Ga naar inhoud

Vista bevriest bijna meteen na opstarten!


Aanbevolen berichten

Ik heb op het moment een pc van iemand bij mij thuis staan die ik al vaker heb gerepareerd. Het probleem is dat hij opstart, maar voor dat ik iets kan doen bevriest de pc totaal! Alleen de muis kan ik nog bewegen, maar als ik iets aanklik reageert ie niet! Ik vermoed dat het een virus is, want de virusscanner (McAfee) staat bijna helemaal uit. Alleen: hoe voer je een scan uit als je niets kan aanklikken? (daarna sluit ik de computer af door de knop 5 sec in te drukken)\r\n\r\nAlvast bedankt, ThomasS
Link naar reactie
ik heb ook nog andere dingen geprobeerd:\r\n\r\nveilige modus: systeem bevriest bij het laden van bestand crcdisk.sys\r\nchkdsk:bevriest bij 9%\r\ninloggen: bevriest (na succesvol inloggen) na ongeveer 1 minuut\r\nmemtest: bevriest bij 21% op de eerste scan\r\nbij herstel punt: geeft ie een melding dat er \"disk errors\" zijn, maar ik kan de harde schijf niet op fouten controleren.\r\n\r\nHelp! ik weet nu ff niks meer:confused:
Link naar reactie
Je kan eens een live CD proberen, daarop zitten diverse tools.....\nMet deze Live CD\'s kun je je bestanden eerst veilig kan stellen door te kopiëren naar bijv. een externe schijf. Enkele van die live CD\'s:\n[url]http://www.hirensbootcd.net/download.html?ver=10.4[/url] via Direct HTTP Mirror (bestanden kopiëren met de \"mini XP\")\n[url]http://www.nuciadown.eu/download/nuciaboot.iso[/url] (bestanden kopiëren met de geïntegreerde tool A43 File Management Utility)\nAls de USB-schijf of -stick bij Nucia of Hirens niet wordt herkend dan opnieuw opstarten met het USB-apparaat aangesloten. Wel even opletten bij de \"A43 file management utility\" of Verkenner die je gebruikt, de gebruikelijke volgorde van de schijven of partities kan door de war zijn gegooid maar dat zie je vlug genoeg.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...