Ga naar inhoud

1 gb ram voor w7 genoeg???


Aanbevolen berichten

Dat zal zeker beter draaien, want XP vraagt nu eenmaal minder systeembronnen.\nJe haalt je dan wel een verouderd besturingssysteem in huis (of in de computer in dit geval). Dus hoe lang het beter draait is maar de vraag, want Microsoft trekt binnenkort de ondersteunings-stekker eruit, dus alle lekken die dan ontdekt worden blijven ongerepareerd.\n\nControleer wel voordat je iets koopt of je voor alle hardwareonderdelen XP-drivers beschikbaar zijn. Voor steeds meer nieuwe hardware worden die gewoon niet meer gemaakt. Nu is de hardware in de laptops die je op het oog hebt (gehad) nu niet het allernieuwste, dus het zal allemaal wel meevallen. Vooraf controleren kan echter geen kwaad, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.\n\nPersoonlijk zou ik niet meer voor XP kiezen op een nieuwe computer: het besturingssysteem is al bijna 10 jaar oud. En als je nu de overstap niet maakt moet het toch bij de volgende computer: Windows zal alleen maar minder op XP gaan lijken en wordt de overstap nog groter. Als je een week met Win7 hebt gewerkt ben je er aan gewend en de taakbalk kun je ook naar je hand zetten zodat deze meer op XP lijkt.
Link naar reactie
[QUOTE=jelleboi;529895]hey, \r\n\r\nik heb eens na zitten denken, wat als ik op een hp compaq 610 met 1gb ram xp opzet, dat moet beter draaaien dan w7, het is voor mij ook makkelijker ik kan niet overweg met w7:(\r\n\r\nzal dit beter draaien???[/QUOTE]\r\n\r\nlink naar spec hp compaq 610 : [url]http://tweakers.net/pricewatch/255306/hp-compaq-610-notebook-pc-(wd663ea).html#tab:info[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;529898]Dat zal zeker beter draaien, want XP vraagt nu eenmaal minder systeembronnen.\r\nJe haalt je dan wel een verouderd besturingssysteem in huis (of in de computer in dit geval). Dus hoe lang het beter draait is maar de vraag, want Microsoft trekt binnenkort de ondersteunings-stekker eruit, dus alle lekken die dan ontdekt worden blijven ongerepareerd.\r\n\r\nControleer wel voordat je iets koopt of je voor alle hardwareonderdelen XP-drivers beschikbaar zijn. Voor steeds meer nieuwe hardware worden die gewoon niet meer gemaakt. Nu is de hardware in de laptops die je op het oog hebt (gehad) nu niet het allernieuwste, dus het zal allemaal wel meevallen. Vooraf controleren kan echter geen kwaad, zodat je later niet voor verrassingen komt te staan.\r\n\r\nPersoonlijk zou ik niet meer voor XP kiezen op een nieuwe computer: het besturingssysteem is al bijna 10 jaar oud. En als je nu de overstap niet maakt moet het toch bij de volgende computer: Windows zal alleen maar minder op XP gaan lijken en wordt de overstap nog groter. Als je een week met Win7 hebt gewerkt ben je er aan gewend en de taakbalk kun je ook naar je hand zetten zodat deze meer op XP lijkt.[/QUOTE]\r\n\r\ndus als ik het goed begrijp trekt ms de stekker uit xp en blijven alle foutjes ongereperareerd???, daarmee bedoelt u zeker dat als er in een GEKOCHTE XP fouten zitten die niet meer gemaakt kunnen worden??. \r\n\r\nDe drivers en het hele xp gebeuren licht bij ons op zolder dat is geen probleem.\r\n\r\nWe hebben een half jaartje geleden een nieuwe pc gekocht met w7 dmaar ik heb er nog steeds een hekel aan:P.\r\n\r\nMijn punt was eigenlijk dat ik vermoede dat op die gelinkte laptop met 1 gb ram w7 moeilijk zou draaien, maar w xp wel moeiteloos.\r\n\r\n\r\nP.S kan w7 op die gelinkte laptop ook fatsoenlijk draaien, het lijkt me niet echt logisch dat ze een pc maken die het niet goed doet toch???
