Ga naar inhoud

Schermgrootte blijft niet staan


Aanbevolen berichten

Bij mij blijft de ingestelde grootte van de schermen niet staan in xp.\nLinks boven en rechts onder op de gewenste maat zetten en dan afsluiten bij Bestand-Aafsluiten is allemaal leuk, maar telkens bij gelijk erna openen is ie weer klein.\nErg vervelend.\nStaat er ergens iets niet goed?\n \nIs eigenlijk het zelfde als de inloggegevens.\nDie van CID blijven steeds staan, staat er gelijk volledig in, maar van andere sites zijn ze telkens weg, of je moet in het lege balkje klikken waarna je naam er wel weer in komt.\nOok zoiet vervelends.\nUiteraard laat ik windows het wel opslaan, dat schermpje komt wel steeds.\nZal wel weer met de geschiedenis wissen/toestaan te maken hebben, waar is dat te controleren?
Link naar reactie
[quote=Obelix71;527763]Misschien handig om even aan te geven van welke programma\'s de grootte niet goed blijft. Mogelijk dat er een speciale reden voor blijkt te zijn.\n \nEn welke browser \'vergeet\' wachtwoorden? Gebruik je een programma om je surfgeschiedenis te wissen?[/quote]\n \nMeestal de snelkoppelingen die op buroblad staan, dus waar een pijltje bij staat.\n \nIE 8.\n \nDie geschiedenis wissen alleen in/van XP.\nHet gekke is dat die instelling van aanmeldingen gelijktijdig is gedaan.\nJuist om ze op te slaan in een Backup image.
Link naar reactie
[quote=WindowsNL;527996][FONT=Arial]Hoi Burgkop,[/FONT]\n \n[FONT=Arial]Maak een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad met de locatie zoals hieronder aangegeven.[/FONT]\n[FONT=Arial](Vervang [URL=\"http://www.test.nl/\"][COLOR=#0000ff][URL=\"http://www.test.nl/\"]www.test.nl[/URL][/COLOR]/[/URL] met de website die je graag wilt openen, en zorg ervoor dat voor [URL=\"http://www.test.nl\"]www.test.nl[/URL] een spatie staat en een / op het einde staat)[/FONT]\n \n[B][FONT=Arial]\"C:\\Program Files\\Internet Explorer\\iexplore.exe\" [URL=\"http://www.test.nl/\"]www.test.nl/[/URL][/FONT][/B]\n\n[LIST]\n[*][FONT=Arial]Klik met de rechtermuisknop op de zojuist aangemaakte snelkoppeling en kies [B]eigenschappen[/B]. [/FONT]\n[*][FONT=Arial]Ga naar het tabblad [B]snelkoppeling[/B][/FONT]\n[*][FONT=Arial]Selecteer bij uitvoeren [B]gemaximaliseerd[/B][/FONT]\n[*][FONT=Arial]Druk op [B]OK[/B][/FONT]\n[/LIST][FONT=Arial]Nu word deze snelkoppeling altijd gemaximaliseerd geopend.[/FONT][/quote]\n \nBedankt, maar dat is niet de bedoeling.\nAlthans niet gemaximaliseerd, daar heb ik ergens trouwens een progje voor.\nHet is de bedoeling om een scherm naar grootte te openen, gewoon groter, niet scherm vullend.\nZe mogen we allemaal dezelfde grootte openen. \nNu is het steeds briefkaart model of zo.
Link naar reactie
Eerst natuurlijk in \'[I]Extra - Mapopties - Weergave - De weergave-instellingen van elke map opslaan[/I]\'.\n\nEr zijn wel meer mensen die er moeite mee hadden of hebben, maar eigenlijk zou het probleempje met SP2 opgelost moeten zijn. En die heb je naar ik aanneem ?\n\nDit[B] kan [/B]het namelijk zijn:\n[url]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B813711&x=13&y=13[/url]\n\nStandaard onthield XP 400 verschillende window settings, ingesteld in de [B]2[/B] registersleutels in dat artikel genoemd, maar dat bleek niet voldoende voor de meesten, en sinds SP2 is dit getal verhoogd naar 5000. Kost wel geheugen natuurlijk....\nEr is wel een kans dat jouw systeem \'bejaard\' genoeg is :p om ook die 5000 overschreden te hebben.\n\nIk las dat er ook corruptie kan zijn in het onthouden, of, als je dat getal niet wilt verhogen (geheugenruimte....), dat je ook kan proberen de instellingen te resetten naar standaard, waardoor je elk onthouden venster weer opnieuw moet instellen, en de telling van 5000 weer opnieuw start.Vaak geen probleem, maar ook de settings van \'[I]details[/I]\' etc. staan dan weer standaard, dus je moet jeVerkenner vensters opnieuw instellen naar je voorkeur.\nDat doe je bij: \'[I]Extra - Mapopties - Weergave - Alle mappen herstellen[/I]\'.