Ga naar inhoud

avi bestand per ongeluk verwijderd


Aanbevolen berichten

Mijn computer heeft 2 harde schijven. De videobestanden staan dan op een aparte schijf (D). Om wat meer schijfruimte te krijgen heb ik een avi bestand van 5 gb verwijderd. Nu kwam ik erachter dat daardoor een bewerkt filmpje niet meer af te draaien is. Direct nadat ik verwijderd had heb ik geprobeerd het bestand terug te vinden via PC Inpector, Recovation, Handy Recovery en nog zo\'n soort programma. Maar helaas... ik heb alleen het geluid terug kunnen vinden van het bewerkte filmpje (40 mb), dus niet het originele avi bestand.\r\nEr zijn verder geen grote bestanden terug te vinden. \r\nIs hier nog iets aan te doen?
Link naar reactie
Testdisk en Recuva zijn nog programma\'s om te proberen.\nMaar als de schijf in gebruik is dan wel met rust laten natuurlijk.\n\nWeinig kans, eigenlijk geen kans.\n\nJuist als het zo\'n groot bestand is dan staat deze vaak over grote oppervlakken op schijf verdeeld, en is de kans dat deze vroeg of laat overschreven wordt zeer groot, en zal een deel weggevaagd zijn. \nDan is het geen doen meer om er nog iets van te maken met de losse delen die nog wel te vinden zijn.\n\nUiteraard naar mate je je inzet verhoogt zal je natuurlijk meer resultaat hebben, maar hiervoor zal je een professioneel (en duur) bedrijf in moeten schakelen.\nMaar onbeschadigd terugvinden kan al helemaal niet meer wanneer die gebruikte programma\'s niets meer vinden.\n\n(Wat wel wat raar is is dat je zegt dat je je poging om het terug te vinden hebt gedaan direct na verwijdering..... Dan zou het nog te vinden moeten zijn.)\n\nMosterd na de maaltijd, ik weet het, maar.... een bewerkt filmpje van 5 GB zal vaak uren gekost hebben... Waarom nou niet eerder een backup gemaakt op een DVD van een paar dubbeltjes ?
Link naar reactie
Dat was nou juist het probleem. Ik wilde de film op dvd zetten maar iedere keer stopte het proces halverwege. Omdat mijn schijf vrij vol zat dacht ik dat de oorzaak daar wel in zou zitten,. Zodoende heb ik het originele filmpje verwijderd. Niet wetende dat het bewerkte filmpje nog gebruik maakte van het onbewerkte avi bestand. \r\nHoe kan het dat het geluid van het bewerkte filmpje wel terug te vinden is in auxiliary files, terwijl ik dit bestand niet weggegooid heb? \r\nIk heb de D schijf niet meer gebruikt, daarom vind ik het vreemd dat het niet meer terug te vinden is.
Link naar reactie
[QUOTE=tantetet;522232]Niet wetende dat het bewerkte filmpje nog gebruik maakte van het onbewerkte avi bestand. Hoe kan het dat het geluid van het bewerkte filmpje wel terug te vinden is in auxiliary files, terwijl ik dit bestand niet weggegooid heb? \r\nIk heb de D schijf niet meer gebruikt, daarom vind ik het vreemd dat het niet meer terug te vinden is.[/QUOTE]\r\n\r\nDan heb je het bewerkte filmpje nog niet als zodanig opgeslagen maar waarschijnlijk als project of iets van dien aard in jouw bewerkingsprogramma. In projectfase kan je er nog van alles bijzetten/weghalen m.a.w. is het nog bewerkbaar.., vandaar die links naar het originele bestand.\r\n\r\nGrtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...