Link naar reactie
even voor de duidelijk heid: \n\nIk schaf een notebook met 1 gb ram en intel core 570 proseccor aan [url]http://tweakers.net/pricewatch/255306/hp-compaq-610-notebook-pc-(wd663ea).html#tab:info[/url] daar zet ik w xp op, kan dat??? \n\nKan ik dan gewoon de cd erindoen en installeren en w7 deleten???
Link naar reactie
Ik heb het even voor je opgezocht: de algemene ondersteuning van XP is afgelopen op 14-4-2009. Dat houdt in dat sinds die datum geen fouten worden gerepareerd die wat geen beveiligingslek veroorzaken. Ook wordt er geen nieuwe functionaliteit meer toegevoegd, zoals men ooit het beveiligingscentrum heeft toegevoegd dat niet in de originele XP zat. Tot 8-4-2014 (en dat is langer dan ik dacht) worden er alleen beveiligingupdates verstrekt. Dus alle fouten die geen beveiligingslek zijn worden nu al niet meer gerepareerd. Tot 2014 blijft XP nog veilig bruikbaar.\n\n\nDrivers zullen niet op zolder liggen: die zijn afhankelijk van de hardware van de computer. Let ook op dat als die XP een versie is die geleverd is met een oude computer, dan je die dan niet op een andere computer mag installeren.\n\n\nOp de gelinkte laptop zal Win7 moeiteloos draaien, maar op het moment dat je een ander programma start wordt \'t lastiger. Met XP zal dat niet zo gauw aan de hand zijn.\nVan een goedkope pc kun je niet veel verwachten. Het werkt allemaal wel, maar je moet gewoon op momenten langer wachten totdat iets reageert.\n\n\nJe kunt XP op de laatstgenoemde laptop installeren. Of alles allemaal lekker gaat werken hangt af van drivers voor de chipset, grafische kaart, geluidskaart, netwerkkaart en dergelijke. Op de website van HP zijn drivers voor de betreffende laptop beschikbaar voor XP, dus dat gaat helemaal goed komen in dit geval ([url]http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=nl&prodNameId=3958408&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3958407&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093[/url]).\n\nOm XP te installeren moet je opstarten vanaf de XP-cd. Vervolgens kies je om de c-schijf te formatteren en dan kun je XP daar op zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;529914]Ik heb het even voor je opgezocht: de algemene ondersteuning van XP is afgelopen op 14-4-2009. Dat houdt in dat sinds die datum geen fouten worden gerepareerd die wat geen beveiligingslek veroorzaken. Ook wordt er geen nieuwe functionaliteit meer toegevoegd, zoals men ooit het beveiligingscentrum heeft toegevoegd dat niet in de originele XP zat. Tot 8-4-2014 (en dat is langer dan ik dacht) worden er alleen beveiligingupdates verstrekt. Dus alle fouten die geen beveiligingslek zijn worden nu al niet meer gerepareerd. Tot 2014 blijft XP nog veilig bruikbaar.\r\n\r\n\r\nDrivers zullen niet op zolder liggen: die zijn afhankelijk van de hardware van de computer. Let ook op dat als die XP een versie is die geleverd is met een oude computer, dan je die dan niet op een andere computer mag installeren.\r\n\r\n\r\nOp de gelinkte laptop zal Win7 moeiteloos draaien, maar op het moment dat je een ander programma start wordt \'t lastiger. Met XP zal dat niet zo gauw aan de hand zijn.\r\nVan een goedkope pc kun je niet veel verwachten. Het werkt allemaal wel, maar je moet gewoon op momenten langer wachten totdat iets reageert.\r\n\r\n\r\nJe kunt XP op de laatstgenoemde laptop installeren. Of alles allemaal lekker gaat werken hangt af van drivers voor de chipset, grafische kaart, geluidskaart, netwerkkaart en dergelijke. Op de website van HP zijn drivers voor de betreffende laptop beschikbaar voor XP, dus dat gaat helemaal goed komen in dit geval ([url]http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=nl&prodNameId=3958408&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3958407&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093[/url]).\r\n\r\nOm XP te installeren moet je opstarten vanaf de XP-cd. Vervolgens kies je om de c-schijf te formatteren en dan kun je XP daar op zetten.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\noke, daar kan ik aardig mee uit de voeten. Maar nu een ander probleemoje: de serial code van de cd vcoor xp professional is kwijt, ik heb het dus van internet gedownload en op stick gezet, kan ik dan gewoon de usb openen en setup(met winrar ofzo) uitvoeren??\r\n\r\nheel erg bedankt
