Ga naar inhoud

Recovery uit ubuntu + systeemencryptie.


Aanbevolen berichten

Ik heb net ubuntu verwijderd en windows geïnstalleerd. Probleem is dat er iets misgelopen is met de backup die ik heb genomen van alle verborgen bestanden.:(\r\n\r\nOp de partitie waarop ubuntu stond heb ik gelukkig nog geen bestanden geplaatst. Ik heb deze alleen al geformatteerd in het ntfs-formaat. Iemand enig idee of er een methode bestaat om deze bestanden terug te halen?\r\n\r\nDe oorzaak van de misgelopen backup is een externe hdd met kuren. Ik begin te overwegen deze door het raam te gooien. Probleem is dat ik deze voornamelijk gebruikte om persoonlijke bestanden goed op te bewaren. Nu zou ik deze bestanden graag gewoon op mijn pc hebben staan maar dan met encryptie. Ik heb ooit gelezen over encryptie waarbij het hele systeem te encrypteren valt en waarbij ik 2 verschillende wachtwoorden kan ingeven. 1 voor het geëncrypteerde systeem en de persoonlijke data. 1 voor het niet-geëncrypteerde systeem dat ik dan vul met \'data die gezien mag worden\'. Iemand enig idee welke tool ik hiervoor kan gebruiken en hoe ik hiermee aan de slag moet gaan? Alvast bedankt.
Link naar reactie
De data kan niet gewist zijn, er kan niets weg zijn want ik heb niks overschreven. Dat hebben ze mij toch altijd weten vertellen. Ik heb vroeger wel al eens een recoverytool gebruikt om gewiste data terug te halen van een verwijderde partitie. Maar ik weet niet hoe het zit voor een partitie die was geformatteerd als ext3 of ext4 (want ook dat weet ik niet meer :S)\n\nBovendien heb ik voor snelformatteren gekozen. Niet dat ik denk dat het iets uitmaakt, maar snelformatteren is zo snel gegaan dat ik nooit kan geloven dat die pc de tijd heeft gehad om alle data te wissen/overschrijven.
Link naar reactie
Uit je bericht kan ik niet opmaken of je de bestanden kwijt bent uit Linux-partitie(s) of uit Windows-partitie(s). Als je een partitie formatteert met welk besturingssysteem ook, wordt er een nieuwe file allocation table aangemaakt, waarmee de oude file allocation table verdwijnt of op z\'n minst onbruikbaar wordt. Als je de oude Linux-partitie nu met Windows als NTFS heb geformatteerd, ben je de Linux data helaas kwijt. Snel formatteren betekent dat alleen een nieuwe file allocation tabel wordt aangemaakt, bij normaal formatteren worden ook de bestaande gegevens gewist.
Link naar reactie
Ik zoek inderdaad geen programma dat die file allocation table kan reconstrueren want ik weet dat deze weg is. Ik zoek een tool dat de hele schijf kan scannen van het punt A tot het punt B waar ik het instel (dus het begin en einde van die partitie) en deze schijf kan scannen naar alle bestanden die er laatst hebben opgestaan onder linux als ext3 of ext4. Ik heb het vroeger ook gedaan met een NTFS-partitie. Als het daarop lukt zou het toch zeker moeten lukken op een ext3 of ext4 partitie? Ik weet helaas zelfs niet meer hoe het programma dat ik toen heb gebruikt heette. Hardy recovery of zoiets...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...