Ga naar inhoud

voorbeeldweergave werkt niet meer


Aanbevolen berichten

OPGELOST!\r\n\r\nLadies and Gentlemen,\r\n\r\nSinds enkele dagen worden in windows verkenner bijvoorbeeld foto\'s niet meer weer gegeven, alleen pictogrammen. Heb al heel veel geprobeerd: natuurlijk de weergave op alle standen geprobeerd en diegene waarbij je normaal gesproken de afbeeldingen zou zien (grote en extra grote pictogrammen) geven ook alleen pctogrammen. Verder de mapotie\'s op alle instellingen getest (weergave miniaturen wel en niet etc. etc.). Verder bij de visuele prestatie\'s alles geprobeerd, maar geen enkel effect.\r\nVerder natuurlijk de diverse (Avira, Norton onlin, MacAffee online) virusscanners er overheen gehaald, maar geen aanwijsbaar probleem. Ook gescanned op rootkits en malware....nada.\r\n\r\nOh ja, als je bijv. het bureaubladachtergrond wilt wijzigen zie je normaal gesproken de standaard bureaublad plaatjes van Windows etc. etc. Ik krijg hier alleen zwarte vierkantjes.\r\nHet is heel erg lastig omdat als je bijvoorbeeld een file wilt openen (maak niet uit welk programma) je dus alleen filenaam en pictogram te zien krijgt (en da\'s lekker bij duizenden afbeeldingen met namen al DSC12345). Bij adobe fotoshop kun je omschakelen naar de adobe-verkenner; deze werkt wel (dus met voorbeelden).\r\n\r\n\r\nKortom: geen idee!\r\n\r\nIs er hier een expert met een oplossing? (mischien wijziging in register oid?)\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nBob
Link naar reactie
Als het Vista is weet de FAQman antwoord:\r\n\r\n[url]http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=203918[/url]\r\n\r\nUiteindelijk draait alles om het bestanden \'IconCache.db\' dat is te vinden in de map \'C:GebruikersAppDateLocal\' (zie afbeelding) . Eerst zorgt u – via een venster van de Windows Verkenner – er voor dat u de verborgen en de systeemmappen te zien krijgt. Inderdaad, dat gaat via de \'Mapopties\' en het tabblad \'Geavanceerd\'! Daarna gooit u het genoemde bestand weg... Vervolgens de PC opnieuw starten en dan zijn alle iconen weer netjes!\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb dit probleem ook gehad, als ik de pictogrammen groot maakte en dan weer klein kwamen ze terug. Bureaublad achtergrond kon ik ook niet meer instellen, het was bij mij een verse installatie dus ik heb hem gewoon nog eens opnieuw gedaan. Ik kan me voorstellen dat je dat bij een systeem dat al even in gebruik is niet zo snel doet, maar het is wel een (last ressort) oplossing.
Link naar reactie
Er is ook een [B]thumbs.db[/B], vraag me alleen niet waar...\n\n[url=http://www.addictivetips.com/windows-tips/clean-temp-cluttered-system-files-with-purera/]\"[I]Thumbs.db are usually full of preview thumbnails of thousands of images.[/I]\"[/url]\n\nJe kan denk ik simpel dat bestand hernoemen om weer terug te kunnen als je dat wil.
Link naar reactie
Die kende ik nog niet :-) is er 1 voor in het archief\r\n\r\nGeprobeerd maar........helaas, volgens scan is alles ok ??? Maar werken doet het nog steeds niet. \r\nZou het dan toch ergen een instelling zijn of een \"foute\" register instelling? In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal!\r\n\r\nBob
Link naar reactie
Ik, lees nu eigenlijk dat Windows in elke map zo\'n bestand plaatst (XP, en als je gebruik maakt van thumbnails natuurlijk), maar dat er vanaf Vista meer gecentraliseerd wordt opgeslagen:\n\n\"[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_thumbnail_cache]Beginning with Windows Vista, thumbnail previews are stored in a centralized location on the system. This provides the system with access to images independent of their location, and addresses issues with the locality of Thumbs.db files. The cache is stored at \n[B]%userprofile%\\AppData\\Local\\Microsoft\\Windows\\Explorer[/B] \nas a number of files with the label [B]thumbcache_xxx.db[/B] (numbered by size); as well as an index used to find thumbnails in each sized database. However, when browsing network shares with write permission, Windows Vista SP1 stores a Thumbs.db file in the remote directory instead of using the (local) central thumbcache.[/url]\"\n\nJe kan aan de xxx ( in[I] thumbcache_[B]xxx[/B].db[/I] ) het formaat van de preview zien, dus misschien dat het bij jou voorkomt bij een zelfde formaat thumbnail, en anderen niet ?\n\n[url]http://en.kioskea.net/faq/1722-windows-vista-clearing-the-thumbnails-cache[/url]
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Tja en dat was em dus niet :-). Probleem is inmiddels opgelost:\r\n\r\nWindows 7 werkt inderdaad met een cache bestand van de voorbeeldminiaturen. Dit bestand kan dus defect raken en vroeger (XP) werden deze cache bestanden bewaard in de map waarin de voorbeeld bestanden stonden, deze wissen en er werd een nieuw bestand opgebouwd (deze kende ik ook nog van eerdere problemen). Bij windows 7 is dat veranderd in 1 centraal bestand waarin alle cachevoorbeelden bewaard worden. Waar dat bestand te vinden is ???? Heb gezocht op diverse plaatsen, ook op de antwoorden hier boven. Kon ik er niet achter komen (en heb ook niet lang gezocht ;-)) maar de oplossing is heel eenvoudig:\r\nGa naar schijfopruiming --> verschijnt een lijst wat je wilt opruimen --> \"miniaturen\" aanvinken -> opruimen en alles werkt weer.\r\n\r\nAnyway, thanks voor het meedenken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...