Ga naar inhoud

NTldr ontbreekt probleem :(


Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,\r\nDe hele avond bezig geweest om alle stof die in de loop der tijd hier geschreven is over soortgelijke problemen, door te lezen, maar tot de conclusie gekomen dat ik echt een $%#@ uitdaging heb.\r\n\r\nWat is het probleem.\r\n\r\nEen merk x laptop waar altijd volledig windows XP pro goed op draaide, wilde ik volledig opnieuw installeren. Dit vanwege dat de laptop steeds trager werd, en de diverse software geen soulaas bood.\r\nDus, win XP boot cd erin, aanzetten, opstarten vanaf cd rom...... partitie verwijdert, daarna formatteren.....files kopieren. \r\n\r\nDan begint de ellende, bepaalde DLL files kan hij niet kopieren.... Vervolgens komt de melding bij andere files nog een paar keer terug.\r\n\r\nJe kan installatie afsluiten, kopieren overslaan of opnieuw proberen. Overslaan geeft dus ook problemen.\r\nAl gauw komt de definitieve melding NTLDR ontbreekt start de pc opnieuw op (CTRL ALT DEL)\r\n\r\nVicieuze cirkel dus.\r\nWie kan mij zeggen wat er fout zit, en belangrijker nog, wat is hier de oplossing voor??\r\n\r\nEr staat dus behalve een gedeelte van de installatie, verder niks op de harde schijf.....\r\nWie kan mij helpen??\r\n\r\nAlvast bedankt..\r\n\r\nGroetjes\r\nMartin
Link naar reactie
Al gezocht met Google (1.790.000 hits ;-) )?\nKom o.a. op \n[url]http://pc-en-internet.infonu.nl/tutorials/1855-melding-ntldr-ontbreekt.html[/url]\n [url]http://www.leerwiki.nl/Hoe_los_je_NTLDR_problemen_op_met_Windows_XP[/url]\n[url]http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=35553[/url]\n[url]http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/158409-ntldr-herstellen[/url]
Link naar reactie
@Anacho; ik ben bekend met het verhaal over bomen en bos. :)\nIk kan het echter waarderen als iemand zelf ook een poging ondernomen heeft om een oplossing te vinden en aangeeft wat hij/zij al geprobeerd heeft. Maakt het naar mijn idee ook mogelijk om wat gerichter antwoord te geven.\n\nOndanks het groot aantal hits, komen de vier links die ik geplaatst heb, allemaal met zo\'n beetje dezelfde oplossing (hier en daar wat aangevuld). \nIk hoop dat TS daar wat aan heeft.\nZo niet, dan ben ik benieuwd naar wat meer info, zodat hij/zij verder geholpen kan worden.
Link naar reactie
Ik denk dat ntldr niet voor niets ontbreekt. (Om even \"on\" topic te blijven:-) )\r\nGezien de meldingen dat ook diverse (dll) files niet kunnen worden gekopieerd, denk ik aan 2 mogelijke oorzaken.\r\n1 De cd van waar vanaf Windows wordt geboot is erg slecht, of de cd lezer. of\r\n2 De harddisk is versleten. Dat zou ook het steeds trager worden van de pc verklaren, voor de nieuwe installatie.\r\n\r\nProbeer eerst even een nieuw gebrande cd van windows. \r\nWerkt dat niet probeer dan of je de hd kan testen door vanaf een booteble cd op te starten.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Goedemorgen,\r\nBedankt voor de reacties.\r\n\r\n@ Obelix71,\r\nIk heb wel degelijk gezocht op het onderwerp NTLDR, maar juist het probleem met het niet kunnen kopieeren van de DLL files, maakt het probleem anders.....En juist dat wordt zover ik kon zien, nergens beschreven.\r\nIk kom dus never nooit bij de repair functie.. Laat staan dat windows enigzins werkt....\r\n\r\n@Niekie30,\r\n\r\nHeb de CD opnieuw gebrand, maar hetzelfde probleem blijft.\r\nIk heb zelfs een andere HD geprobeerd, maar ook deze geeft dezelfde problemen.\r\nJuist omdat ik dezelfde mening toegedaan was, dat de HD de traagheid van de laptop kon veroorzaken heb ik deze vervangen door dezelfde, maar dan nieuw\r\nKan er een fout in de Bios zitten? opnieuw instellen op default wellicht een optie??\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt weer voor het meedenken!\r\n\r\n\r\nGroetjes\r\nMartin
