Ga naar inhoud

Schermresolutie Windows 7 tov XP


Aanbevolen berichten

Heb een probleem waar ik nog niet echt uit kom.\r\nHet systeem:\r\nMB: ASUS P5K-E\r\nVideokaart: Nividia GeForce 9500 GT\r\nGeheugen 4 GB\r\nMonitor BenQ type G2200WA\r\nIk draai o.a. Windows 7 pro en Windows XP pro op dat systeem.\r\n\r\nOnder XP kan ik het beeldscherm zonder problemen instellen op een resolutie die (ik dacht) 1680x nog wat is. Ik elke geval een heel fijn beeld, waar erg veel op het beeldscherm past.\r\n\r\nIn Windows 7 kan ik niet hoger kiezen dan 1600x1200 maar als ik dat kies dat kan de monitor het niet aan met een \"Out of Range\". Hoe hoog of laag ik het aantal Hertz ook zet.\r\nOm een beeld te krijgen waar alles wat rond moet zijn ook rond is, moet ik kiezen voor 1280 x 1024 en dat vind ik veel te grof.\r\n\r\nAlle drivers van moederboard en videokaart zijn geinstalleerd. Ook een oudere driver van Nvidia helpt niet.\r\nIk heb het probleem ook met Vista overigens. Daar staat tie ook op 1280 x 1024. \r\nWie heeft een idee, om dit op te lossen?\r\nEen betere monitor (deze is niet HD), maar waarom in XP dat wel zulke uitstekende mogelijkheden)\r\nOf een betere videokaart. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Eeh hele goeie. Maar ik kocht de pc met Vista en toen was het al zo.\r\n\r\nMaar heb net even 197.45 WHQL opnieuw gedownload en geinstalleerd, want dat zou \"de\" driver zijn voor deze GeForce en Windows 7 64 bit. Maar nog geen verbetering.\r\n\r\nOp de site van die driver is te lezen:\r\nSupports DirectCompute with Windows 7 and GeForce 8-series and later GPUs. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[quote=eugene;526171]Ik heb eens op de website van Nvidia gekeken en als je de lijst van ondersteunde producten bekijkt dan staat voor Win7 de 9500GT er niet in ,wel bij de XP drivers, misschien hier toch een belangrijk probleem?[/quote]\n\nHelaas onzin, de 197.45 drivers:\n[URL]http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_64bit_197.45_whql.html[/URL]\nondersteunen de 9500GT gewoon. Je geeft alleen niet aan of je 32 of 64 bits Win7 gebruikt, maar dat zal verder niet uitmaken.\n\nHeb je de driver voor je monitor al geïnstalleerd? Dat kan soms ook nog verschil maken, namelijk.
Link naar reactie
Hoe groot is de resolutie van je beeldscherm...\r\nWindows 7 ondersteunt inderdaad maar een maximale grote, maar als je een AVI-driver download, zal dat wel goed komen.. Kijk op de website van ATI :[URL=\"http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx\"]http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx[/URL], klik windows 7 aan en vind de driver voor je computer...\r\n\r\nIk heb een aantal jaren geleden ook een oude laptop gehad met een groot dockingbeeldscherm, en ik vind de drivers goed werken.\r\n\r\n;););)
Link naar reactie
[QUOTE=gebruiker22;526220]Ik heb nog ff verder gekeken, ATI ondersteunt alle merken..\r\nIk hoef alleen nog te weten of je een laptop of een vaste pc hebt draaien..[/QUOTE]\r\n\r\nDat moederbord: MB: ASUS P5K-E (zie eerste post) past niet in een laptop. \r\nEn inderdaad Ati drivers voor een Nvidiakaart is voor mij iets totaal nieuws, maar ik denk voor ATI en Nvidia ook wel.\r\nMaar anyway badankt voor het meedenken.\r\nk\'Heb zojuist alle windows 7 64 bit drivers opgehaald bij Nvidia en ga ze 1 voor 1 uit proberen. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Couch: Inderdaad custom, daar ben ik mee aan de gang gegaan en dat geeft verbetering.\r\nIk ben met een andere nvidia driver nu zover dat ik daar 1600x1024 in kan stellen bij de instellingen van de grafisch kaart. Alleen het beeldscherm blijft toch wat groter staan.\r\nMaar ik heb nog 1 nieuwere driver te gaan dus wie weet.\r\n\r\nVerder gaf hij míjn beeldschern als [B]Algemeen niet PNP beeldscherm.[/B] en dat is nu ook aangepast naar: [B]Apparaat weergeven op VGA.[/B]. (Hij is ook VGA aangesloten, want een dvi ontbreekt op de monitor.)\r\nWe komen steeds verder zo.\r\nLeuk is dat ik het probeem al 2 jaar heb (onder Vista), maar omdat ik 90% onder XP draaide had ik er geen last van. \r\nNu draai ik 90% met Windows 7 en dan gaat het je irriteren.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...