Ga naar inhoud

krassend geluid en lag


Aanbevolen berichten

Beste computermensen,\r\n\r\nRecentelijk heb ik een nieuwe computer aangeschaft, en daarop modern warfare 2 geinstalleerd, maar sinds kort is als ik eventjes in het spel zit, gaat het laggen en het geluid krasserig en blijft hangen, als ik dan het spel uit zet gaat het door, zelfs als er geen ander programma\'s open zijn, de muis blijft ook hangen steeds. Als ik de computer opniew opstart is het weer weg. Het gebeurt ook niet altijd, soms heb ik het ook met andere programma\'s, bijvoorbeeld als ik een dvd kijk met media player. \r\nModern warfare 2 loopt prima op mijn computer, daar ligt het niet aan.\r\n\r\nIk weet niet alle specs van de computer, maar dit is wat ik wel weet:\r\n- windows 7 64 bit\r\n- ati radeo hd 4660 videokaart\r\n- dual core E6500\r\n\r\nAls iemand de oplossing weet zou ik het graag horen, het is vrij irritant. Verder ben ik geen expert met computers dus als iemand een oplossing aandient, zou ik graag een korte uitleg erbij hebben, want iets van \"verander dit en dat in de bios\" snap ik toch niet :P.\r\n\r\nDoh.
Link naar reactie
Vermeld even of je een geluidskaart gebruikt (en welke, bij onboard even moederbord vermelden).\nOok of je een headset gebruikt waneer dit probleem zich voordoet (3.5mm of usb).\n\nKomt het probleem verder alleen voor waneer je geluid en of video afspeeld?\nZijn de meest recente drivers geinstalleerd (dus via internet, niet via de cd).\n\nEn kan ik er van uit gaan dat dit over Windows 7 gaat?
Link naar reactie
Zoals in m\'n berichtje stond gaat het idd over windows 7 :P, en ik heb werkelijk geen flauw idee wat voor geluidskaart ik heb, kijken bij apparaat beheer geeft ook niet echt uitsluitsel, moederbord is van acer. En welke drivers zou ik waarvandaan moeten installeren?\r\n\r\nAls ik een headset (3,5 mm) gebruik doet zich hetzelfde voor als zonder headset.
Link naar reactie
Het is aan te raden om alle drivers van alle hardware up to date te houden.\r\nVoor je acer moederbord (pc?) moet je dus bij acer gaan kijken, moederbord nummer(pc type, geloof niet dat acer moederborden maakt) invullen en alle bijbehorende drivers voor Windows7 64 bit downloaden.\r\n\r\n[url]http://www.acer.nl/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=nl&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3744&sp=page15e&ctx2.c2att1=3&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3744&CountryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947[/url]
Link naar reactie
Ja en Nee,\nHet is verstandig om voor alle apparaten de nieuwste driver te installeren.\nMaar acer levert de pc blijkbaar met verschillende soorten videokaarten, tvkaarten, wireless kaarten en 2 soorten modems.\n\nOmdat het hier om een geluid probleem gaat, probeer eerst de chipset driver.\nDan een reboot en dan de audiodriver van de website.\n\nDe andere drivers zijn niet enorm belangrijk als de apperatuur goed werkt.
Link naar reactie
Ik bump mijn topic maar even omdat niemand reageert, maar ik er nog wel last van heb. Ik denk wel dat ik een soort van theorietje heb over wanneer het probleem zich voordoet: als ik een game draai (mw2, battlefield 2, sims 2) zonder andere programma\'s lijkt er niks te gebeuren, maar als een ander programma (songbird, firefox, chrome, media player) erachter draai doet het probleem zich voor én het gebeurt vrijwel altijd als ik de computer een tijdje uit heb staan, bijvoorbeeld \'s nachts, en ik start hem voor het eerst op de dag weer op.\nHopelijk hebben jullie er iets aan.
Link naar reactie
Aangezien de pc recent is gekocht heb je garantie.\r\nAls deze niet in een web winkel is gekocht zou ik aanraden om even naar de winkel te bellen en een afspraak maken om het even na te laten kijken.\r\n\r\nPersoonlijk zou ik zo niet weten waar het probleem nu zit en zou ik beginnen met een andere geluidskaart erin te bouwen en kijken of dit probleem terugkeerd.\r\nAangezien ik niet kan verwachten dat iedereen een boel hardware op voorraad heeft raad ik de winkel aan.\r\n\r\nMocht je de pc naar de winkel of servicepoint brengen, maak dan een backup van je data.\r\nTe vaak dat ik mensen hoor klagen dat er data verloren is gegaan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Krassend geluid? kan je specifieker zijn?\r\nIk heb nu in gedachten dat je voeding een soort piepend geluid maakt, dit kan verholpen worden door in de instellingen van je videokaart te forceren dat vSync uit moet of juist aan, weet ik niet zeker meer, maar dat hoor je dan vanzelf...\r\n\r\naangezien je zei dat het piepend geluid kwam tijdens modern warfare 2 dacht ik aan dit probleem.\r\n\r\nik hoor het wel als het een ander geluid/probleem is ^^
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...