Ga naar inhoud

Backup en recoveren van dualboot systeem


Aanbevolen berichten

Goedenavond allen,\r\n\r\nLaatst heb ik me een nieuwe laptopschijf aangeschaft. Via Acronis TrueImage 2010 heb ik een backup gemaakt van twee partities, Vista (C: ) en Windows7 (D: ). Dit was een dualboot.\r\n\r\nNu heb ik goede ervaringen met het programma AcronisTI, maar er ging iets niet goed.\r\nWaar Windows7 helemaal goed opstartte deed Vista dit niet meer op de nieuwe schijf.\r\nAlle herstelpogingen ten spijt lukte niets om Vista te laten draaien.\r\n\r\nGelukkig had ik (voor dat ik een dualboot maakte op de oude schijf) ook nog een enkele Vista backup gemaakt, deze enkele werd zonder problemen gemaakt en draaiend gemaakt. Dus kan ik nu weer 7 erachter plaatsen.\r\n\r\nAlleen: heeft het dan nog wel zin om beide partities te backuppen als een van de twee na recoveren het niet meer doet?\r\n\r\nWie heeft er ervaringen met hetzelfde of heeft het misschien wel werkend gekregen?\r\nOf met welk ander programma?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de input,\r\n\r\nJohn
Link naar reactie
Helaas heb ik geen antwoord op je vraag maar wil je wel graag even complimenteren met je duidelijke probleemstelling in correct en dus goed leesbaar Nederlands, ondanks dat er wat Engelse kreten in staan welke we allemaal wel kennen. Grammaticaal en qua gebruik van leestekens is het helemaal in orde.\n\nDit zien we de laatste tijd VEEL TE weinig zo.\nIk hoop dat er iemand is die je kan helpen, want zo is een vraag tenminste duidelijk en makkelijk te lezen.\nOm dan ook maar even een Engelse kreet te gebruiken: \"Thumbs up!\"
Link naar reactie
Hallo John,\r\n\r\nJa, ik heb in een bijna gelijkelijk geval \r\n( Windows Xp op C en Windows 7 op D ) mijn laptop weer werkend gekregen in dual boot.\r\nAlleen heb ik het advies gekregen om voortaan twee seperate back-ups te maken.\r\nAangezien ik dit vreemd vond heb ik toch maar gewoon een back-up genomen van het gehele systeem.\r\nNa het terug zetten van de back-up draaide het bij mij zonder enig probleem.\r\nIk denk dan ook dat er tijdens de back-up bij jou destijds iets mis is gegaan.\r\n\r\nGreets\r\n\r\nLeen
Link naar reactie
Dank u wel voor het compliment, dit zal vast te maken hebben dat ik vrij vaak aan het hoofdkantoor en aanverwanten moet rapporteren. En tja: ook op het werk loopt alles niet altijd vlekkeloos. En daar net.... smijten we vaak met kreten en Engelse termen.\r\n\r\nNu, inderdaad heb ik ook ergens gelezen dat seperate backups beter zou zijn, alleen vroeg ik mij daarbij af, of dan de gegevens allemaal goed terugkwamen. Uiteraard heb ik ook EasyBCD geinstalleerd, Hier kun je toch makkelijker enige aanpassingen in bijvoorbeeld opstarten doen.\r\n\r\nHet zou de eerste keer zijn dat Acronis* me in de steek laat, komt misschien door versie 2010, versie 9 deed het altijd prima. Helaas werkt die niet met W7.\r\n\r\n[FONT=\"Lucida Console\"][SIZE=\"2\"]*Had ik maar niet de Nederlandse versie moeten aanschaffen, die lopen achter[/SIZE][/FONT]:o
Link naar reactie
Het opstart menu staat in de bootsector van het laatst geinstalleerde systeem. En daar gaat het mis met backuppen en terug plaatsen. Als ik opnieuw installeer, backup ik alleen m\'n data extern en installeer ze alle drie opnieuw.\r\nVerder kan je met EasyBCD het bootmenu aanpassen. \r\nBij Ubuntu staat het startmenu volgens mij in wubildr.mbr, wat dan weer op een windows partitie terecht komt.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...