Ga naar inhoud

Installatie XP


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een computer die toe was aan een schone installatie van XP. Geen probleem. (dacht ik)\r\n\r\nGeprobeerd om op die computer op te starten vanaf dvd en zo gaan installeren. TIjdens het laden liep hij steeds vast. (kon een bestand niet laden/beschadigd) Toen besloten om een van de twee harde schijven los te koppelen en in een andere pc te doen en vanuit hier XP te installeren. Dit was zo gepiept.\r\nDe harde schijf weer terug gedaan in de \'probleemPC en nu op te starten van HD. Echter krijg ik nu met opstarten de menukeuze met: veilige modus, veilige modus zonder netwerk enz.\r\nNa iedere keuze die nu wordt gemaakt krijg ik een zwart scherm met knipperende cursor en doet hij niets meer.\r\nGeprobeerd om nog eens vanaf de DVD te starten --> weer de melding: kan niet laden/bestand beschadigd.\r\n\r\nDe 2e HD uitgebouwd en ook hierop XP geinstalleer m.b.v. de andere pc weer teruggezet.\r\nNa het opstarten van de bios loopt hij weer door en komt hij weer met het keuzemenu van:\r\nveilige modus, veilige modus zonder netwerk enz.\r\nHelaas ook nu weer een zwart scherm met knipperende cursor.\r\n\r\nHeeft iemand een idee wat hier mee te doen?\r\n\r\nHopende voldoende informatie te hebben gegeven.\r\n\r\nLars.
Link naar reactie
Bijna onmogelijk om Windows te installeren in een andere PC, want Windows heeft de drivers van de aanwezige hardware geïnstalleerd, en in de volgende PC zit allerlei andere hardware.\r\n\r\nIs de PC waar je Windows op wil hebben uitgerust met SATA harde schijven ?\r\nDan kan dat heel misschien je probleem zijn omdat XP geen drivers heeft voor de controller voor SATA schijven.\r\n\r\nIn het BIOS dan de controller op IDE modus zetten (Of van [I]AHCI[/I] afhalen, of van [I]Native[/I] afhalen).\r\nOf via een floppy (als je die nog kan insteken) een SATA driver van de fabrikant van het moederbord plaatsen, en insteken als er gevraagd wordt een \'[I]third party driver[/I]\' te laden, en F6 in te drukken.\r\n\r\n(Het kan ook niets met SATA te maken hebben, maar met een defecte CD/DVD drive of geheugen.)
Link naar reactie
Let wel op, het kan ook best een beschadigde Windows CD zijn... Ik lees het ook wel eens dat de originele Windows CD of DVD niet gelezen kan worden door drives. Het kan zelfs helpen een kopie van de CD op een andere PC te maken, en die te gebruiken.\n\nEen ander optisch station is zeker te proberen, maar ik zou ook kijken naar je geheugen modules.\nDit omdat Windows intensief gebruik maakt van het geheugen bij de installatie (het maakt een flinke RAM-disk-, ofwel een virtuele schijf aan), maar het heeft absoluut niet het volle geheugen nodig. Daarom kan je de modules één voor één in het eerste slot proberen.\n\nProbeer duidelijk te maken op welk punt in de installatie het vastloopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...