Ga naar inhoud

xp opnieuw installeren op Packard Bell lukt n


Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat Hans60 bedoelde om \n[CODE]DIR D[B]:[/B]\\[/CODE]\nin te voeren om te zien wat er op de CD staat (D[B]:[/B] is dan de driveletter van je CDrom station), maar ik weet niet zeker wat hij bedoelt.\n\nDe inhoud van de CD kan je ook op een andere PC bekijken, wellicht dat je iets van een Norton bestand kan vinden.
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jawel PB levert op de recovery dvd\'s / cd\'s tot voor kort nog een opstart routine van het al oude win98.\r\nHet zet de C schijf ook nog vaak in Fat32 inplaats van NTSF. \r\nAls je met die opdracht prompt naar de cd bladert met E: of D: desnoods c: en je weetz eker dat je op de cd bent, kan je dan geen setup.exe vinden?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Als je dat in het Bios hebt gedaan, dan blijft hij nu in deze stand staan en zal hij, nomaal gesproken van elke goede Windows XP cd opstarten. Neem een versie die gelijk is aan de tekst op de sticker van Microsoft die op de laptop zit. Dus bijvoorbeeld: XP Home of XP professional.\r\nSchakel de laptop uit door de aan/uit klop 5 sec in gedrukt te houden en zet hem daarna weer aan, terwijl de cd van Windows in de drive zit. De rest is hierboven al een aantal malen beschreven.\r\n\r\nAls dit niet werkt is de cd niet goed, of de cd speler is stuk. Danwel de laptop mankeert iets ernstigs.\r\nKies bij de installatie, om de partitie te verwijderen en formateer de nieuwe snel. Daarna gaat XP installeren met 1 opstart tussen door (dan niet kiezen om van cd op te starten.)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=jroos4;529758]Ik heb hem weer, zoals hieronder aangegeven, ingesteld.\r\n\r\nCD/DVD\r\n+HDD\r\n FDD \r\n \r\n\r\nen krijg weer een zwart scherm met de tekst: Microsoft Windows 98\r\nC: \\>[/QUOTE]\r\n\r\nWat doet je klapkoffer als je tijdens het opstarten op F11 blijf klikken ??\r\nPB maakt namelijk gebruik van een verborgen partitie en deze kun je opstarten door op F11 te rammelen tijdens het opstarte.\r\nOf heb je in je klapkoffer een nieuwe HDD geplaatst??
Link naar reactie
Nou Niekie30, ik heb een andere CD geleend, zoals je aangaf, in dit geval de CD met de XP Home Edition, precies wat op mijn laptop stond en …..voor mij was het een klein wonder……alles werd weer geïnstalleerd en hij werkt weer!!!!!!!!!\n\nAlleen heb ik geen Internet. Mijn provider Tele 2 kwam er ook niet uit. Maar dat probleem zal ik in een ander forum aanroeren….\n\nIk vind het fantastisch dat hij weer werkt…!!!! Een simpel bedankje doet tekort aan de moeite, inspanning, tijd etc. …\n\nIk zal een privé bericht naar je sturen, zodra ik weet hoe dat gaat….Mijn adres is \n\nAlle anderen ook dank voor de ideeën. Mocht iemand een suggestie hebben voor de draadloze internetverbinding, hou ik mij aanbevolen. Maar zoals ik al eerder vermeldde, zal ik hiervoor een ander forum raadplegen.\n\n\nMet hartelijke groet,\n\nJohn
Link naar reactie
Da\'s heeeel mooi!!!!\r\n\r\nHaal je email adres even weg met EDIT want ander krijg je spam......\r\n\r\nOp je laptop staat het exactie type dus packerdbell xxxx. xxxxx . HIER STOND IETS VERKEERDS. Je moet naar [url]http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/Home;jsessionid=5C6F4CAFB879716FFD344D89F1243B70.public_a_14a?miu3y.icp39y=home&link=oln181y.redirect[/url].\r\n\r\nOp een pc met internet doe je het volgende:\r\nJe gaat naar [url]http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/Home;jsessionid=5C6F4CAFB879716FFD344D89F1243B70.public_a_14a?miu3y.icp39y=home&link=oln181y.redirect[/url] en dan naar software/support of drivers.\r\nJe zoekt jou laptop en download alle drivers voor jou laptop op een usb stick ofzo.\r\nDie pak je uit en je installeert ze op je laptop.\r\nJe begint met de chipset driver.\r\nOok de wirelslan of lan driver zal daar bij zijn.\r\nDaarna nog even Windows updaten en youre ready!!!!\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]Sorry dutch.....[/COLOR]\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Op de laptop kan ik geen vermelding vinden van mijn type, wel op de aankoopbon Packard Bell - EasyNote MZ35-001\r\n\r\nOp de door jullie aangegeven site staat mijn type niet vermeld.\r\n\r\n[url]http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/Home;jsessionid=5C6F4CAFB879716FFD344D89F1243B70.public_a_14a?miu3y.icp39y=home&link=oln181y.redirect[/url]\r\n\r\n\r\nKan ik niet naar deze gaan?\r\n\r\n[url]http://driverwhiz.com/drivers-nl?brand=Packard%20Bell&logo=Packard%20Bell&subid=1001-nl-nl-10000001882&gclid=CI7j9-rXsaICFdcsDgodT3MNJw[/url]
