Ga naar inhoud

pc loopt steeds vast, windows 7 ulitmate x64


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,\r\n\r\nmijn computer loopt steeds vast. Hij reageerd helemaal nergens meer op. De luidsprekers blijven dezelfde toon maken als hij op het moment van vastlopen zou moeten afspelen, de muis is niet meer beweegbaar. het beeld blijft gewoon staan...\r\n\r\nDe fout komt vooral voor als ik filmpjes op youtube bekijk of het spelen van een spel.\r\n\r\nEen tijdje geleden is mijn werkgeheugen kapot gegaan (4gb ddr2 800mhz) deze heb ik vervangen door hetzelfde type werkgeheugen en werkte toen weer prima alleen nu begint mijn pc met steeds vastlopen. Voor de spellen en filmpjes, mijn computer is snel genoeg. en eerder deed hij het wel prima. Ik draai op windows 7 ultimate 64 bit. \r\n\r\nEen herinstallatie van windows heb ik ook al geprobeerd, maar dit heeft niets geholpen.\r\n\r\nIk dacht later zelf aan een defect in de videokaart. Ik had hier nog 1 liggen, daarop nog steeds hetzelfde probleem.\r\n\r\nHeeft iemand een idee?\r\n\r\nb.v.d.\r\nPatrick
Link naar reactie
[QUOTE=middelpat;528981]ik kan niet vinden waar ik het in mijn tekst over een laptop heb??? [/QUOTE]\r\n\r\n[quote]Laatst gewijzigd door middelpat : Vandaag om 13:54[/quote]\r\n\r\ngrr!\r\n\r\n\r\nAnyway, ik denk dat je naar het geheugen moet gaan kijken.\r\nAls je zeker weet dat het geheugen geen extra hoog voltage of timings moet hebben (vermeld exacte productinformatie als je dit niet weet) laat de pc dan de memtest een keer snachts draaien.
Link naar reactie
wat ik gewijzigd heb is een spelfout wat niet op het woord laptop lijkt, maar dat terzijde.\r\n\r\nzoals jij dit verondersteld zal het aan de voeding moeten liggen. Dit kan aan de ene kant logisch zijn. Werkgeheugen gaat niet zomaar kapot en was nog geen 2 jaar oud.\r\nAlleen is mijn voeding nog veel nieuwer, hooguit 2 maand. ik zal vanavond de memtest laten draaien. Ik kan nu helemaal geen foto\'s en video\'s meer bewerken op mijn pc dus wil graag weten wat het probleem is.\r\n\r\nalvast bedankt, morgen zal ik de uitslag van de test wel hebben.
Link naar reactie
Nee, ik zei niet dat het probleem bij de voeding zit.\r\nSoms heeft geheugen meer spanning nodig dan normaal geheugen.\r\nMocht dit niet goed staan dan kan je pc kuren vertonen zoals vastlopen, niet opstarten en bluescreens.\r\nDit is per geheugen anders.\r\n\r\nNormaal voltage voor DDR2 is 1.8 volt.\r\nNeem bijvoorbeeld deze [url]http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-017332[/url], ondanks dat ze DDR2 zijn hebben 1.9 volt nodig.\r\n\r\nnatuurlijk kan het wel zo zijn dat het probleem bij de voeding zit, maar dat lijkt me niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...