Ga naar inhoud

Windows 7 Home Premium en Motorola Modem


Aanbevolen berichten

Sinds dinsdag heb ik een Packard Bell laptop met Windows 7 Home Premium er op. Mijn internet komt bij Ziggo vandaan en daarvoor heb ik een Motorola SB5101e modem. Daarbij had ik een installatie cd-rom, maar die loopt maar tot Windows XP. Nu heb ik al op internet rondgekeken naar drivers of sites waarop staat hoe je je Windows kunt configureren voor je modem, maar dat loopt ook maar tot Windows Vista.\r\n\r\nIs er iemand die mij zou kunnen vertellen hoe ik mijn modem gereed kan krijgen zodat ik ook op mijn nieuwe laptop met Windows 7 kan internetten?\r\n\'k Ga Ziggo zo ook wel bellen om 8 uur, maar gezien de reviews van de klantenservice heb ik daar een hard hoofd in.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Je hebt die cd niet nodig. Volg de handleiding die is geleverd bij je installatiepakket.\n\nWaar het op neer komt is dat je de computernaam van je computer moet wijzigen in de computernaam die je hebt gekregen van Ziggo. \nDe computernaam wijzig je in Win7 via Configuratiescherm\\Systeem en beveiliging\\Systeem en dan via de link Geavanceerde systeeminstellingen aan de linkerkant.\n\nDaarna de computer opnieuw starten. Hierna kan het tot 24 uur duren voordat verbinding wordt gemaakt, vanwege het feit dat je een nieuwe netwerkkaart hebt. Wil je daar niet op wachten, dan moet je even contact opnemen met de klantenservice zodat ze je nieuwe computer handmatig kunnen aanmelden.
Link naar reactie
Ik heb vorige week nog een Ziggo klant online gezet. Brief bij de hand van Ziggo. Even gesteld dat het modem van Ziggo afkomstig is.\r\nJe sluit de laptop aan met UTP kabel. Je herstart modem en laat dat rustig geheel opstarten. Je zet de laptop aan en start Internet explorer en typed in de adresbalk \"Activate\" en Voila. Op het scherm verschijnt exact wat je moet doen en invulen. \r\nEn het heeft niets te maken met computer namen enzo. Ik heb de verbinding ingesteld met m\'n eigen laptopje en daarna zijn pc eraan gehangen en het werkte perfect.\r\nPace of cake.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;530221]Dat \"Activatie\" is waarschijnlijk de online variant van de helpdesk bellen om je verbinding aan te melden. Bedankt voor de toevoeging.[/QUOTE]\r\n\r\nKabel bedrijven werken door middel van de herkenning van een macadres, aangezien hij een andere pc/klapkoffer heeft met een ander lan modem moet hij zijn verbinding opnieuw activeren.\r\nWij hebben ook adsl via de kabel(UPC) gehad en daar hadden wij het zelfde probleem mee.
Link naar reactie
hij is zij:D\r\n\r\nMaar dank jullie wel voor de reacties. Ik heb een mevrouw van ziggo aan de telefoon gehad, en zij vertelde dat als je windows 7 hebt dan kun je het kabeltje van internet gewoon in je pc/laptop doen en dan zou het moeten werken.\r\n\r\nBij mij was er alleen iets met het IP adres niet in orde. Heb van haar de reden waarom niet gehoord, maar mijn beste idee is dat ik al ruim 10 jaar hetzelfde abonnement heb. Misschien is er qua IP weinig veranderd toen Wanadoo overgenomen werd door Ziggo. Heb toen even de modem los moeten koppelen en internet werkte toen ik die weer aansloot
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...