Ga naar inhoud

veranderen pictogram


Aanbevolen berichten

Beste Forum\r\n\r\nIn Win xp kon ik aan mijn mappen een ander pictogram geven. Heb nu Win 7 Premium en dat lukt niet, het gaat wel voor het bureaublad maar voor eigen mappen niet. Is het mogelijk of niet om dat te realiseren,en zo ja, hoe moet ik tewerk gaan ?\r\n\r\nPS: Hoe kan ik hier een afbeelding bijvoegen \r\n\r\nMet vriendelijke groeten\r\n\r\nOlympus
Link naar reactie
Ik heb even gekeken, maar ik kon ook geen icoontjes aanpassen.\n\nVreemd genoeg bleek dit verholpen te zijn door een icoontje aan te passen op het bureaublad en vervolgens naar de verschillende hard disks in explorer te kopieren.\nHierna kon ik wel overal icoontjes aanpassen met \"change icon\"\n\nEdit:\n\nBlijkt genoeg om een bestand of map met aangepast icoontje op je clipboard te hebben (copy).\nDus niet nodig om een bestand te verplaatsen (paste)
Link naar reactie
Bedankt aan de diegene die op mijn bericht hebben gereageerd. Zal proberen een toepassing te vinden. Maar om een afbeelding bij te voegen, moet ik eerlijk zeggen,vind nergens enige aanduiding van een paperclip.\r\n\r\n[url=http://www.uploader.be/foto/635-20100617-de1f85-96777.html][img]http://uploader.be/output/1276875881.jpg[/img][/url]\r\n\r\nHeb dan gebruik gemaakt via een uploader. Zoals men kan zien had ik een pictogram met mijn naam kunnen maken (Roger) die kwam op het bureaublad te staan, dat was niet de bedoeling. Kan ik die afbeelding op één of andere manier naar mijn documentenmap overbrengen ?\r\n\r\nMet vriendelijke groeten\r\n\r\nOlympus
Link naar reactie
Het is me ook een beetje vreemd, zodat ik niet wist wat ik juist moest aanvinken. De bedoeling is eigenlijk; in Windows xp kan men een map een ander pictogram geven met rechts klikken op die map -> eigenschappen -> aanpassen en ander pictogram kiezen.\r\nIk heb dat ook met Win7 willen doen,maar ik krijg niet dezelfde uitvoering als in Win xp.\r\nIk wens de pictogrammen van het bureaublad niet te veranderen,alleen de mappen in mijn documenten. Het afgebeelde in mijn vorig bericht begrijp ik dus ook niet, en een vraag daarover,wat moet men juist aanvinken en wat niet.\r\nMet dank voor een antwoord\r\n\r\nVriendelijke groeten\r\n\r\nOlympus
Link naar reactie
[QUOTE=Olympus;529479]....om een afbeelding bij te voegen, moet ik eerlijk zeggen,vind nergens enige aanduiding van een paperclip....[/QUOTE]\nKijk naar mijn reactie, #2, dat is waarschijnlijk de oplossing voor het ontbrekende paperclipje:\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41994[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Olympus;529534]Bedankt voor de suggestie,maar dat lukt me alleen in Win XP en niet in Win 7\r\n\r\nGroetjes\r\n\r\nOlympus[/QUOTE]\r\n\r\nZoals ik al eerder gepost heb.\r\nVerander een (map) icoontje op je bureaublad.\r\nCopy dit, (rechtermuisklik -> copy)\r\nGa nu naar de mappen die je een ander icoontje wilt geven en voila.\r\nEigenschappen -> aanpassen -> ander pictogram is opeens aanwezig.\r\n\r\nZo werkt het op mijn installatie in ieder geval.\r\nNiet dat ik mappen wil veranderen.
Link naar reactie
[QUOTE=tuin;529541]Zoals ik al eerder gepost heb.\r\nVerander een (map) icoontje op je bureaublad.\r\nCopy dit, (rechtermuisklik -> copy)\r\nGa nu naar de mappen die je een ander icoontje wilt geven en voila.\r\nEigenschappen -> aanpassen -> ander pictogram is opeens aanwezig.\r\n\r\nZo werkt het op mijn installatie in ieder geval.\r\nNiet dat ik mappen wil veranderen.[/QUOTE]\r\n\r\nMet alle respect, de toepassing lukt bij niet. Ergens moet ik een fout begaan hebben bij het aanvinken in die opgave.\r\n\r\nMet dank\r\n\r\nOlympus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...