Ga naar inhoud

windows xp installeren


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben bezig mijn nieuwe laptop (een samsung r620) windows xp te installeren, ik heb windows vista er al afgehaald en is dus helemaal leeg.\r\nHet volgende probleem doet zich dus voor, als ik de windows xp sp1 cd rom opstart dan gaat hij alle bestanden kopieren en loopt eigenlijk helemaal door de setup heen tot dat hij opnieuw opstart en dan komt het probleem hij gaat dan niet verder met c schijf maar begint weer helemaal van voren met alle bestanden te kopieren. De cdrom is een orginele uitvoering van microsoft.\r\nAls iemand me hiermee kan helpen of misschien een alternatief heeft dan zou ik al heel blij zijn.\r\n\r\nGroet Raymond
Link naar reactie
Hoi Raymond.\r\n\r\nIk neem aan dat je bij de herstart niet \"any key\" toetst zodat hij opnieuw van cd opstart. Indien wel, is dat het probleem.\r\n\r\nWat wel vaak een probleem is, is de sata hardeschijf die in jou laptop lijkt te zitten. Vista heeft daarvoor drivers ingebakken zitten. XP niet.\r\nEchter als je bij de installatie op F8 drukt (accoord met overeenkomst) dan wordt er gezocht naar de beschikbare hardeschijven. Ik neem aan dat er tijdens de installatie wel een harddisk gevonden wordt, anders kom je nooit aan een herstart toe en stopt de installatie eerder.\r\nToch zou je kunnen proberen bij Samsung de chipset drivers en/of de sata driver (soms noemen ze hem SataRaid driver) voor jou notebook op te halen en op een usb stick zetten.\r\nAan het begin van de installatie druk je dan op F6 (zie melding onderin beeld) Even later komt dan de vraag of je drivers van andere partijen wil installeren. Daar laat je dan naar zoeken. Vaak vindt hij ze dan op de ingeplugde usb stick en kan de installatie verder gaan.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hallo Niekie.\r\n\r\nIk heb zoals je zegt de driver gedownload, en ben nu bezig met het installeren van xp. Hij gaat dan inderdaad vragen voor externe bronnen maar dat gaat waarschijnlijk nog alleen maar via een diskette.\r\nAls ik dan druk op escape en ga dan door dan geeft hij de melding dat hij de usb stick gaat onderzoeken. Helaas geeft dit ook geen resultaat. Ligt het misschien aan de versie xp sp1?\r\n\r\nAlvast bedankt voor al jou informatie\r\n\r\nGroet Raymond
Link naar reactie
Nee want mijn XPhome is ook sp 1 en daar lukt het gewoon mee. Je moet alleen de sata driver uitgepakt even in de root van de usb stick zetten en dan zal xp hem wel vinden. Dus zeg maar, de bestanden die normaal naar de floppy gaan in de hoofdir, moeten nu in de hofddir van de usb stick staan.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...