Ga naar inhoud

PC kan niet meer booten


Aanbevolen berichten

Sinds vandaag toe ik de PC op wlde starten, kreeg ik een zwart scherm met daarop:\r\nCLIENT MAC ADRESS 00 10 DC 98 64 84 GUID FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFF\r\nDHCP........X (op de plaats van de x draait dan een balkje)\r\n\r\nNa ongeveer 40 seconder verschijnt dan de volgende tekst:\r\n\r\nNo boot file received\r\n\r\nBoot failure from previous device\r\nBoot failure\r\nInsert boot discette in A\r\npress any key when ready\r\n\r\nToen heb ik geprobeerd om met de XP-disc het herstelprogramma te draaien (via R)\r\nOp een gegeven moment vraagt hij:\r\nbij welke Windows-installatie wilt u zich aanmelden?\r\nDruk op enter om te annuleren\r\n1. E:\\WINDOWS\r\nDan druk ik dus op 1 en moet ik een administrator wachtwoord opgeven:\r\ndeze laat ik leeg en k druk op enter\r\nVervolgens krijg ik het volgende te zien:\r\nE:\\WINDOWS>\r\n\r\nWat moet ik hier nu mee?\r\n(via mijn Verkenner staat mijn XP overigens geinstalleerd op de G-schijf, maar goed...)
Link naar reactie
Begin eerst met opstarten via F8 om in het uitgebreide opstartmenu te komen en kies daar voor laatste configuratie die werkte, wil dat niet dan zien we dat weer hier.\r\n\r\nF8 kan ook worden gebruikt voor de BBS dus iets later gebruiken als je die voor je neus krijgt.\r\nBBS=biosbootselector.
Link naar reactie
F8 doet niets. Hij zorgt er alleen maar voor dat de volgende regel alsmaar blijft komen:\r\nCLIENT MAC ADRES 00 10 DC 98 64 84 FFFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFF\r\nDHCP......X\r\n\r\nIk heb nu wel een wndows 98 opstartdiscette in het A-station gedaan en zo opgestart;\r\nHierop gaf hij het volgende aan:\r\nHet volgende bestand is beschadigt of ontbreekt: COMMAND.COM\r\nGeef de naam van de MS-DOS-PROMPT op (bijv. C:\\WINDOWS\\COMMAND.COM\r\n\r\n??????????????????????????????????????????????????????????????????????????\r\nHELLUP...
Link naar reactie
Als je met die windows cd belandt bij E:\\WINDOWS> (Wat raar dat Windows op E: staat trouwens) :\r\n\r\nMaar geef dan eens chkdsk /r. Hij loopt dan de harde schijf na op fouten en repareert die zo mogelijk. \r\nStaan er nog belangrijke bestanden op? Zo ja, probeer die eerst veilig te stellen door vanaf een cd op te starten.\r\n\r\nMet de melding die je nu krijgt geeft de pc aan, dat hij vanaf het netwerk wil opstarten. Dus hij kan misschien de hardeschijf niet vinden, danwel er is iets in de bios veranderd, of iets met je netwerkkaart.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Vandaag heb ik het nog maar eens geprobeerd en heb ik de PC met de XP-disc opgestart.\r\nToen verscheen er opeens een hoop tekst over de laatst bekende opstartmogelijkheid (ben de preciese tekst kwijt) etc. Ik heb vervolgens op enter gedrukt, waarna de PC weer normaal opstartte????\r\nRaar maar waar, maar gelukkig doet hij het weer. \r\n\r\nInderdaad ook raar dat Windows herkend werd als staande op de E-schijf; daar heb ik Windows ook helemaal niet op geinstalleerd staan? Ik heb twee harde schijven in mijn PC die beide zijn onderverdeeld in partities...\r\nMaar goed... ik kan weer vooruit\r\nBedankt voor jullie inbreng....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...