\n\nDaarna Verkenner sluiten, weer openen, een map openen, en die map naar je zin instellen. En dan in datzelfde venster \'[I]Op alle mappen toepassen[/I]\' klikken.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;528118]Eerst natuurlijk in \'[I]Extra - Mapopties - Weergave - De weergave-instellingen van elke map opslaan[/I]\'.\n \nEr zijn wel meer mensen die er moeite mee hadden of hebben, maar eigenlijk zou het probleempje met SP2 opgelost moeten zijn. En die heb je naar ik aanneem ?\n \nDit[B] kan [/B]het namelijk zijn:\n[URL=\"http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B813711&x=13&y=13\"]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B813711&x=13&y=13[/URL]\n \nStandaard onthield XP 400 verschillende window settings, ingesteld in de [B]2[/B] registersleutels in dat artikel genoemd, maar dat bleek niet voldoende voor de meesten, en sinds SP2 is dit getal verhoogd naar 5000. Kost wel geheugen natuurlijk....\nEr is wel een kans dat jouw systeem \'bejaard\' genoeg is :p om ook die 5000 overschreden te hebben.\n \nIk las dat er ook corruptie kan zijn in het onthouden, of, als je dat getal niet wilt verhogen (geheugenruimte....), dat je ook kan proberen de instellingen te resetten naar standaard, waardoor je elk onthouden venster weer opnieuw moet instellen, en de telling van 5000 weer opnieuw start.Vaak geen probleem, maar ook de settings van \'[I]details[/I]\' etc. staan dan weer standaard, dus je moet jeVerkenner vensters opnieuw instellen naar je voorkeur.\nDat doe je bij: \'[I]Extra - Mapopties - Weergave - Alle mappen herstellen[/I]\'.\n \nDaarna Verkenner sluiten, weer openen, een map openen, en die map naar je zin instellen. En dan in datzelfde venster \'[I]Op alle mappen toepassen[/I]\' klikken.[/quote]\n \nBij mij werkt dit niet, het blijft een briefkaart nadat ik hem weer open.\nDat windows gebeuren nagelopen, dat klopt al niet van Microsoft.\nZe willen dat je daar een nieuwe DagMRU Size neer zet, maar dat kan niet want die staat er al.\nDus de huidige aangepast, stond op 1388 Hexadecimaal.\nOok die volgende regel op 5000 gezet.\nMaakt bij mij allemaal niets uit, een snelkoppeling openen blijft klein.\nDe gewone zoals Deze Computer kun je wel naar wens opslaan.\nIk vind het allemaal vervelend, maar ik ga niet van alles verder veranderen.\nt.z.t doe ik wel weer eens een nieuwe installatie, kijken wat er dan gaat gebeuren.\n \nIk gebruik geen apart programma om geschiedenis te wissen.\nIs gewoon in XP.\n \nSP3 zit toch ingebakken in mijn XP, heb ik dan een aparte 3 nodig?\n \nComuter bejaard genoeg???\n \nZie hier onder.
Link naar reactie
Die waarde van BagMRU Size was in SP2 al verhoogd naar 5000, dus dat klopt dat het in jouw SP3 al goed is, maar wat dus als je ook over die 5000 heen komt ?\n\nMet \'bejaard\' bedoel ik hoe lang het geïnstalleerde systeem in gebruik is, dus lang genoeg om minstens 5000 verschillende mappen geopend gehad te hebben die allemaal hun instellingen opgeslagen moeten hebben ;)
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;528150]Die waarde van BagMRU Size was in SP2 al verhoogd naar 5000, dus dat klopt dat het in jouw SP3 al goed is, maar wat dus als je ook over die 5000 heen komt ?\n \nMet \'bejaard\' bedoel ik hoe lang het geïnstalleerde systeem in gebruik is, dus lang genoeg om minstens 5000 verschillende mappen geopend gehad te hebben die allemaal hun instellingen opgeslagen moeten hebben ;)[/quote]\n O zo, dat is duidelijker.\nJa, ik open er wel een zooi, meestal wel de zelfde maar bij lange na geen 5000.\nIk denk overigens dat in de backup-Image iets niet goed staat.\nMaar ja, wat weet ik zo ook niet.\nEerder was het wel goed en bleven de schermen naar wens staan.\n \nMaar ik heb er nu geen zin in om het opnieuw te doen.\nDoe ik wel als mijn monitor over een paar weken retour komt van reparateur, Duitsland, die is in reparatie en net \"gratis\" opgehaald.\nHeb nu een noodschermje, anders komt dat ook in de backup;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...