Ga naar inhoud

PC traag


Aanbevolen berichten

Hallo wie kan mij helpen.\r\nAls ik mijn pc aanzet heb ik vrij snel mijn bureaublad er voor.\r\nMaar als ik dan op een pictogram klik duurt het zeer lang voor deze werkt.\r\nIk heb het vermoeden dat er iets lang aan het opstarten is maar wat weet ik niet.\r\nNa ongeveer een minuut of 10 werkt het wel weer goed ook het surfen of over gaan naar een ander programma.\r\nHet zelfde kan ook gebeuren bij het afsluiten dat het lang duurt.\r\nIk heb de automatische up date van avg al uitgeschakeld maar dat heeft geen resultaat.\r\nIk heb diverse scans uitgevoerd met AVG en CC Cleaner maar geen resultaat.\r\nIk heb XP op mijn pc.\r\nWie kan mij op weg helpen dat het weer sneller werkt.\r\nAlvast bedankt\r\n\r\nCorb
Link naar reactie
Een trage pc op bepaalde momenten, kan diverse oorzaken hebben. Het kan zijn dat er door het lange gebruik, meer programma onderdelen (processen) worden gestart dan de bedoeling is.\r\nKijk hoeveel processen er draaien als de pc is opgestart door CTRL+ALT+DEL gelijktijdig in te drukken, als de pc is opgestart. Kies het tabblad \"processen\" en zet een vinkje onderdaan bij alle gebruikers. Een normale XP pc zit tussen de 35 en 40 processen.\r\n\r\nZijn het er veel meer dan kan je dit heel mooi verbeteren met Tune Up Utillity wat je 30 dagen gratis mag proberen. Downloaden kan je het daar: [url]http://www.tuneup-software.nl/download/[/url]\r\nJe stelt je pc ermee in en na 30 dagen deinstaleer je het programma en blijven de instellingen gehandhaafd.\r\n\r\nVerder kan defragmenteren van de harde schijf de pc wat sneller maken. \r\nDe harde schijf kan ook langzaam slechter zijn geworden. Voer dus ook een schijfcontrole uit en controleer de resultaten in de logboeken van Windows.\r\n\r\nVerder moet je de autoupdate van AVG niet uitschakelen. Die moet up to date blijven. Je kan wel de opstart scan en de wekelijkse scan uitschakelen en af en toe handmatig scannen.\r\n\r\nElk programa waarvan onderdelen mee opstarten, vertraagt je pc. Kijk dus ook even op de taakbalk rechtsonderin wat daar allemaal mee draait.\r\n\r\nSucces\r\nNiek
Link naar reactie
[quote]Zijn het er veel meer dan kan je dit heel mooi verbeteren met Tune Up Utillity wat je 30 dagen gratis mag proberen. Downloaden kan je het daar: [URL]http://www.tuneup-software.nl/download/[/URL]\nJe stelt je pc ermee in en na 30 dagen deinstaleer je het programma en blijven de instellingen gehandhaafd.[/quote]Nog slimmer is, als je het programma op dat moment verder niet nodig hebt, het na het aanpassen van de instellingen meteen te deïnstalleren.(Revo Uninstaller)\nDe volgende keer dat je het weer wilt gebruiken installeer je het weer en zal je zien dat er nog steeds 30 dagen over zijn.
Link naar reactie
Kijk eerst eens of er een stukje software actief is en de pc vertraagd.\r\nIk gebruik zelf Process Explorer (oorspronkelijk van Sysinternals, maar nu ingelijfd bij MS). Hier kan je goed (en relatief makkelijk) zien welk programma de processor in beslag neemt dan wel je geheugen belast.\r\n[url]http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx[/url]\r\n\r\nAls hier geen slurper bij zit, dan zou ik op ander gebied kijken (hardware bv.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...