Ga naar inhoud

Windows7 / Mapgrootte op netwerkschijf


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\nIk heb via Surfspot Win7 Ultimate als upgrade voor Vista aangeschaft en geinstalleerd.\r\nDat werkt al weer een maand of 5 goed, maar ik hou nog steeds één probleem met de onjuiste grootte van een map op een netwerkschijf. Als ik van een backup wil kijken of hij net zo groot is als het origineel dan geeft hij bij de netwerkschijf een totaal aantal bestanden wat absoluut niet juist is, en een grootte (ook op schijf) die een veelvoud van de werkelijke grootte is. Een map gemaakt op de netwerkschijf met 4 foto\'s erin geplakt geeft ook dezelfde véél te grote waarde. Het aantal bestanden en de grootte blijft als ik met de rechtermuisknop de map aanklik en eigenschappen opvraag ca. 10 minuten lang oplopen en gaat richting de 30 duizend... Ik moet het nog controleren maar het lijkt alsof ik de totale eigenschappen van alle bestanden op de C schijf krijg.\r\n\r\nAls ik het probleem via Windows Support probeer aan te melden dan krijg ik vanwege de Surfspot licentie alleen betaalde ondersteuning, via telefonische navraag voor een tarief van € 299,- . \r\n\r\nIk heb het ook bij Microsoft geprobeerd bij Microsoft answers maar nog geen reactie...\r\n\r\nWeet iemand raad ?\r\n\r\nTnX,\r\nBen
Link naar reactie
Ik maak een backup op mijn eigen manier. Ik maak een map aan op de netwerkschijf en kopieer daar alle mappen met foto\'s van mijn C schijf naar toe. Als ik dan wil weten hoeveel bestanden er in die map op de netwerkschijf staan dan moet windows dat gewoon melden als ik via de rechtermuisknop die map aanklik en dan eigenschappen kies.\r\n\r\nAls ik dat doe bij de fotomap op de C-schijf dan krijg ik wel bij bijvoorbeeld bij de map januari 2010 te zien dat er 122 foto\'s in staan. Doe ik datzelfde bij de map januaria 2010 als ik die heb gekopieerd op de netwerkschijf dan is hij na 30.000 bestanden / ruim 10 minuten nog niet klaar om uit te rekenen hoeveel bestanden er in staan en wat de totale grootte is.\r\n\r\nDit heeft mijns insziens niets te maken met de grootte van mijn harddisk.\r\n\r\nGrtz,\r\nBen
Link naar reactie
Dat de grootte niet 1 op 1 overeenkomt, kan ik me in vinden, maar als 122 foto\'s worden gekopieerd, kan dat toch niet meer dan 30.000 bestanden tot gevolg hebben?\n\nAls je, via de verkenner, naar die netwerkschijf gaat, zie je dan 122 bestanden in die map? Zijn er misschien verborgen bestanden/mappen in die map?
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;523198]Dat de grootte niet 1 op 1 overeenkomt, kan ik me in vinden, maar als 122 foto\'s worden gekopieerd, kan dat toch niet meer dan 30.000 bestanden tot gevolg hebben?\r\n\r\nAls je, via de verkenner, naar die netwerkschijf gaat, zie je dan 122 bestanden in die map? Zijn er misschien verborgen bestanden/mappen in die map?[/QUOTE]\r\n\r\nVia Windows verkenner zijn er inderdaad maar 122 bestanden en niks verborgen. \r\n\r\n\r\nTnX,\r\nBen
Link naar reactie
De netwerkschijf is een 1 TB Freecom, FAT32 geformatteerd. \r\n\r\nOp die schijf staat een map Public, daarin een map Downloads en daarin een map \r\n3dbreakout. Als ik van die map de eigenschappen opvraag krijg ik in plaats van de 2 bestanden die erin staan:\r\n\r\n[IMG]http://www.pe2bz.nl/hamradio/3dbreakout.jpg[/IMG]\r\n\r\nDit te zien (screenshot genomen na 2 minuten, de teller loopt nog steeds op)\r\n\r\n[IMG]http://www.pe2bz.nl/hamradio/netwerkschijfprobleem.jpg[/IMG]\r\n\r\nDit probleem treedt niet alleen op met de Freecom drive, ook een Share map op een linux server geeft hetzelfde probleem onder Windows 7. Doe ik hetzelfde vanaf deze PC maar dan met de Windows XP mode dan gaat alles goed. Microsoft vond dat een geschikte workaround na telefonisch contact :confused:\r\n\r\niemand nog een verfrissend idee ??\r\n\r\nTnX,\r\n\r\nBen
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;523217]Tsja, een workaround is het natuurlijk wel maar lost het probleem niet op, vandaar het woord \"workaround\".\r\nWel erg vreemd inderdaad wat daar gebeurd.\r\nIk zou toch eens een schijfcontrole met reparatie laten uitvoeren, baat het niet dan schaadt het niet.[/QUOTE]\r\n\r\nEhh... Ik kan alleen nergens vinden hoe ik een schijfcontrole van een netwerkschijf uit moet voeren. chkdsk /f z: geeft de melding dat hij geen chkdsk op een netwerkschijf kan uitvoeren. Rechtermuisknop op de Z schijf geeft geen opties om te controleren op fouten.\r\n\r\nHeb jij een idee hoe ik dat zou kunnen doen ? Vanuit de browser heb ik de Freecom wel een scan van de harde schijf laten doen maar die vond geen problemen.\r\n\r\nTnX,\r\nBen
Link naar reactie
In schijfbeheer kan je, naast het toekennen van een schijfletter aan een volume, ook een map aanwijzen op een ander volume wat dan het pad wordt naar dat eerste volume.\nNou kan dat alleen op NTFS volumes en niet op FAT, maar er is tenslotte een fout, dus in die richting checken is wel aan te raden.\n\nB.v.: is er zo niet in het verleden door jou of door een programma een pad aan een vreemd volume gegeven waar die bestanden dus wel op te vinden zijn ?\n\nAls je die eigenschappen (zoals je afbeelding hierboven) opvraagt (direct na boot om geen buffer uit te lezen) zie je dan niet een andere harddisk in het netwerk of een PC die actief uitgelezen wordt ?\n\n\nEn dan nog een klein idee:\nDe stationsletter Z:, heb je die zelf gegeven, of is dat een standaard toegewezen letter ?\nAls het kan, probeer die dan eens te veranderen.\nZ: heeft eerder wel een speciale netwerkfunctie gehad in Windows, al weet ik echt niet of dat nog zo is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...