Ga naar inhoud

hulp nodig bij keuze netbook


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk wil een netbook gaan kopen waarmee ik kan internetten, msnen en ms office kan draaien,\r\nIk heb de asus eee pc 1001 ha op- het oog [url]http://www.laptopshop.nl/product/89371/asus-eee-pc-1001ha-blk015x.html#specificaties[/url] maar aangezien ik niet echt verstand heb van computers hoopte ik eigenlijk dat een van jullie mij kan helpen:)\r\n\r\nGroetjes jelleboi
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik niks nieuws meer kopen waar XP op zit. Die is namelijk al een jaar of 10 oud en je loopt dus meteen hopeloos achter, nog voordat je \'t ding hebt uitgepakt.\n\nVerder wil je een apparaat met 2 GB ram, want 1 GB is eigenlijk net te weinig. Netbooks met 2 GB ram zijn schaars, maar je kunt de winkel vragen of ze meteen een reepje bijplaatsen in een model met 1 GB.\n\nTot slot moet je je realiseren dat vrijwel alle netbooks een single-core processor hebben, waardoor je regelmatig even moet wachten voordat programma\'s starten. Een dual-core atom zou leuk zijn in een netbook, maar ik heb ze nog niet gezien.\n\nHet apparaat waar je naar linkt heeft een leuke prijs en verder leuke specificaties. Wel jammer dat de batterijtijd minder dan 4 uur is (vanwege de 3-cell accu).\n\nAls je wat meer wilt besteden, dan is deze wellicht interessant: [url]http://www.laptopshop.nl/product/96372/msi-wind-u160-034nl.html?ref=2543&utm_source=tweakers.net&utm_medium=pricecomparison[/url]\n2 GB ram, een modernere processor, 6 cell accu en Win7 starter. Elders 20 euro goedkoper maar daar zeggen ze niets over de accu, want MSI levert deze ook met een 3 cell batterij en dat wil je dan niet voor de genoemde prijs.\n\nVoor minder geld is deze Samsung misschien leuk: [url]http://www.4launch.nl/shop/product/085160/-netbook-n140-ja02nl-10-1---n270--250gb--w7--wit-/tweakers[/url]. Grote accu en Win7; wel maar 1 GB ram.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;528828]Als ik zelf nu een netbook zou willen kopen, dan zou ik waarschijnlijk ook voor de samsung gaan en deze (laten) uitbreiden met 1GB extra RAM. Dan heb je een mooi apparaat waar je de komende jaren veel plezier aan kunt hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nja idd ja, vergeleken bij deze is die asus een stuk minder, het gaat me erom dat ik op bed kan zitten msnen word en kan internetten, als dat hiermee kan doe ik deze.\r\n\r\nik ga hem nu halen bij de mediiamarkt ofzo
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;528865]Met 10\" heb je een priegelig schermpje en toetsenbord, ik zou eerder gaan voor een 12\", bijv.:\r\n[url]http://www.bcc.nl/product/asus-eee-pc-1201ha?affID=36780[/url][/QUOTE]\r\n\r\n\r\nTja, dat is wel waar maar ik moet hem zelf betalen en aangezien mijn krantenwijk af is gelopn en ik richting de 280 te besteden heb zou ik nog een jaar moeten wachten, en dan erbij ik ben zelf ook niet erg groot:P. Dat scherm heb ik ook geen problemen mee, dat komt wel goed
Link naar reactie
Hey, \n\nik heb nu 2 redelijke dingen gezien waarvan ik jullie advies zou willen, welke raden jullie aan???\n[url]http://www.laptopshop.nl/product/89371/asus-eee-pc-1001ha-blk015x.html#specificaties[/url]\n[url]http://www.kieskeurig.nl/laptop/compaq/mini_cq10-120sd_pc_vz383ea/specificaties/895089/[/url] \n\nik hoop dat iemand snel antwoord
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;529166]Beide met 3-cell accu, dus niet meer dan 4 uur werktijd zonder stopcontact. Bij intensief gebruik minder.\r\n\r\nEerste heeft een verouderd besturingssysteem. Dat alleen al is een reden om die niet te pakken.[/QUOTE]\r\n\r\nhehe dat xp is niet het probleem ik kan beter over weg met xp en hij staat tog op mijn bureau dus altijd stroom, laat ik het zo stellen als het systeem niks uitmaakt en de baterij ook niet, welke is dan het best, het mooist vind ik de hp.
Link naar reactie
Als je hem voornamelijk op je bureau wilt gebruiken, dan zou ik helemaal geen netbook kopen. Netbooks zijn bedoeld voor \'erbij\'; als primaire computer zijn ze eigenlijk niet geschikt. Je moet het uiteraard zelf weten, maar persoonlijk zou ik in jouw geval nog even doorsparen.\n\nDe enige verschillen tussen de HP en de Asus zijn het besturingssysteem en de draadloze antenne. Op punt van besturingssysteem is de HP beter, want Win7, hoewel je daarbij dan toch liever 2 GB ram zou willen.\nOp punt van de draadloze antenne is de Asus beter, want wireless-N wat de HP niet heeft.\nVoor de rest zijn ze \'onder de motorkap\' hetzelfde.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;529188]Als je hem voornamelijk op je bureau wilt gebruiken, dan zou ik helemaal geen netbook kopen. Netbooks zijn bedoeld voor \'erbij\'; als primaire computer zijn ze eigenlijk niet geschikt. Je moet het uiteraard zelf weten, maar persoonlijk zou ik in jouw geval nog even doorsparen.\r\n\r\nDe enige verschillen tussen de HP en de Asus zijn het besturingssysteem en de draadloze antenne. Op punt van besturingssysteem is de HP beter, want Win7, hoewel je daarbij dan toch liever 2 GB ram zou willen.\r\nOp punt van de draadloze antenne is de Asus beter, want wireless-N wat de HP niet heeft.\r\nVoor de rest zijn ze \'onder de motorkap\' hetzelfde.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nJa zon netbook is mischien ook niet goed als gewone pc maar we hebben hier een spersnelle goede pc staan, het is gewoon om gezeik te voorkomen handiger dat ik een eigen geval heb en ik heb een kranten wijkje dus dat wird niet egt wat om dan zon duur ding te gebruiken, \r\n\r\nals ik het goed bergrijp kan er msn internet en word op toch???, dat is voor mij voldoende, als ik spelletje wil spelen dan doe ik dat wel op deze
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...