Ga naar inhoud

probleem met automatisch starten van prog's


Aanbevolen berichten

Ik loop tegen een probleempje aan met windows XP. Ik heb een computertje dat bij het opstarten internet explorer moet starten in kioskmode.\r\nIk heb hiervoor dus de desbetreffende snelkoppeling naar de map Documents and Settings\\Gebruiker\\Menu Start\\Programma\'s\\Opstarten verplaatst.\r\nAls ik nu echter de computer aanzet geeft internet explorer vrolijk de melding dat er geen internet verbinding is. Als ik vervolgens de pagina refresh start hij alsnog.\r\n\r\nMijn vermoeden - internet explorer wordt gestart voordat de netwerkverbinding is gelegd. Ik weet niet zeker of dit zo is, maar dat lijkt me logisch. \r\n\r\nDe vraag is dus, hoe krijg ik het voor elkaar dat éérst de netwerk verbinding wordt gestart, en pas daarna internet explorer? (en als het niet aan de netwerk kaart ligt, wat zou dan het probleem kunnen zijn?)
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie!\r\n\r\n[QUOTE]Je kunt de opstart via taakplanner regelen, en dan met uitgestelde startup, bijvoorbeeld na 30 seconden of zo.[/QUOTE]\r\nHet computertje moet meestal gewoon aanblijven, en om vertragingen enzo te voorkomen laat ik hem \'s nachts opnieuw opstarten via de taakplanner.\r\n\r\nIk heb zojuist geprobeerd om internet explorer ook via de taakplanner te starten (optie -> bij opstarten) maar hoewel het aanmaken van die taak zonder problemen verloopt, wordt hij gewoon niet uitgevoerd door windows. Waar ik ook helemaal niets van begrijp, want shutdown -r gaat wel goed, zolang ik maar als gebruikersnaam NT AUTORITY\\SYSTEM gebruik. Maar de taak om internet explorer op te starten lijkt hij gewoon te negeren...
Link naar reactie
Heb ik allebij al geprobeerd. Na wat langer proberen had ik geplande taken eindelijk zover dat hij internet explorer op een bepaalde tijd wilde openen, maar als ik dat dan weer veranderde in \'na opstarten\' deed hij het weer niet. Heel raar, want op mijn vriend zijn pc (ook xp) deed hij het wel, terwijl de instellingen precies hetzelfde waren.\n\nUiteindelijk heb ik IE gewoon weer in de map \'opstarten\' gezet, en een programmaatje geïnstalleerd dat bepaalde onderdelen uit de opstart lijst vertraagd. Ik heb IE nu gewoon een vertraging van 10 seconden meegegeven, en nu werkt alles perfect.\nHeel raar. Het is een mini mac computertje, misschien dat het daar wat mee te maken heeft... Omdat op gewone pc\'s alles wel gewoon naar behoren werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...