Ga naar inhoud

Windows 7 32 of 64 bits


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben voor iemand op zoek naar een nieuw laptop, op zich al iets geschikts gevonden.\r\nMaar mijn vraag is welk besturingssysteem moet ik er nu op gaan zetten de 32 of 64 bits. De laptop zou 64 bits aankunnen.\r\n\r\nVerder is het veel foto´s bewerken, Adobe CS4 komt er weer op (werkt ook onder 32 bits) en verder voor het huis, tuin en keuken gebruik.\r\n\r\nWat is jullie advies, welk systeem er op te zetten, en waarom.\r\n\r\nalvast bedankt voor de antwoorden.\r\n\r\nHarjan
Link naar reactie
Kijk even naar het geheugen - als er 4 GB of meer in die laptop zit, dan eigenlijk per definitie al 64 bit - en omdat je het hebt over fotobewerking, neem ik aan dat er een behoorlijke sloot geheugen aanwezig zal zijn. Er is eigenlijk vandaag de dag nauwelijks reden meer om nog voor een 32 bits OS te kiezen.\n\nHet feit dat je dan geen 16-bits programma\'s meer kan draaien zal geen issue zijn (16 bits is MS-DOS en Windows 3.1, en oude Win95 troep). En zelfs dan kun je DOSbox overwegen.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;522905]Kijk even naar het geheugen - als er 4 GB of meer in die laptop zit, dan eigenlijk per definitie al 64 bit - en omdat je het hebt over fotobewerking, neem ik aan dat er een behoorlijke sloot geheugen aanwezig zal zijn. Er is eigenlijk vandaag de dag nauwelijks reden meer om nog voor een 32 bits OS te kiezen.\r\n\r\nHet feit dat je dan geen 16-bits programma\'s meer kan draaien zal geen issue zijn (16 bits is MS-DOS en Windows 3.1, en oude Win95 troep). En zelfs dan kun je DOSbox overwegen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk vind de 32 bits emulatie van 64 bits systemen niet echt denderend...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...