Ga naar inhoud

licensie


Aanbevolen berichten

Ik heb een computer van een vriend van mijn dochter gekocht. Hier staat Windows 7 op. Sinds vandaag komt er de melding dat het geen legale versie is. Ik heb die vriend gebeld, bij verkoop zei hij dat de versie legaal was. Volgens hem had Microsoft eerst toestemming gegeven deze versie op nieuwe computers te installeren, maar heeft Microsoft sinds gisteren deze toestemming ingetrokken. \r\nIk moet dus nu een licensie aanschaffen bij hem voor 95 euro. \r\nHet komt bij mij allemaal een beetje vreemd over, wat vinden jullie ervan?\r\n\r\nalvast bedankt,\r\n\r\ngr Volley
Link naar reactie
Een vriend toch?\r\nIk heb nog nergens gelezen dat MS een licentie van een bepaalde Windows 7 versie heeft ingetrokken.\r\nIk vermoed wel dat MS bij een update een tooltje heeft gedaan, waardoor weer meer illegale sorfware tegen de lamp loopt. \r\nAls je pc is voorzien van een legale versie van MS Windows 7, hoort er op de kast van de pc een sticker van Microsoft geplakt te zitten met een serial nummer van Windows 7.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Er zijn voor thuisgebruikers maar twee soorten licentie op Windows, namelijk OEM en retail.\n\nOEM wil zeggen dat die licentie hoort bij de PC waarop hij geïnstalleerd is op het moment dat je de computer koopt - dit is wat je bij merkcomputers als HP, Dell en Acer krijgt. Die licentie is niet overdraagbaar op een ander systeem.\n\nRetail wil zeggen dat je een licentie koopt in de winkel - in de vorm van een doos met óf een upgrade, óf een volledige versie. Deze is in principe niet gekoppeld aan een specifiek systeem tot het moment dat je \'m activeert - al is de licentie in principe ook overdraagbaar naar een nieuw systeem voor zover ik weet, maar dan moet hij wel van het oude systeem verwijderd worden.\n\nHet wil echter wel eens gebeuren dat een volstrekt legale versie ten onrechte wordt afgevlagd als een illegale versie, software zonder fouten bestaat niet. Meestal helpt het als je dan Microsoft een belletje geeft - het nummer zou in de melding getoond moeten worden.\n\nIk krijg echter het idee dat dit géén legale versie is, maar een gekraakte versie. Die lijkt legaal en werkt net als een legale versie - maar Microsoft heeft inderdaad een verbeterde versie van hun WGA tool de deur uit gedaan, en die komt via de automatische updates op je computer te staan. Deze nieuwe versie lijkt weer wat beter in het ontdekken van gekraakte versies, ik hoor er wel meer mensen over klagen. Als dát het geval is, dan kun je Microsoft bellen tot je een ons weegt - dan hebben ze immers gewoon gelijk en zit er niks anders op dan gewoon een échte licentie kopen - of dat vriendje van je dochter eens onder zijn gat gaan schoppen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...