Ga naar inhoud

hoe standaard dowloadplaats op hd veranderen?


Aanbevolen berichten

beste forumlezers. als ik bestanden dowload staat er een standaard plaats op mijn harde schijf vermeld om bestanden te plaatsen. Als ik deze standaardinstelling in vista home premium wil veranderen zodat bestanden standaard op een andere harddrive worden geplaatst, hoe doe ik dit?\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
het is geen udbbelpost daar het om twee verschillende besturingssytemen gaat, zowel voor xp ans voor windows vista(en dan kun je bijna altijd niet volstaan met dezelfde oplossing omdat ze anders in elkaar zitten), en het is wel een systeemvraag, het gaat om instellingen van het besturingssysteem.\r\ndus beter lezen en mocht je nog wel een inhoudelijke bijdrage hebben dan hoor ik dat graag
Link naar reactie
Voor zover ik me kan herinneren heeft internet explorer geen standaard downloadlocatie, maar vraagt hij iedere keer waar je een bestand wilt opslaan. De aldaar gekozen locatie wordt in ieder geval de hele browsersessie onthouden.\n\nWat er na opnieuw starten van IE mee gebeurt weet ik niet meer. Maar om een lang verhaal kort te houden: bedoel je dat je de locatie die op dat moment getoond wordt wilt aanpassen?
Link naar reactie
ja, , wanneer je download geeft de pc vaak een standaard plaats/directory and schijf op om het bestand op te slaan, maar dit kun je handmatig veranderen naar de plek van je voorkeur. maar ik wil graag die standaard plaats veranderen, zodat niet alleen in dezelfde sessie maar iedere keer als je de pc aanzet en het internet opgaat, dat erin blijft staan
Link naar reactie
Het opslaan van bestanden die je download heeft volgens mij niet zo heel veel te maken met je besturingssysteem, maar met je browser. XP of Vista maakt daarbij dus niet uit.\n\nDe browser bepaalt waar je je bestanden opslaat. \nVolgens Google ([url]http://www.google.nl/search?q=default+download+directory+ie8&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&redir_esc=&ei=Q5j6S__tI4nW-QaYwuzNCA[/url]) zijn er mogelijkheden.\nO.a. [url]http://pcs.suite101.com/article.cfm/ie_default_download_location[/url]\n[url]http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic309230.html[/url]\n\nOverigens is dit in FF vele malen eenvoudiger in te stellen...
Link naar reactie
[QUOTE=Prince Caspian;526802]het is geen udbbelpost daar het om twee verschillende besturingssytemen gaat, zowel voor xp ans voor windows vista(en dan kun je bijna altijd niet volstaan met dezelfde oplossing omdat ze anders in elkaar zitten), en het is wel een systeemvraag, het gaat om instellingen van het besturingssysteem.\r\ndus beter lezen en mocht je nog wel een inhoudelijke bijdrage hebben dan hoor ik dat graag[/QUOTE]\r\n\r\nDoe je wel een beetje voorzichtig met onze Obilix71, anders mikt tie straks een Menhir op je pc....;)\r\nWe zitten allemaal met goede bedoelingen hier. :)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Kost het te veel moeite om de locatie handmatig te wijzigen? Volgens mij onthoud IE8 gewoon je laatste downloadlocatie. Maar waarom nog vista? Win 7 is sneller, draait minder processen en is gebruikersvriendelijker! Ik snap niet waarom je niet tevreden bent! Als je kunt downloaden is het toch goed, of ligt dat aan mij?
Link naar reactie
Internet Explorer 8 Help:\n\n\"[I]Waar worden gedownloade bestanden opgeslagen?\n\nWanneer u bestanden downloadt, worden deze door Windows opgeslagen in de map Downloads. Deze map staat onder uw gebruikersnaam in de map Gebruikers van het station waarop Windows is geïnstalleerd (bijvoorbeeld C:\\gebruikers\\uw naam\\downloads). Bij het opslaan van het bestand kunt u aangeven of u het in een andere map wilt opslaan. Sommige bestandstypen worden standaard in andere mappen opgeslagen. Als u bijvoorbeeld met de rechtermuisknop op een webpagina klikt en vervolgens Afbeelding opslaan als kiest in het menu, wordt de afbeelding standaard opgeslagen in de map Afbeeldingen. Als u niet zeker weet waar het bestand is opgeslagen, kunt u het bestand zoeken via het menu Start[/I]\".\n\n(\"[I]Sommige bestandstypen .... [/I]\" Ja sorry als ik dit ook wat negatief benader, maar Windows (MS) heeft door de jaren laten zien dat het niet kan geloven dat mensen wel eens zelf kunnen bepalen waar ze gedownloade bestanden willen saven, en dat ze die daarna pas neerzetten binnen hun eigen systeem.\nHet is ook zo tof dat brieven die in je brievenbus vallen altijd gelijk in de kast verdwijnen waar ze horen zonder ze gelezen te hebben :D )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...