Link naar reactie
[QUOTE=jelleboi;529917]oke, daar kan ik aardig mee uit de voeten. Maar nu een ander probleemoje: de serial code van de cd vcoor xp professional is kwijt, ik heb het dus van internet gedownload en op stick gezet, kan ik dan gewoon de usb openen en setup(met winrar ofzo) uitvoeren??\r\n\r\nheel erg bedankt[/QUOTE]\r\n\r\noja die drivers had je gelijk in die zijn van de vorige pc, dat ding is van narigheid uit elkaar gevallen:P
Link naar reactie
[QUOTE=jelleboi;529917]Maar nu een ander probleemoje: de serial code van de cd vcoor xp professional is kwijt, ik heb het dus van internet gedownload en op stick gezet, kan ik dan gewoon de usb openen en setup(met winrar ofzo) uitvoeren??t[/QUOTE]\r\nDan heb je sowieso een illegale versie van XP; hoe je die op je computer krijgt mogen we je hier niet mee helpen.\r\n\r\nJe moet in ieder geval de XP-setup uitvoeren [I]voordat[/I] Windows is gestart. Dus het openen met winrar is er niet bij. Verder is XP in principe niet geschikt voor installatie vanaf USB, hoewel dat met aanpassingen wel mogelijk is. Moet je maar eens op internet opzoeken. Daarbij moet de computer dan wel opstarten vanaf USB ondersteunen en of dat kan kom je meestal pas achter als je \'m gekocht hebt.\r\n\r\nWaarom gebruik je niet de XP-cd die je al hebt? Als je toch al een illegale productcode hebt...
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;529932]Dan heb je sowieso een illegale versie van XP; hoe je die op je computer krijgt mogen we je hier niet mee helpen.\r\n\r\nJe moet in ieder geval de XP-setup uitvoeren [I]voordat[/I] Windows is gestart. Dus het openen met winrar is er niet bij. Verder is XP in principe niet geschikt voor installatie vanaf USB, hoewel dat met aanpassingen wel mogelijk is. Moet je maar eens op internet opzoeken. Daarbij moet de computer dan wel opstarten vanaf USB ondersteunen en of dat kan kom je meestal pas achter als je \'m gekocht hebt.\r\n\r\nWaarom gebruik je niet de XP-cd die je al hebt? Als je toch al een illegale productcode hebt...[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nhee dat is een goed idee, heb ik dat gezuer met illegale windows ook niet, maar gaat dat wel werken dan???, heeft elke cd geen andere code?? \r\n\r\nSrry had er niet bij nagedacht at illegale versies hier verboden waren ik d8 dat w xp niet meer ondersteund werd en dus legaal was
Link naar reactie
[QUOTE=jelleboi;529943]en nu dan moet ik hem dan in de pc doen en opstarten[/QUOTE]Ja, dat is het idee. Dan goed lezen en de optie voor het formatteren van partities kiezen; c-partitie verwijderen en opnieuw aanmaken; daarna Windows XP verder installeren.\r\nLet op: de c-partitie is mogelijk niet de eerste uit het rijtje; dat kan de recovery-partitie van HP zijn en die zou ik nog even lekker laten staan. Kijk dus goed naar de grootte van de partities, want de c-partitie is zeker groter dan 10 GB!
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;530004]Ja, dat is het idee. Dan goed lezen en de optie voor het formatteren van partities kiezen; c-partitie verwijderen en opnieuw aanmaken; daarna Windows XP verder installeren.\r\nLet op: de c-partitie is mogelijk niet de eerste uit het rijtje; dat kan de recovery-partitie van HP zijn en die zou ik nog even lekker laten staan. Kijk dus goed naar de grootte van de partities, want de c-partitie is zeker groter dan 10 GB![/QUOTE]\r\n\r\nokee tnhx man
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...