing is mij duidelijk maar kan ik niet uitvoeren. Het zit namelijk zo. Ik heb een laptop waarvan het scherm kapot is. Ik werk op die laptop met een externe monitor. Als ik nu op F8 duw bij het opstarten, dan worden de te kiezen opties (systeemherstel, veilige modus e.d.) niet op de externe monitor weergegeven (ik zie aan een piepklein stukje dat ik wel in de keuze omgeving zit). Het \'Fn- externe monitor\' knopje (waarmee je onder normale omstandigheden de externe monitor aan of uit zet) werkt ook niet. Weet er iemand nog een oplossing hiervoor? \r\n(even ter aanvulling: ik kan dus ook niet in de bios komen, omdat ik deze ook niet op het scherm zie). Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...