Link naar reactie
Het BIOS op defaults zetten lijkt mij niet veel nut hebben, maar kwaad kan het niet, dus te proberen.\n\nIk lees dat dit probleem bij een aantal mensen kwam door slecht RAM, en de modules eens één voor één proberen is een manier.\n(Bij het installeren wordt intensief gebruik gemaakt van een RAM-disk.)\n\nOok een aantal van dit soort problemen met een LG drive om de CD te lezen, en het als kopie branden van hun originele CD gaf de oplossing. \nIk denk dus dat jij dus beter de originele disk kan proberen, of de kopie op een andere brander maken.
Link naar reactie
Afvinken: \r\nHet kan geen sata probleem zijn, want hij vindt de disk wel in eerste instantie.\r\nHet kan zowieso geen harde schijf probleem zijn, of de nieuwe hd moet niet goed zijn en dat is heel sterk.\r\nEen bios probleem hmmmm lijkt me niet waarschijnlijk, maar inderdaad \"default\"kan geen kwaad. Als je een sata harde schijf hebt gekocht, kijk wel even in de bios naar de HD waar die op staat met zijn sata/raid instellingen en schrijf dat even op, voor je default gaat kiezen.\r\nRam, weet ik niet, maar Erik heeft het niet vaak mis.\r\n\r\nEen slechte dvd/cd lezer/brander blijft dan over.\r\nAls je even een usb cd speler kan lenen, kan je proberen daarvan op te starten en te installeren.\r\nAls het dan ook niet lukt, zou ik het niet meer weten.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;525236]\nRam, weet ik niet, maar Erik heeft het niet vaak mis.[/QUOTE]\n:p Niet overdrijven hoor (maar toch dank voor die schouderklop), ik sta echter ook regelmatig bij de portie onopgeloste problemen waarmee ik mij helaas toch bemoeid heb.... Gebrek aan ervaring breekt ook mij op.\n\nWaarom ik RAM wat aannemelijk vind is om het volgende:\nals Windows normaal draait is de eerste x aantal MB\'s altijd op dezelfde manier toegewezen, en zit er dan een fout in één- of een paar bytes van het RAM, dan is er een flinke kans dat juist die ene defecte byte geen belangrijke is, maar bijvoorbeeld alleen code bevat die uitsluitend in werking komt als er iets fout gaat binnen Windows. Dus bezet is met (zelden of nooit gebruikte) foutafhandeling.\nOf er staat code welke settings van programma\'s bevat die zelden of nooit veranderen. Genoeg \'stille\' code te bedenken, maar het belangrijkst daarbij is om te beseffen dat (vooral de eerste tientallen MB\'s) na elke boot vrijwel altijd op dezelfde manier gevuld zijn.\n\nBij installatie van Windows echter worden de eerste paar honderd MB\'s gebruikt als RAM-disk (virtuele disk) waarin alle bestanden ([B].[/B]CAB ) geplaatst en uitgepakt worden, en dan juist worden bytes op een nieuwe manier gebruikt en gevuld en kan plots een fout in het RAM aan het oppervlak komen.\nZo zou dus ook die eventuele slechte byte nu net in de kopieer-code- of uitpak-code van het installatie-programma kunnen zitten.\n\nMaar het is maar theorie, laten we eerst afwachten of de fout zich blootgeeft (A)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...