Ga naar inhoud

beeldscherm zwart tijdens opstarten van pc


Aanbevolen berichten

Ik heb nu sinds een weekje dat me beeld zwart is tijdens het opstarten van mijn computer.\r\nOf eigenlijk, hij staat dan gwoon stand-by want hij kan geen signaal vinden, en als mijn computer dan is opgestart dat doet me beeldscherm het weer. \r\n\r\nIk vind dit een beetje raar en het kan in de toekomst nog wel is onhandig worden.\r\n\r\nDus iemand enige verklaring en misschien zelfs een oplossing??
Link naar reactie
Zie je ook de laadbalk van Windows niet ?\r\n\r\nOf het BIOS, of je grafische adapter, of je monitor kan het niet aan.\r\nEen advies wat je zelf ook wel bedacht zal hebben is een andere monitor proberen (A)\r\n\r\nHeb je al eens een Windows installatie CD gestart, om te zien of die- en b.v. recovery console beeld geeft ?\r\n\r\nHet BIOS geeft een andere resolutie bij de vroege boot, en pas als Windows start wordt er overgeschakeld naar een hoge resolutie met een hogere vernieuwingsfrequentie.\r\n\r\nJe zou kunnen proberen in Windows om eerst je vernieuwingsfrequentie te verlagen naar 60 Hz (bij de tab \'Monitor\'), en dan 640x480 resolutie met 16 bit kleuren instellen.\r\nDat zijn dezelfde instellingen waarmee geboot wordt.\r\n\r\nKijken of dat dus in Windows werkt. Zo ja, dan is de kans groot dat het BIOS een update nodige heeft, maar... dat kan dan alleen vanuit Windows, en dat moet je moederbord ondersteunen. Vaak kan het alleen met een opstartbare floppy, en dan heb je nou juist die beelden nodig die ontbreken.
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nOK, wat je nu vraagt klinkt als: [I]mijn monitor doet het niet, behalve als mijn computer opstart, dan doet hij het wel.[/I]\r\n\r\nOmdat ik denk dat je iets anders bedoelt vraag ik maar even het volgende:\r\n\r\n- wat voor computer is het? (Merk/type?)\r\n- welk besturingssysteem gebruik je? (XP, Vista, Win 7?)\r\n- wat heb je vorige week gedaan, waardoor dit nu opeens zo gaat?\r\n\r\nDe monitor krijgt tijdens de opstart een signaal van de grafische kaart, waardoor z\'n lampje van geel (of rood) op groen springt.\r\nDan verschijnt vrij vlot het beeld van de opstart.\r\n\r\nWat doe je nu om de monitor te starten?\r\nDruk je op een toets of beweeg je de muis, bijvoorbeeld?\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie
Het is een computer van HP met windows 7.\r\nEn wat ik vorige week gedaan heb? niks boeiends wat dit zou moeten veroorzaken d8 ik.\r\nGeen nieuwe videodkaartdriver ofso, wel een \'adobe flash player 10 plugin\'\r\n\r\nAls ik dus opstart is mijn lampje eerst blauw, en dan zegt mn beeldscherm iets van \'geen signaal\' en dan wordt ie oranje,\r\nen later vlak voordat ik mn bureaublad zie, zie ik nog ff een paar seconde zo \'blauw windows 7 scherm met bloemetjes\'\r\nzoiets: [url]http://images.nirmaltv.com/images/windows7_login_screen_for_vista1.png[/url] \r\nalleen hoef ik niet in te loggen, doet ie gwoon automatisch. en dan komt dus mn bureaublad gwoon\r\n\r\nEn als ik opstart druk ik idd wel gewoon ook een beetje op de muis en het toetsenbord, dus mn beeldscherm zou toch moeten weten dat ie iets moet gaan doen :P
Link naar reactie
Hi,\r\n\r\nEen andere monitor is een optie, maar het kan nog zitten in de [I]opstart-sequens [/I]van W7.\r\nWant alles werkt gewoon; je mist enkel een aantal startschermen en (noem het) zandlopers. Boem, paf en Windows is er.\r\n\r\nHet kan zijn dat er iets als [I]\'Windows snel opstarten\' [/I]staat ingesteld.\r\n\r\nJeep;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...