Ga naar inhoud

problemen bij opstraten na vergrendelen


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn pc op het werk waar XP op draait. Als ik mijn werkplek verlaat, vergrendel ik de pc altijd met \"windowstoets + L\". Als ik hierna weer inlog, dan blijft de pc soort van even hangen. Ik zie wel mijn volledige scherm met vensters die geopend waren, alleen de taakbalk is niet zichtbaar. Het duurt een seconde of 20 voordat deze weer verschijnt. In deze 20 seconden kan ik mijn muis wel bewegen, maar klikken werkt niet. Dit werkt wel na ongeveer 15 seconden, dus even voordat de taakbalk verschijnt.\r\n\r\nHebben jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe het op te lossen is?\r\n\r\nVriendelijek groet,\r\nTom
Link naar reactie
Pc moet waarschijnlijk eerst een hoop dingen in het geheugen laden voordat \'ie verder kan. Daar moet je dus even op wachten.\n\nAls je de pc opstart duurt het waarschijnlijk ook minstens net zo lang vanaf het moment dat de bureaubladachtergrond verschijnt totdat je met de pc kunt werken.\n\nBeide kan duiden op een pc die ernstig vervuild is, of eentje die simpelweg niet snel genoeg is.
Link naar reactie
Het opstarten van de pc duurt inderdaad ook erg lang, een minuut of 4. Het gebeurt echter pas sinds kort dat de taakbalk na ontgrendelen pas na een seconde of 20 verschijnt. Ik heb nu schijfopruiming gedaan, geefragmenteerd en mijn bureaublad leeggehaald, maar nog zonder resultaat. Zijn er misschien nog andere dingen die zouden kunnen werken? Ik ga nu AVG nog maar eens runnen.
Link naar reactie
Volgens mij starten er geen onnodige dingen op. Die check ik regelmatig. Heb CCleaner gedraaid en MBAM gerund (2 infecties verwijderd). Alles is gepatched en geupdate. Heb 3 Gb RAM, volgens mij optimaal aangesloten in de slots. Taakbalk verschijnt na inloggen wel nog steeds ietsje later, maar nu wel al na een seconde of 2. Dus in ieder geval een hele vooruitgang. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?\n\nThanks in ieder geval!
Link naar reactie
Wat je ook kan doen is Ccleaner installeren, dit zorgt ervoor dat het register opgeschoond wordt met uiteraard de mogelijkheid om eerst een backup van het register te maken.\r\nEn het verwijderd de tijdelijke internet bestanden en andere rotzooi van internet gebruik.\r\n\r\nHierdoor wordt de pc of laptop meestal wel ietsje sneller, dus het valt te proberen.\r\n\r\nVia deze link kan je Ccleaner downloaden: [url]http://www.filehippo.com/download_ccleaner/[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...