Ga naar inhoud

Opstarten


Aanbevolen berichten

Betreft een Acer midi desktop met Win 7\r\nBij het opstarten blijft regelmatig het scherm hangen van het Acer opstartscherm.\r\nF8, F2 en Opstartsetup knoppen werken dan niet.\r\nEen paar weken geleden bleek er bij Printers en Apparaten een onbekend usb-apparaat te staan, dat bleek het usb-toetsenbord te zijn.\r\nApparaatbeheer gaf aan dat alles ok was. Het toetsenbord gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd. Het opstarten ging toen weer normaal.\r\nNu opnieuw hetzelfde probleem.\r\nWeet iemand een oplossing?\r\nZelf denk ik aan een ps2 toetsenbord aansluiten of de usb-poort drivers vernieuwen.\r\nIn het logboek, dacht ik fouten te constateren in AVG en de Videokaart van ATI.\r\nDeze zijn opnieuw geinstalleerd. \r\nGraag advies van iemand.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nJe bent kort van stof en da\'s ook wel mijn stijl.\r\nMaar om te voorkomen dat je allerlei [I]\'probeer-eens-dit\'[/I]-suggesties krijgt (no offence, Ricky):\r\ngeef ons wat [B][I]\'bare essentials\'[/I][/B].\r\nJe zegt: [I]\'Nu opnieuw hetzelfde probleem.\'[/I]\r\nDus: onbekend USB-toetsenbord?\r\n\r\nJe zegt: [I]... dacht ik fouten te constateren in [B][COLOR=\"red\"]AVG [/COLOR][/B]en de [COLOR=\"red\"][B]Videokaart van ATI [/B][/COLOR]...[/I]\r\nDat zijn nogal verschillende zaken. Waarom dacht je dat en wat waren die fouten ([B][SIZE=\"1\"]tekst graag[/SIZE][/B])?\r\n\r\nEn heb je enig idee wat er gebeurd kan zijn tussen:\r\n[I]Het opstarten ging toen weer normaal.[/I]\r\nen\r\n[I]Nu opnieuw hetzelfde probleem[/I]?\r\nUpdates, virusmeldingen, installaties ... dat soort dingen.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie!!!\r\nIk moet eerst even verklaren. Het betrof een hulpvraag van een lid van Seniorweb waar ik als pc helper ben bij geroepen.\r\nOmdat het geen computer van mijzelf is heb ik geen beelden en moet ik de foutmeldingen uit mijn hoofd herinneren.\r\nEen paar weken geleden ben ik er bij geroepen omdat het doorstarten na het Acer welkomscherm zolang duurde (een kwartier). F2, F8 en Del reageerden niet. Zo kwam ik in Apparaatbeheer op het toetsenbord, daar stond alles oké.\r\nIn Apparaten en Printers stond een onbekend usb-apparaat aangemeld.\r\nNa zoeken met drivers updater kwam ik erachter, dat het usb-toetsenbord geupdate moest worden. Het is een normaal Acer toetsenbord bijgeleverd bij de koop.\r\nIk heb het toetsenbord gedeinstalleerd en bij het opstarten weer laten installeren. Probleem opgelost dacht ik.\r\nVan de week kreeg ik weer hetzelfde probleem voorgelegd.\r\nLangdurig wachten voordat hij doorstart.\r\nToen ik er kwam startte hij normaal door maar weer geen F8 reactie.\r\nIn het logboek gekeken en daar vond ik twee fouten aangemeld. \r\nAVG en de Videokaart van ATI, vraag me niet meer waarom en hoe, want dat weet ik niet meer. \r\nNa opnieuw installatie van beide, startte de computer ook weer normaal door. Ik weet dus niet zeker of de fout hiermee verholpen is. \r\nIk verwacht echter van niet omdat F8 niet werkte, vandaar mijn gedachte van een ps2 toetsenbord te gebruiken. A.s. maandagmiddag ga ik dat proberen. Ik weet niet eens zeker of deze aansluiting op een midi pc aanwezig is.\r\nHet kan ook nog in de usb-aansluitingen liggen en die ga ik ook opnieuw installeren. Verwisseling van toetsenbord gaf enkele weken geleden geen verschil.\r\nHet verband tussen AVG en videokaart zie ik ook niet, maar soms is niet geschoten altijd mis en ik heb al wel meer gekkere dingen meegemaakt.\r\nVandaar mijn vraag voor meer suggesties.\r\nIk doe dit werk al enige jaren.\r\nDe hulpvrager wilde de nieuwe computer al het raam uitgooien.\r\nBeroep op garantie is ook nog een mogelijkheid of opnieuw in de fabrieksinstallatie terugbrengen.
Link naar reactie
Je zegt dat de pc b;ijft hangen op het ACER-scherm? Dan moet het een hardwarefout zijn, want Windows (laat staan stuurprogramma\'s) zijn dan helemaal nog niet geladen.\r\nHet zou zo maar eens kunnen dat er bepaalde (USB?) randapparaten het probleem veroorzaken, dus koppel ALLE USB-apparaten los en kijk eens of de pc zonder fouten opstart. Zo ja, zet de pc uit en koppel 1 USB-apparaat weer aan en start de pc opnieuw op. Ga zo verder totdat je de \'boosdoener\' hebt gevonden.... Uiteraard kan het probleem ook in het moederbord zelf zitten en niet in 1 van de randapparaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...