Ga naar inhoud

Laptop in sluimerstand laten staan


Aanbevolen berichten

Hallo \r\n\r\nik had laatst gelezen dat je een desktop in sluimerstand kon zetten en dan de stroom eraf kon halen, als je de stroom er dan weer op deed en de pc aanzet dan gaat ie verder vanaf het punt dat jij hem in sluimerstand heb gezet.\r\n\r\nNu heb ik mijn accu uit m\'n laptop gehaalt omdat ik die zoveel mogelijk wil behouden maar mijn vraag was, kan ik hetzelfde met mn laptop doen als dat met een pc kan of is dit schadelijk voor mn laptop. \r\nDus met de accu uit mijn laptop, de laptop op sluimerstand zetten en dan de stroom eraf, als ik dan weer verder wil werken de stroom er weer op en dan de laptop uit de sluimerstand halen.\r\n\r\nAlvast bedankt !!
Link naar reactie
De \"sluimerstand\" ken ik niet, maar er zijn wel mogelijkheden in te schakelen, waarbij het interne geheugen van het moment van \"stoppen\" naar de harddisk wordt geschreven, zodat je inderdaad weer start waarmee je eindigde. Daar heeft een accu van een laptop weinig mee te maken. De data staat dan op een plekje op de harde schijf.\r\nMaar waarom probeer je het niet uit met een onbelangrijk document en wat andere dingen. Dan weet je toch wat er gebeurd?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;525267]De \"sluimerstand\" ken ik niet, maar er zijn wel mogelijkheden in te schakelen, waarbij het interne geheugen van het moment van \"stoppen\" naar de harddisk wordt geschreven, zodat je inderdaad weer start waarmee je eindigde. Daar heeft een accu van een laptop weinig mee te maken. De data staat dan op een plekje op de harde schijf.\r\nMaar waarom probeer je het niet uit met een onbelangrijk document en wat andere dingen. Dan weet je toch wat er gebeurd?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nSluimerstand is de slaapstand van vista, in xp heette het slaapstand, in vista sluimerstand.\r\n\r\nMaar het is dus niet schadelijk voor mijn hardware in mn laptop als ik de laptop nooit meer uitzet maar altijd in sluimerstand zet, met stroom eraf?\r\n(zonder adapter en zonder accu dus)
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;525421]Zie deze: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=64292&highlight=sluimerstand[/url][/QUOTE]\n\nThanks !!\n\nde conclusie is dus dat ik mijn laptop altijd in sluimerstand zou kunnen zetten, zonder dat de apapter of accu aangesloten is en dat dat dan niet schadelijk is voor mn laptop?\n\nRELAX :D
Link naar reactie
Ha, dat denk je... ;) ... Wat dacht je van Windows updates ? De meesten verlangen een herstart.\n\nEn ook echt niet vergeten (al weet ik niet hoe goed Windows Vista en 7 inmiddels zijn) maar ook geheugen raakt gefragmenteerd, al zal dat niet dezelfde impact hebben als bij een harddisk.\n\nEen herstart ééns in de zoveel werkuren is echt wel aan te raden.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;525584]Ha, dat denk je... ;) ... Wat dacht je van Windows updates ? De meesten verlangen een herstart.\r\n\r\nEn ook echt niet vergeten (al weet ik niet hoe goed Windows Vista en 7 inmiddels zijn) maar ook geheugen raakt gefragmenteerd, al zal dat niet dezelfde impact hebben als bij een harddisk.\r\n\r\nEen herstart ééns in de zoveel werkuren is echt wel aan te raden.[/QUOTE]\r\n\r\nJa ik weet dat een herstart nodig is voor de updates, ik zal hem ook het meeste van tijd gewoon uitzetten alleen op sommige dagen waarin ik de laptop veel gebruik is het handiger om \'m in sluimerstand te zetten ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...