Link naar reactie
Met enig getruuk heb ik dit aan de lijn kunnen leggen:\r\n[url]http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:qZfyi0rj0aAJ:support.packardbell.com/global/item/index.php%3Fpn%3DPB77Q00286%26g%3D1400+EasyNote+%22MZ35-001%22+drivers&cd=5&hl=nl&ct=clnk&gl=nl[/url]\r\n\r\n\r\nAlleen door met Google te zoeken, en de cache pagina te kiezen, alle \'normale\' links eindigden in een PB site die van toeten nog blazen weet over het bestaan van de Packard Bell MZ35-001\r\n\r\nZoektermen:\r\n[B]EasyNote \"MZ35-001\" drivers[/B]\r\nzoeken naar de Packard Bell site in de resultaten, en \'[I]in cache[/I]\' klikken.\r\n\r\nDar staat trouwens dit nummer vermeld voor dat model: P/N : PB77Q00286\r\nNoteer dat ook maar.\r\n\r\n[B]Edit:[/B]\r\nIk merk nu wel dat elke link op- die pagina doodloopt bij Acer.... :confused:\r\nEn na een tweede klik op dezelfde link (!) kom ik ineens alleen nog op die van niets wetende home-page van Packard Bell...\r\n\r\nKluitjes, riet, handen voor de ogen, \'[I]ze zien me niet[/I]\' :rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;529850]\nkijk eens bij de engelse of belgische site van Packard Bell.[/QUOTE]\nIk was al bezig geweest om alle talen af te lopen om die MZ35-001 te vinden :-S geen resultaat, maar ik moet zeggen dat ik de laatste 3 overgeslagen heb want ik had er een beetje genoeg van....\n\nDie site is echt (nog) niet in orde.
Link naar reactie
Allemaal dus. Ja die van het Agere modem zou je niet hoeven doen, maar compleet is maar compleet.\r\n\r\nWel voor XP kiezen he 1 scherm eerder!!!\r\n\r\nAls je deze drivers ziet staan zit je goed. (Je link werkt bij mij even niet)\r\n\r\n\r\n05/05/2010 12:19 750,184 ATI_Chipset_510.exe\r\n05/05/2010 12:19 22,399,304 ATI_Video_8203.exe\r\n05/05/2010 12:19 9,868,632 Agere_mdm_2172.exe\r\n05/05/2010 12:19 1,898,608 EN_MZ3x_WLAN.exe\r\n05/05/2010 12:20 17,918,784 Realtek_HDA_5282.exe\r\n05/05/2010 12:20 659,923 Realtek_lan_driver_649_615.exe\r\n05/05/2010 12:20 4,274,056 Synaptics_830.exe\r\n\r\nJe haalt ze binnen, zet ze in een mapje op de laptop en beging met de chipsetdriver. Daarna de video drivers en dan de rest.\r\n\r\nze zijn achtereen volgens voor:\r\nChipset da\'s duidelijk\r\nVideokaart of chip\r\nAgere ik vermoed het modem \r\nDe Wlan voor draadloos i-net\r\nDe realtek HDA voor het geluid\r\nDe realtek Lan voor de bedrade netwerkkaart\r\nSynaptics voor je touchpath en de FN functietoetsen. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;529850]\r\nkijk eens bij de engelse of belgische site van Packard Bell.[/QUOTE]\r\nNu toch gevonden....\r\n\r\n[url=http://www.packardbell.com/support/?pn=PB77Q00286&t=2006]Dat venster van die talenkeuze[/url] zien op te hoesten, \'[I]UK and Ireland[/I]\' kiezen... dan \'[I]Support - Download[/I]\', en dan pas staat onderaan de link \'[I]Please click here to download driver for legacy products[/I]\'\r\nBij de andere talen is die link er helemaal niet.\r\n\r\n( MODEM (Agere_mdm) zou je niet hoeven installeren, wie gebruikt in Nederland nog een MODEM, maar die driver op je PC hebben staan is misschien wel zo volledig.)
Link naar reactie
Erik.\r\n\r\nHelemaal onderaan op de drivers download ite staat een link naar de ftp site van PB en daar staat tie gewoon tussen. Je moet er voor scrollen, want ik had hem ook nog niet gevonden.\r\n\r\nhmmm ik kijk net en kan hem niet meer vinden..... wierd!!!!:-(\r\n\r\nMaar inderdaad op de engelse site staat die link wel. :-)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb alle vermelde drivers gedownload en inmiddels geïnstalleerd. Alles werkt, ik heb zelfs weer Internet!\r\n\r\nIk wil jullie allen, in willekeurige volgorde, Niekie30, dutch-online, erikdenhouter , Hans60 en alle anderen bedanken voor het meedenken en het aandragen van oplossingen.\r\n\r\nNog een laatste vraag….. is er een mogelijkheid om een opstart CD of back up te maken? Ik moet er niet aan denken, dat mij dit nog een keer overkomt en ik weer dit hele proces door moet…..!?\r\n\r\nJohn
Link naar reactie
Kijk maar eens hier John.\r\n[url]http://www.schoonepc.nl/optim/backup.html[/url]\r\n\r\nJe kunt ook de Windows cd bewaren en de drivers van de laptop op een cd branden. \r\nAls je dan de stappen noteert die nu leidden tot het juist resultaat dan is het de volgende keer een fluitje van een cent.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...